Η παροχή ιδιαίτερης εκπαίδευσης των ναυτικών στην πορεία προς την απανθρακοποίηση είναι μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στη θάλασσα.
Το Σάββατο 25 Ιουνίου ήταν η καθιερωμένη από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, που ήταν αφιερωμένη στη συμβολή του ναυτικού στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς φέτος γιορτάζονται και τα 50 χρόνια της διεθνούς σύμβασης MARPOL για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οπως τονίζει στο μήνυμά του ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος επιταχύνει την υποστήριξή του στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής με την πορεία προς την απαλλαγή από τον άνθρακα, οι φωνές και οι δράσεις των ναυτικών είναι το κλειδί για τη διασφάλιση μιας δίκαιης μετάβασης σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα.
Ωστόσο οι πάνω από 1,5 εκατ. ναυτικοί που απασχολούνται στα 50.000 πλοία έχουν ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης προκειμένου να συμβάλουν αποτελεσματικά και με ασφάλεια στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό το αποτέλεσμα σχετικής έρευνας του νορβηγικού νηογνώμονα με τίτλο «The future of Seafarers 2030: A decade of transformation».
Πάνω από το 75% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 78%) δήλωσαν ότι θα χρειάζονταν μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε καύσιμα όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, οι μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.
Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 91%) ανέφεραν ότι χρειάζονται μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε αναδυόμενα καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες
Ακόμη το 81% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 85%) ανέφεραν ότι χρειάζονται είτε μερική είτε πλήρη εκπαίδευση στην αντιμετώπιση προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών (όπως περαιτέρω αυτοματοποίηση εξοπλισμού/συστημάτων, προηγμένοι αισθητήρες, τεχνητή νοημοσύνη και απομακρυσμένες λειτουργίες). Μόνο το 13% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 11%) συμφώνησαν ότι είναι καλά εκπαιδευμένοι. Επιπλέον το 52% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 53%) δήλωσαν ότι προτιμούν έντονα τη διά ζώσης εκπαίδευση σε ναυτιλιακό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 27%) προτιμούν ένα μείγμα διά ζώσης και διαδικτυακής εκπαίδευσης.
Πάντως η μεγάλη πλειονότητα είναι εξοικειωμένη με σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης καθώς σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 74%) έχουν χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονική πραγματικότητα ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευσή τους, εκ των οποίων το 60% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 65%) ανέφεραν ότι αυτές οι μέθοδοι εκπαίδευσης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Τέλος, σε μήνυμά της η διεθνής ένωση των πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, πρόεδρος της οποίας είναι ο Δημήτρης Φαφαλιός, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «οι ναυτικοί διαδραματίζουν τεράστιο και σημαντικό ρόλο στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος». «Οι σημερινοί ναυτικοί είναι οι ηγέτες της βιομηχανίας του μέλλοντος, που αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία βελτιώνοντας τα πρότυπα στη θάλασσα για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων» καταλήγει στο μήνυμά της η Intercargo.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ