Καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί της πανδημίας άρχισαν να χαλαρώνουν την άνοιξη του 2021, οι ξένοι τουρίστες που επέστρεφαν στη Μαδρίτη ανακάλυψαν ότι το κέντρο της πόλης είχε  μεταμορφωθεί: μία περιοχή που ήταν έως τώρα γνωστή για τους οικονομικούς ξενώνες, τα μικρά καταστήματα με σουβενίρ και τους μποτιλιαρισμένους δρόμους, έχει πλέον μεγαλύτερα πεζοδρόμια, πεζοδρομημένες ζώνες και δρόμους που σύμφωνα με το δημαρχείο της Μαδρίτης είναι πιο ασφαλείς και καθαροί.

Το λίφτινγκ αποτελεί μέρος εντός ευρύτερου σχεδίου της πόλης να προσελκύσει μια σειρά από ξενοδοχεία πέντε αστέρων, προσδοκώντας να προσελκύσει ένα κομμάτι τουριστών με υψηλά βαλάντια, που μέχρι σήμερα στρέφονταν στο Παρίσι, το Λονδίνο και το Μιλάνο.

Μαδρίτη: Υπερθερμαίνεται η αγορά ακινήτων – «Πονοκέφαλος» για τον Σάντσεθ

Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, πολυτελή ξενοδοχεία εμφανίζονται σε όλο το κέντρο της πρωτεύουσας της Ισπανίας.

Η Four Seasons Hotels Ltd άνοιξε ένα ξενοδοχείο κοντά στην κεντρική Puerta del Sol μετά την ανακαίνιση επτά κτηρίων, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώην υποκαταστήματος τράπεζας. Το συγκρότημα των 1.500 τετραγωνικών μέτρων περιλαμβάνει ένα εμπορικό κέντρο για πολυτελείς μάρκες, όπως οι Dior και Hermes.

Η Marriott International άνοιξε ξανά το παλάτι Santo Mauro μετά από εργασίες ανακαίνισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τον Ιούνιο άρχισε να ανακαινίζει το Westin Palace, προσθέτοντας 400 δωμάτια. Το κοντινό Ritz έχει πρόσφατα αναβαθμιστεί στο πολυτελές brand Mandarin Oriental Ritz. Η Universal Music επέλεξε τη Μαδρίτη για το λανσάρισμα του πρώτου της ξενοδοχείου πέντε αστέρων.

Το μεγάλο στοίχημα

«Επιλέξαμε τη Μαδρίτη επειδή υποεκπροσωπείται στον τομέα της πολυτελείας εδώ και χρόνια», δήλωσε ο Richard Brekelmans, αντιπρόεδρος της Marriott για τη Νότια Ευρώπη, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην αφθονία των μουσείων τέχνης, των θεάτρων και των εστιατορίων της πόλης.

Η Μαδρίτη ελπίζει να αποφύγει τον κορεσμό που παρατηρείται στη Βαρκελώνη ή στα νησιά των Βαλεαρίδων, ενώ στοιχηματίζει ότι ο τομέας πολυτελείας τη βοηθά να παράγει το ίδιο εισόδημα. Η Βαρκελώνη, αντίθετα, περιορίζει την κατασκευή ή την επέκταση ξενοδοχείων στο κέντρο της για να αντιμετωπίσει τον μη διαχειρίσιμο όγκο επισκεπτών.

Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας υπηρεσιών εμπορικών ακινήτων JLL, η Μαδρίτη αναμένεται να έχει περισσότερα από 2.700 δωμάτια πολυτελών ξενοδοχείων έως το τέλος του 2023, αυξημένα κατά 50% σε σχέση με πριν από μια δεκαετία.

Η πόλη έχει 33 νέα ξενοδοχεία στα σκαριά, τα μισά από αυτά στο πολυτελές τμήμα, σε σύγκριση με 13 έργα στη Βαρκελώνη, ανέφερε σε άλλη έκθεση η εταιρεία συμβούλων Colliers. Οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία της Μαδρίτης έφτασαν στο ρεκόρ των 802 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, τριπλάσιες από αυτήν της Βαρκελώνης.

«Είδαμε μεγάλες δυνατότητες…στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Μαδρίτη ήταν προηγουμένως άγνωστη», σχολίασε ο Carlos Erburu, γενικός διευθυντής του πρώτου ξενοδοχείου Thompson στην Ευρώπη για την Hyatt Hotels Corp, που άνοιξε στη Μαδρίτη στα τέλη του 2022.

«Η δέσμευση που έχουν επιδείξει οι αρχές στη Μαδρίτη για τα ξενοδοχεία έναντι αυτής της Βαρκελώνης είναι πολύ μεγαλύτερη».

Υψηλές τιμές

Η άφιξη των πολυτελών ξενοδοχείων σηματοδότησε και μια νέα κορύφωση στις τιμές των δωματίων.

Ο Antonio Catalan, συνεργάτης στο Santo Mauro Palace, είπε τα πιο ακριβά δωμάτια κοστίζουν κατά μέσο όρο περίπου 400 ευρώ πριν από την πανδημία σε 1.200 ευρώ τη βραδιά τώρα. Η πληρότητα παραμένει σταθερή ακόμη και παρά τις αυξήσεις τόνισε στο Reuters διευθυντές ξενοδοχείων.

Ακολουθούν οι αλυσίδες εστιατορίων

Το «ποντάρισμα» της Μαδρίτης στην πολυτέλεια επηρεάζει και τον κλάδο της εστίασης, με αλυσίδες εστιατορίων να ακολουθούν το παράδειγμα των ξενοδοχείων.

Η Robuchon International, κάτοχος 15 αστέρων Michelin σε όλους τους χώρους της, άνοιξε ένα τριώροφο εστιατόριο στη Μαδρίτη πέρυσι.

Ο Alejandro Pitashny, ένας Αργεντινός επενδυτής, έχει ανοίξει τέσσερα εστιατόρια στην ισπανική πρωτεύουσα από το 2018. Έχει επίσης επενδύσει σε πολυτελή διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και επιδιώκει να αγοράσει ένα ξενοδοχείο φέτος στην πόλη.

Οι πλούσιοι Αμερικανοί αλλά και Λατινοαμερικανοί έχουν αρχίσει να περιλαμβάνουν τη Μαδρίτη στο πλάνο των ευρωπαϊκών ταξιδιών τους. Ο αριθμός των επισκεπτών από τις ΗΠΑ στην Ισπανία αυξήθηκε κατά 25% τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Ορισμένοι διευθυντές παρατηρούν επίσης μια αύξηση στον αριθμό των ασιατών επισκεπτών.

Γεμάτα πορτοφόλια

Το στοίχημα στην πολυτέλεια αντανακλάται και  στις δαπάνες. Οι ξένοι τουρίστες στη Μαδρίτη ξόδεψαν 336 ευρώ την ημέρα τον Απρίλιο – ποσό διπλάσιο από τον εθνικό μέσο όρο.

«Προσπαθούμε να προσελκύσουμε τους διεθνείς τουρίστες με τις υψηλότερες δαπάνες», δήλωσε ο διευθυντής τουρισμού της Μαδρίτης, Luis Martin.

Οι αεροπορικές εταιρείες επίσης ακολουθούν. Η ισπανική Iberia επέκτεινε τις πτήσεις της προς τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική αυτό το καλοκαίρι κατά 15% σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Air China αύξησε τις πτήσεις προς τη Μαδρίτη από μία σε τέσσερις την εβδομάδα. Η China Eastern θα έχει πέντε πτήσεις την εβδομάδα στη Μαδρίτη από αυτόν τον μήνα.

Όλα αυτά σημαίνουν περισσότερες θέσεις εργασίας. Η απασχόληση στον τουριστικό τομέα της Μαδρίτης έχει αυξηθεί κατά 15% από το 2019, έναντι 5,4% σε εθνικό επίπεδο. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ανάπτυξης είναι σε ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων, δήλωσε ο Jose Maria Martinez του συνδικάτου CCOO.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός