
Η Νορβηγία είναι η ασφαλέστερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους χρήστες του δρόμου με 21 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2022, ενώ ακολουθεί η Σουηδία με 22 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, το συνολικό επίπεδο θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα ήταν 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2022, όταν το 2012 υπήρχαν 54 θάνατοι ανά εκατομμύριο. Υψηλά ποσοστά θνησιμότητας εντοπίζονται στη Ρουμανία και τη Σερβία με 86 και 83 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα. Σε δύο χώρες, τη Μάλτα και την Ολλανδία, η θνησιμότητα από τροχαία ατυχήματα ήταν υψηλότερη το 2022 από ότι το 2012.
Από τις 32 χώρες που διατηρούν στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη, μόνο οι 13 χώρες κατέγραψαν μείωση στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2022, σε σύγκριση με το 2021. Η Σλοβενία κατέλαβε την πρώτη θέση με μείωση 25%, ακολουθούμενη από τη Λετονία με 23%, τη Λιθουανία και την Κύπρο με 18%. Ωστόσο, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν σε 19 χώρες το 2022 σε σύγκριση με το 2021.
Τροχαία ατυχήματα: Λίγες διαβάσεις – Υπέρβαση του ορίου ταχύτητας – Τι λέει πραγματογνώμονας
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Γενικά το 2022 σημειώθηκαν 20.678 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2021. Η ΕΕ έχει θέσει στόχο να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, με σύγκριση τα στοιχεία του 2019. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ των 27 το 2022 μειώθηκαν συλλογικά κατά 9% σε σύγκριση με το 2019.
Το 2020 σημειώθηκε μεγάλη μείωση των θανάτων κοντά στο 17% σε σύγκριση με το 2019. Αυτό το αποτέλεσμα όμως σχετίζεται με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε όλη την Ευρώπη λόγω της πανδημίας Covid-19. Το 2021 σημείωσε επίσης μια σταθερή πτώση 13% σε σχέση με το 2019, αλλά ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε κατά 5% το 2020, επηρεασμένος από τη σταδιακή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και των lockdown σε όλη την Ευρώπη.
Συνολικά 40.987 περισσότερες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν η ετήσια μείωση των ατυχημάτων ήταν 6,7%. Αυτό είναι, άλλωστε, το ποσοστό που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου μείωσης των θανάτων κατά 50% στην ΕΕ σε 10 χρόνια από σήμερα.
Πηγή: ΑΠΕ


Latest News

Ένα δαχτυλίδι για τον Πάπα Φραγκίσκο - Πώς έσπασε ακόμη μια παράδοση αιώνων
Τι συμβολίζει το «Δαχτυλίδι του Ψαρά» του Πάπα Φραγκίσκου και γιατί θα καταστραφεί μετά το θάνατό του

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές