
Eξοικονόμηση χρόνου, ευκολότερη σύγκριση τιμών, γρήγορος εντοπισμός των προϊόντων και ευκολία αγορών από την πολυθρόνα του σπιτιού όλες τις ώρες της ημέρας αποτελούν το τετράπτυχο της επιλογής των αγορών από το online σουπερμάρκετ για τους Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, ήδη το 17,1% πραγματοποιούν αγορές μία φορά την εβδομάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της EXCEED CONSULTING με θέμα «Οι συνήθειες, οι προτιμήσεις των e-shoppers και γιατί επιλέγουν ένα online super market», οι κυριότεροι λόγοι επιλογής αγορών από το online σουπερμάρκετ αφορούν την εξοικονόμηση χρόνου και την ευκολότερη σύγκριση των τιμών. Η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για σχεδόν επτά στους δέκα καταναλωτές, με δεύτερη την ευκολία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός τρόπος αγορών (55,7%).
Σούπερ μάρκετ: Crash test μεταξύ των online και των φυσικών καταστημάτων
Η έρευνα έγινε με τυχαία σωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα 1.000 e-shoppers σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25 έως 55 ετών, σε όλη τη χώρα, και έδειξε ότι το 74,9% θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ προσφέρουν εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τις αγορές από φυσικά καταστήματα, το 65,4% θεωρεί ότι πραγματοποιεί πιο εύκολα και στοχευμένα τις αγορές του, το 57,4% εκτιμά ότι είναι ιδιαιτέρως εξυπηρετικές οι εναλλακτικές που δίνονται αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, ενώ σχεδόν ο ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ότι θεωρεί πως έχει καλύτερη/ευκολότερη δυνατότητα για σύγκριση τιμών.

Η ταχύτητα στις παραδόσεις της παραγγελίας αποτελεί για τους περισσότερους σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του ηλεκτρονικού σουπερμάρκετ, με το 29,6% να θεωρεί ότι ο χρόνος παράδοσης επηρεάζει απόλυτα την επιλογή του καταστήματος και το 36,7% πάρα πολύ.
Ωστόσο, αν και η ευκολία είναι βασικό στοιχείο στροφής προς τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, το 43% των καταναλωτών συνεχίζει να επιλέγει για κύριες αγορές τροφίμων τα φυσικά καταστήματα. Τέλος, η ίδια έρευνα έδειξε ότι το 67% των e-shoppers προτιμά να παραλαμβάνει τα προϊόντα που αγοράζει στον χώρο του από υπάλληλο του σουπερμάρκετ, 22% μέσω τρίτου, 7% ο ίδιος από το φυσικό κατάστημα και 5% από κάποια θυρίδα παραλαβής.
Πάντως οι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα, κάτι που δείχνει ότι μέχρι στιγμής, αν και αυξάνονται οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές και οι αλυσίδες σουπερμάρκετ επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακά καταστήματα, η ακρίβεια κάνει τους Ελληνες να συνεχίζουν να επισκέπτονται για την έρευνα αγοράς τους τα φυσικά καταστήματα, αφού τελικά η ευκολία δεν υπερισχύει της καλύτερης τιμής.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb