Eξοικονόμηση χρόνου, ευκολότερη σύγκριση τιμών, γρήγορος εντοπισμός των προϊόντων και ευκολία αγορών από την πολυθρόνα του σπιτιού όλες τις ώρες της ημέρας αποτελούν το τετράπτυχο της επιλογής των αγορών από το online σουπερμάρκετ για τους Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, ήδη το 17,1% πραγματοποιούν αγορές μία φορά την εβδομάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της EXCEED CONSULTING με θέμα «Οι συνήθειες, οι προτιμήσεις των e-shoppers και γιατί επιλέγουν ένα online super market», οι κυριότεροι λόγοι επιλογής αγορών από το online σουπερμάρκετ αφορούν την εξοικονόμηση χρόνου και την ευκολότερη σύγκριση των τιμών. Η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για σχεδόν επτά στους δέκα καταναλωτές, με δεύτερη την ευκολία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός τρόπος αγορών (55,7%).
Σούπερ μάρκετ: Crash test μεταξύ των online και των φυσικών καταστημάτων
Η έρευνα έγινε με τυχαία σωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα 1.000 e-shoppers σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25 έως 55 ετών, σε όλη τη χώρα, και έδειξε ότι το 74,9% θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ προσφέρουν εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τις αγορές από φυσικά καταστήματα, το 65,4% θεωρεί ότι πραγματοποιεί πιο εύκολα και στοχευμένα τις αγορές του, το 57,4% εκτιμά ότι είναι ιδιαιτέρως εξυπηρετικές οι εναλλακτικές που δίνονται αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, ενώ σχεδόν ο ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ότι θεωρεί πως έχει καλύτερη/ευκολότερη δυνατότητα για σύγκριση τιμών.
Η ταχύτητα στις παραδόσεις της παραγγελίας αποτελεί για τους περισσότερους σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του ηλεκτρονικού σουπερμάρκετ, με το 29,6% να θεωρεί ότι ο χρόνος παράδοσης επηρεάζει απόλυτα την επιλογή του καταστήματος και το 36,7% πάρα πολύ.
Ωστόσο, αν και η ευκολία είναι βασικό στοιχείο στροφής προς τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, το 43% των καταναλωτών συνεχίζει να επιλέγει για κύριες αγορές τροφίμων τα φυσικά καταστήματα. Τέλος, η ίδια έρευνα έδειξε ότι το 67% των e-shoppers προτιμά να παραλαμβάνει τα προϊόντα που αγοράζει στον χώρο του από υπάλληλο του σουπερμάρκετ, 22% μέσω τρίτου, 7% ο ίδιος από το φυσικό κατάστημα και 5% από κάποια θυρίδα παραλαβής.
Πάντως οι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα, κάτι που δείχνει ότι μέχρι στιγμής, αν και αυξάνονται οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές και οι αλυσίδες σουπερμάρκετ επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακά καταστήματα, η ακρίβεια κάνει τους Ελληνες να συνεχίζουν να επισκέπτονται για την έρευνα αγοράς τους τα φυσικά καταστήματα, αφού τελικά η ευκολία δεν υπερισχύει της καλύτερης τιμής.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Πάνω από 1,5 δισ. τζίρο προσδοκούν οι έμποροι το Πάσχα - Πώς κινούνται οι τιμές
Τα οικογενειακά τραπέζια θα είναι μικρότερα με περισσότερες παρασκευές στο σπίτι ενώ η δαπάνη για αγορές φτάνει τα 190 ευρώ ανά νοικοκυριό
«Σουβλίζουν» οι ανατιμήσεις - Ακριβότερο 6% το τραπέζι του Πάσχα
Άνω του 1,5 δισ. ευρώ αναμένεται ο εορταστικός τζίρος – Ανατιμήσεις σε σοκολάτες και γλυκά – «Πόλεμος» για την τιμή του αρνιού
Συμμετοχή Στουρνάρα σε εκπαιδευτικό σεμινάριο της ΤτΕ στη Ρόδο
Διοργάνωση εκπαιδευτικού σεμιναρίου της ΤτΕ με θέμα «Κοινή διαδικασία ελέγχου (CCP) των συστημάτων επεξεργασίας χρηματικού»
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Βίοι... αντίθετοι για εισόδημα και αποταμιεύσεις - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για την κατανάλωση στα νοικοκυριά της Ευρώπης
Ο ΟΔΔΗΧ προχωρά σε έκδοση 3μηνων εντόκων στις 30 Απριλίου
Στα 625 εκατ. ευρω το βασικό ύψος της έκδοσης - Δεn θα γίνουν αποδεκτές συμπληρωματικές μη ανταγωνιστικές προσφορές την Πέμπτη 2 Μαΐου 2024
Τα προσωρινά αποτελέσματα για 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα της ΔΥΠΑ
Τα τρία νέα προγράμματα κατάρτισης που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και τοπικούς φορείς
Ανέβασαν ταχύτητα οι καταθέσεις τον Μάρτιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ
Μετά από 2 μήνες συνεχόμενης πτώσης
Ποια φούσκα στα ακίνητα; Πάνω από 2.000 νέες οικοδομικές άδειες τον Ιανουάριο
Καταγράφηκε αύξηση κατά 15,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 14,7% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 9,2% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023
Η αλλαγή που είδε η JPMorgan στο ραντεβού με τους Έλληνες τραπεζίτες
Οι τραπεζίτες εστιάζουν πλέον περισσότερο στην πιστωτική επέκταση και στις επιλογές απόδοσης κεφαλαίου