Είναι γνωστό στις ΗΠΑ πως πολλοί καταναλωτές επισκέπτονται τα Walmart Supercenters προκειμένου να προμηθευτούν πατατάκια με 1 δολάριο ή φτηνό γάλα σε συσκευασία περίπου 4 λίτρων. Ωστόσο ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο θα προσπαθήσει τώρα να τους πουλήσει άνετες περιστρεφόμενες καρέκλες έναντι περίπου 300 δολαρίων και παντελόνια τζιν Wrangler με 50 δολάρια έκαστο.

Χρησιμοποιώντας είδη παντοπωλείου χαμηλού κόστους και χαμηλού περιθωρίου κέρδους ως «κράχτη», η Walmart αποφάσισε να προσθέσει περισσότερες από δώδεκα νέες σειρές ακριβότερων και πιο κερδοφόρων εμπορευμάτων, ανάμεσά τους και μια σειρά από συνεργασίες με διασημότητες όπως οι ηθοποιοί Drew Barrymore και η Sofia Vergara.

Η Walmart παίζει το μακρύ παιχνίδι με κυριαρχία

Η εταιρεία θέλει να αλλάξει την εικόνα της από μια εκπτωτική αλυσίδα λιανικού εμπορίου σε έναν προορισμό όπου οι πελάτες μπορούν επίσης να αγοράσουν μοντέρνα οικιακά είδη και ρούχα, όπως επισημαίνει το Reuters.

T-shirts από τη Reebok, αξεσουάρ από τη Justice και ανδρικά πουκάμισα από την Chaps είναι από τα εθνικά brand που αναδεικνύει η Walmart στα ανακαινισμένα «Καταστήματα του Μέλλοντος». Η τιμή των περισσότερων προϊόντων κυμαίνεται μεταξύ 15 και 50 δολαρίων, αποκάλυψε η Denise Incandela, αντιπρόεδρος ενδυμάτων και ιδιωτικών εμπορικών σημάτων, σε συνέδριο με επενδυτές στις 6 Ιουνίου.

Η Walmart διέθετε στα καταστήματά της ως επί το πλείστον τη δική της μάρκα ρούχων: βασικά μπλουζάκια George, σορτς και παντελόνια, με τιμή κοντά ή και λιγότερα από 15 δολάρια. Ωστόσο, η Denise Incandela, πρώην στέλεχος των Saks και Ralph Lauren, είπε ότι η έρευνα της Walmart έδειξε πως το 80% των πελατών της αγόραζε ρούχα σε υψηλότερες τιμές από αλλού. Όπως εξήγησε στους επενδυτές της Walmart, η στρατηγική της είναι να «εκδημοκρατίσει τη μόδα» ή να μετατρέψει τους πελάτες της εταιρείας που εστιάζουν πρωτίστως στις τιμές σε πελάτες που θα επιζητούν το στυλ.

«Είναι μια τεράστια μεταμόρφωση από την πλευρά τoυ κλάδου ένδυσης», είπε.

Οι Αμερικανοί ψωνίζουν ρούχα, υποδήματα, καρέκλες και φώτα από εκατομμύρια «συνοικιακά» καταστήματα, τοπικές αλυσίδες και διαδικτυακές πλατφόρμες καθημερινά, λένε οι αναλυτές, επισημαίνοντας τις εξαιρετικά κατακερματισμένες αγορές στους τομείς της οικιακής διακόσμησης και της ένδυσης αλλά και το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες δεν έχουν κάποιο αισθητό προβάδισμα στις αγορές αυτές.

Ωστόσο, οι μικρότεροι λιανοπωλητές δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τη Walmart λόγω της κλίμακας και του μεγέθους της και της γνωστής ιστορίας της να πιέζει τους προμηθευτές στις τιμές υποσχόμενοι πωλήσεις σε όγκο.

Η στρατηγική της Walmart «είναι ένας κίνδυνος για την αγορά, αλλά όχι ένας δυσανάλογα μεγαλύτερος κίνδυνος» για μεγαλύτερους λιανοπωλητές όπως η Target ή η Gap, δήλωσε ο Rosenblum. Μάλλον η υπόλοιπη αγορά θα πρέπει να ανησυχεί», είπε δείχνοντας τους λιανοπωλητές ενδυμάτων όπως η Carhartt.

Η ιδιωτική Carhartt δεν αποκαλύπτει έσοδα. Οι έμποροι λιανικής που το κάνουν, συμπεριλαμβανομένων των Tilly’s Inc, Abercrombie & Fitch και Lands End, σημείωσαν πτώση εσόδων το τελευταίο έτος, σύμφωνα με τη Refinitiv IBES.

Η Walmart αντιπροσωπεύει το 4,6% της αγοράς ένδυσης των ΗΠΑ συνολικού ύψους 560,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ακολουθούν οι TJX, Target και Ross με 4,4%, 4,1% και 2,8%, αντίστοιχα, σύμφωνα με την GlobalData.

Η χρεοκοπημένη Bed Bath and Beyond ήταν ηγέτης στον κλάδο της διακόσμησης και της επίπλωσης σπιτιού μαζί με τις αλυσίδες επίπλων Ikea και Wayfair. Αυτή η αγορά των ΗΠΑ ήταν στα 169 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και προβλέπεται να φτάσει στα 194,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με την Statista.

«Καταστήματα του μέλλοντος»

Στο πλαίσιο του πρότζεκτ της τα «Καταστήματα του Μέλλοντος», η Walmart ανακαινίζει 700 καταστήματα ως μέρος ενός σχεδίου κεφαλαιουχικών δαπανών-ρεκόρ. Μέχρι το τέλος του έτους θα τοποθετήσει τα νέα ρούχα και τα είδη διακόσμησης σπιτιού σε πιο κομψές εκθέσεις στις ανανεωμένες εγκαταστάσεις.

Η στρατηγική συνεργασίας διασημοτήτων της Walmart, περιλαμβάνει γυναικεία ρούχα σχεδιασμένα από τον Brandon Maxwell του Bravo show “Project Runway” και προϊόντα οργάνωσης σπιτιού που αναπτύχθηκαν από την Clea Shearer και την Joanna Teplin από τη σειρά “The Home Edit” στο Netflix.

Κοντά στην πρόσοψη ενός ανακαινισμένου καταστήματος, η Walmart τοποθέτησε μια φριτέζα αέρα Beautiful 79 δολαρίων από την Drew Barrymore. Κοντά βρισκόταν και μια έκθεση με γυναικεία Sofia Jeans τζιν παντελονιών 27,50 δολαρίων, μετά από τη συνεργασία της με τη Vergara, μαζί με σορτς και πουλόβερ Reebok.

Ο ερευνητικός αναλυτής της CFRA, Arun Sundaram, δήλωσε ότι η Walmart θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε είδη διακόσμησης σπιτιού μετά την πτώχευση των Bed Bath and Beyond και ενδέχεται να κερδίσει μερίδιο αγοράς από άλλες αλυσίδες ρούχων.


Αναμένει ότι η Walmart θα δαπανήσει 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανακαίνιση των καταστημάτων της φέτος, από 5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Η προηγούμενη προσπάθεια της Walmart να αξιοποιήσει τη μόδα γνώρισε αποτυχία. Το 2017 αμφισβήτησε τον διαδικτυακό λιανοπωλητή Amazon.com εξαγοράζοντας τις επώνυμες μάρκες Bonobos, ModCloth και Moosejaw, τις οποίες ωστόσο πούλησε λίγα χρόνια αργότερα σε τιμές πώλησης σε ορισμένες περιπτώσεις. Το 2005, η μάρκα μόδας Metro 7 της Walmart αποσύρθηκε και λίγο αργότερα οι σειρές σχεδιαστών όπως Max Azria και Norma Kamali δεν κατάφεραν να κεερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή