Μια νέα ηλικιακή ομάδα υποψήφιων αγοραστών εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα και με διαφορετικό κριτήριο επιλογής από ό, τι παλαιότερα, έχει αρχίσει να κάνει εμφανή την παρουσία της, κατά την διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών. Πρόκειται για ανθρώπους ηλικίας από 30 έως 55 ετών, δηλαδή όχι για τους τυπικούς συνταξιούχους από χώρες της Ευρώπης, που αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα την κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα αγοραστών εξοχικών στην χώρα μας.
Handelsblatt: «Ελκυστικές αποδόσεις» με πολυτελείς εξοχικές κατοικίες στην Ελλάδα
Αυτό προκύπτει από σχετική ανάλυση των στοιχείων αγοραπωλησιών, που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα, η εταιρεία Elxis, που ειδικεύεται στην παροχή κτηματομεσιτικών και νομικών υπηρεσιών στον τομέα της εξοχικής κατοικίας. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους.
«Οι αγοραστές αυτοί αγοράζουν περισσότερο με το μυαλό, παρά με την καρδιά. Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση, η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Elxis. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αυτό ακριβώς το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά, έχει ωθήσει περισσότερους αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας, σε αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας κι ενώ μέχρι πρόσφατα προτιμούσαν περισσότερο την αγορά της Ισπανίας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία, στο project της με την επωνυμία Sunny Days στην Κρήτη, ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών ήταν 42 ετών, με τον νεότερο μάλιστα να είναι μόλις 30 ετών. Οι 6 κατοικίες των 2 και 3 υπνοδωματίων με εύρος τιμών από 200.000 έως 300.000 πουλήθηκαν σε 5 ημέρες και οι ιδιοκτήτες ανέθεσαν τις μισθώσεις, τη συντήρηση και τον καθαρισμό, δηλώνοντας από τον προηγούμενο χειμώνα πότε θα έρθουν οι ίδιοι για διακοπές.
Το Προφίλ των Αγοραστών της Ηλικιακής Ομάδας 35-55 ετών
«Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στην χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή.
Επίσης, η καλή απόδοση της επένδυσης είναι προϋπόθεση για το αγοραστικό κοινό αυτό. Για τον λόγο αυτόν, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών.
Η Τεχνολογία στην Υπηρεσία των Αγοραστών
Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας των αγοραστών αυτών είναι και το γεγονός ότι κάποιες φορές στέλνουν την προκαταβολή για την αγορά της κατοικίας, χωρίς να έλθουν καν στην Ελλάδα. «Επιλέγουν με βάση πληροφορίες που τους στέλνουμε, όπως φωτογραφίες και βίντεο, ή μετά από βιντεοκλήση με συνεργάτη της Elxis, που κάνει επίδειξη του ακινήτου μέσω τηλεφώνου ή και drone, τόσο στους εσωτερικούς χώρους και τον κήπο, όσο και στην γύρω περιοχή και την θέα που προσφέρεται», επισημαίνει ο κ. Γαβριηλίδης.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Intracom Properties: Οι άξονες του επιχειρηματικού πλάνου και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο
Το πολύπλευρο αναπτυξιακό πλάνο της Ιntracom Properties, επενδυτικού βραχίονα του ομίλου Ιntracom στον κλάδο της ακίνητης περιουσίας
Η Πορεία της Ελληνικής Κτηματαγοράς και οι Επενδυτικές Προκλήσεις στις Συναλλαγές Ακινήτων
Παρά τις σύγχρονες επενδυτικές προκλήσεις (ενδεικτικά αύξηση κατασκευαστικού κόστους, αύξηση επιτοκίων, πράσινη μετάβαση), η διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης καθιστά αναγκαία τη σταθερότητα του νομοθετικού και εν γένει επενδυτικού πλαισίου
REDS: Επένδυση σε σύνθετα αναπτυξιακά «πράσινα» έργα
Όραμα η δημιουργία νέων τοποσήμων υψηλής εμπορικής, τουριστικής και πολιτιστικής αξίας στους άξονες της βιώσιμης ανάπτυξης
Ενεργειακά αποδοτικές λύσεις για το σπίτι
Η ενεργειακή αυτονομία ενός σπιτιού παίζει καταλυτικό ρόλο στη μείωση τόσο του ενεργειακού αποτυπώματος όσο και των λογαριασμών ρεύματος
Ποια φούσκα στα ακίνητα; Πάνω από 2.000 νέες οικοδομικές άδειες τον Ιανουάριο
Καταγράφηκε αύξηση κατά 15,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 14,7% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 9,2% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023
Τα «χρυσά ατού» της ελληνικής Golden Visa - Πού πλεονεκτεί έναντι των ξένων
Οι πρωταγωνιστές της Golden Visa και η εκτίναξη του αριθμού συναλλαγών
Εξοχικές κατοικίες: Ποιες περιοχές προτιμούν οι Έλληνες - Ποιο είναι το προφίλ τους
Τι δείχνει ανάλυση της εταιρείας Elxis για τις προτιμήσεις των Ελλήνων όσον αφορά στις εξοχικές κατοικίες
«Φωτιά» στα ακίνητα - Άνοδος 40% στα ενοίκια γραφείων σε βάθος 10ετίας
Τι δείχνει έρευνα της GEOAXIS για την πορεία των τιμών των ακινήτων στην ελληνική αγορά