Καλάθι του νοικοκυριού: Σταθερές ή μειωμένες οι τιμές στην πλειονότητα των προϊόντων

Η ανακοίνωση του υπ. Ανάπτυξης για την 34η εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου

Καλάθι του νοικοκυριού: Σταθερές ή μειωμένες οι τιμές στην πλειονότητα των προϊόντων

Τη διακύμανση των τιμών στα προϊόντα του «Kαλαθιού του Νοικοκυριού» κατά την εβδομάδα που διανύουμε (21/6/2023 – 27/6/2023) παρουσίασε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Όπως επισημαίνεται, κατά την 34η εβδομάδα εφαρμογής του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», επί συνόλου 1.206 προϊόντων:

  • 44 προϊόντα (3,65%) παρουσίασαν αύξηση,
  • 25 (2,07%) παρουσίασαν μείωση, και
  • 1137 (94,28%) παρέμειναν σταθερά.

Ποια προϊόντα πληρώνουν παραπάνω οι Έλληνες σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης

Αναλυτικά στον πίνακα που επισυνάπτεται το κόστος του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» ανά σούπερ μάρκετ και η μεταβολή του από την 33η στην 34η εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η χρονική ισχύς του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» έχει παραταθεί μέχρι 30/6/2023, βάσει του Νόμου 5039/2023.

Πού έχουμε ανατιμήσεις

Στο μεταξύ, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΟΤ, Παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων στη χώρα μας είναι χαμηλότερος από αυτόν στην ευρωζώνη, οι ανατιμήσεις σε αρκετά βασικά προϊόντα είναι υψηλότερες, με τους Έλληνες να πρέπει να πληρώσουν ακριβότερα για να βάλουν στο τραπέζι τους μοσχάρι, χοιρινό, βούτυρο, σπορέλαια, καφέ κ.λπ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής (Eurostat), ο πληθωρισμός των τροφίμων τον Μάιο στην Ελλάδα ήταν 11,3% αυξημένος οριακά συγκριτικά με τον Απρίλιο (11,2%), όταν στην Ευρωζώνη τον ίδιο μήνα ήταν πολύ υψηλότερος στο 13,8% από 15,1% τον Απρίλιο.

Η «φωτιά» στις τιμές των τροφίμων αποτυπώνεται και στον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ).

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 12 ομάδες αγαθών και υπηρεσιών που συνθέτουν τον ΕνΔΤΚ, ο δείκτης τιμών της διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών κατέγραψε την υψηλότερη σωρευτική άνοδο (27,0%, μέση ετήσια αύξηση 6,2%).

Ακολούθησαν: στέγαση, νερό, ηλεκτρικό, αέριο και άλλα καύσιμα (16,1%, 3,8%), ένδυση και υπόδηση (15,6%, 3,7%), ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια (12,5%, 3,0%), διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες (12,5%, 3,0%), μεταφορές (10,4%, 2,5%), υγεία (8,4%, 2,0%), άλλα αγαθά και υπηρεσίες (4,9%, 1,2%), εκπαίδευση (3,7%, 0,9%), αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες (3,1%, 0,8%), αλκοολούχα ποτά και καπνός (2,7%, 0,7%) και επικοινωνίες (-8,1%, -2,1%).

OT Originals

Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο