Εξώδικο στη Hellenic Train έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ), στο οποίο επισημαίνονται τα μεγάλα προβλήματα ασφάλειας που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, με την τραγωδία στα Τέμπη να είναι μόνο μερικούς μήνες πίσω μας.
Η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοινοποίησε το εξώδικο και στο υπουργείο Μεταφορών. Ανάμεσα σε άλλα, στο εξώδικο τονίζεται ότι «η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας».
FT για Τέμπη: Μια τραγωδία που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί
Επίσης, υπογραμμίζεται ότι «οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους».
Στο εξώδικό της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατυπώνει συγκεκριμένα αιτήματα όπως:
- Την άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και την άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.
- Να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών από την παραλαβή της παρούσας το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση.
- Να επανενεργοποιήσετε άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Είναι περιττό να σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα του έργου τους και την αναγκαιότητά τους.
Αναλυτικά το εξώδικο
«Είμαστε, δυστυχώς, αναγκασμένοι να επανέλθουμε για άλλη μια φορά στα σοβαρά θέματα ασφάλειας και να διαμαρτυρηθούμε με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας.
Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.
Σας έχουμε πολλάκις επισημάνει και περιγράψει αναλυτικά όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Επαναλαμβάνουμε όμως, ακροθιγώς, τα παρακάτω, μείζονος σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας:
α) Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.
β) Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.
«Επικίνδυνες συνθήκες»
Δεν χρειάζεται εξάλλου να σας υπενθυμίσουμε τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζεται το Προσωπικό Αμαξοστοιχιών, εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα.
Δεν χρειάζεται επίσης να επαναλάβουμε ότι έχετε πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών.
Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν έντονα για όλα τα παραπάνω και για την ως άνω επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί κατά την εκτέλεση των δρομολογίων.
Τα μέτρα που ζητούν οι εργαζόμενοι
Σας καλούμε να λάβετε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας της κυκλοφορίας και για την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού, με προσλήψεις τεχνικού προσωπικού και βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στις τεχνικές βάσεις.
Σας καλούμε επίσης να λάβετε άμεσα μέτρα για την προστασία του προσωπικού των αμαξοστοιχιών – και κατ’ επέκταση και για την ασφάλεια των επιβατών – από παραβατικούς και επικίνδυνους επιβάτες που προκαλούν βίαια επεισόδια.
Ζητάμε την άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και την άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.
Σας καλούμε να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών από την παραλαβή της παρούσας το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση.
Ζητάμε επίσης να επανενεργοποιήσετε άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Είναι περιττό να σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα του έργου τους και την αναγκαιότητά τους.
Σας καλούμε τέλος να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών όλες τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σχετικών εγγράφων σας προς τους αρμόδιους εκπροσώπους και υπευθύνους του ΟΣΕ και του Υπουργείου.
Όπως καταλαβαίνετε η συντονισμένη δάση μας είναι αναγκαία. Οποιαδήποτε ολιγωρία ή απροθυμία συνεργασίας σας με τους εργαζόμενους καθιστά επισφαλείς τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και επικίνδυνη την εκτέλεση των δρομολογίων.
Για τις εγκυκλίους που απαιτούνται
Τέλος σας επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης έκδοσης πλήρους σειράς εγκυκλίων με ορθές οδηγίες για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κίνησης.
Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αναλυτική παρουσίαση των προτάσεών μας ή τεκμηρίωση των θέσεών μας θα είμαστε στη διάθεσή σας να συναντηθούμε τις επόμενες ημέρες, χωρίς καθυστέρηση.
Θα περιμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας.
Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.
Παρακαλείται κάθε αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει σύμφωνα με τις νόμιμες διατυπώσεις την παρούσα, όπου απευθύνεται και όπου κοινοποιείται, προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να την αντιγράψει στις εκθέσεις επίδοσης που θα συντάξει».
Πηγή: in.gr
Latest News
Η ώρα του προϋπολογισμού - Στο βήμα της Βουλής ο Βασίλης Στίγκας [Live]
Ο προϋπολογισμός θα ψηφιστεί από τους βουλευτές με ονομαστική ψηφοφορία
Nέος πρωθυπουργός, ίδια παλιά προβλήματα - Τι θα κάνει ο Μακρόν
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, την επιλογή του Εμανουέλ Μακρόν - Οι αναλυτές αναμένουν μικρή πρόοδο
Μακρύς ο δρόμος - Τι ακολουθεί μετά την καθαίρεση του Γιουν στη Νότια Κορέα
Η καθαίρεση του προέδρου Γιουν απαιτεί ομόφωνη έγκριση από το Συνταγματικό Δικαστήριο στη Νότια Κορέα - Τα φαβορί
Από το Truth Social στον Λευκό Οίκο - Ο Ντόναλντ Τραμπ διόρισε (και) τον Νούνες
Και CEO στην πλατφόρμα του Τραμπ και υπεύθυνος του Λευκού Οίκου για τις υπηρεσίες πληροφοριών - Νέος διορισμός στις ΗΠΑ
Το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο και οι βασικοί τομείς ανησυχίας για παγκόσμια σύγκρουση
Πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια παγκόσμια σύγκρουση; Ποιες περιοχές αναμένεται να βρεθούν στο μάτι των ανταγωνισμών;
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,