Πριν από μία διετία το e-shopping ήταν «σπορ» μόνο για νέους, αυτό φαίνεται ότι έχει αλλάξει και πλέον περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές ηλικίας άνω των 65 ετών επισκέπτονται τον κόσμο του Διαδικτύου για τις αγορές τους και άλλες καθημερινές συναλλαγές.

Σούπερ μάρκετ: Crash test μεταξύ των online και των φυσικών καταστημάτων

Η τελευταία μελέτη της Focus Bari δείχνει ότι πλέον στο παιχνίδι έχουν μπει οι μεγαλύτερες ηλικίες με το 86% ελλήνων καταναλωτών ηλικίας άνω των 45 ετών να δηλώνουν αρκετά έως και πολύ εξοικειωμένοι με τη δυνατότητα αγορών από το Διαδίκτυο. Η ίδια έρευνα δείχνει επίσης ότι ο ένας στους δύο έλληνες μέσης και άνω ηλικίας δηλώνει ότι συμβουλεύεται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξει ένα προϊόν ή υπηρεσία ενώ δίνει και τη δική του αξιολόγηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζει.

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις επηρεάζει πλέον σημαντικά την καταναλωτική εμπειρία των πελατών. Στην πλειονότητά τους οι Ελληνες είναι συμφιλιωμένοι με την τεχνολογία και τη χρησιμοποιούν για να βελτιστοποιούν την εμπειρία τους ως πελάτες ενώ παράλληλα διαβάζουν και κάνουν κριτικές τόσο για προϊόντα όσο και για υπηρεσίες.

Μάλιστα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών δίνει αξιολόγηση για προϊόντα και υπηρεσίες με δική του πρωτοβουλία ενώ πολλοί επιλέγουν να μοιραστούν τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές τους εμπειρίες. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 8-14 Μαΐου 2023 σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18-65 ετών έδειξε ότι όλοι σχεδόν οι Ελληνες (97%) είναι πλέον online όταν το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις στο 20%.

Εξετάζοντας τις ηλικιακές ομάδες από 13 έως 44 ετών, συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο είναι το 100% ενώ, οι 45 έως 54 ετών σε ποσοστό 99%, οι 55-64 κατά 95% και οι 65 έως 74 ετών 85%. Υπολογίζεται ότι συνολικά έως και το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι έλληνες ηλεκτρονικοί καταναλωτές έφτασαν τα 5.258.000 αγοράζοντας μέσω Διαδικτύου τα πάντα. Στις ηλικίες άνω των 45 ετών οι καταναλωτές δηλώνουν σε ποσοστό 30% ότι είναι απολύτως άνετοι με την τεχνολογία και τους εξυπηρετεί στις αγορές τους ενώ το 56% ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι και τα καταφέρνουν όποτε χρειαστεί. Από την ηλικιακή αυτή ομάδα οι τρεις στους δέκα συμβουλεύονται αρκετά συχνά κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία και το 26% δίνουν σπάνια τη δική τους αξιολόγηση για την ηλεκτρονική καταναλωτική τους εμπειρία.

Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία