
Oι επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) είναι ολοένα και πιο αναγκαίες καθώς οι εισαγωγές αυξάνονται, εκτιμά ότι ο Διεθνής Ομιλος Εισαγωγέων LNG (GIIGNL) στην ετήσια έκθεσή του για τον κλάδο.
Οι παγκόσμιες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 4,5% πέρυσι σε 389,2 εκατομμύρια τόνους, αυξημένες κατά 16,9 εκατομμύρια τόνους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη, όπου οι καθαρές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 44,7 εκατομμύρια τόνους σε 119,7 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση, δήλωσε ο όμιλος που έχει έδρα το Παρίσι.
«Αγνωστος Χ» το καύσιμο του μέλλοντος
Ο Jean Abiteboul, πρόεδρος της GIIGNL, ανέφερε σε δήλωσή του ότι η αγορά αντιμετώπισε μια άνευ προηγουμένου ενεργειακή κρίση πέρυσι. Η πρόκληση για το μέλλον θα είναι να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που θα ενεργοποιήσουν τις επενδύσεις LNG, οι οποίες, σε ένα ολοένα και αυξανόμενο περιβάλλον ζήτησης, είναι όλο και πιο αναγκαίες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού σε προσιτή τιμή, πρόσθεσε.
Για το τρέχον έτος η GIIGNL εκτιμά ότι η ανάπτυξη της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να επιβραδυνθεί λόγω της περιορισμένης νέας δυναμικότητας υγροποίησης που τίθεται σε λειτουργία και του ήπιου χειμώνα πέρυσι που μείωσε τη ζήτηση την Ευρώπη με αποτέλεσμα οι «αποθήκες» να έχουν αέριο πάνω από τα συνήθη επίπεδα. Παρ’ όλ’ αυτά, η Ευρώπη εξακολουθεί να ανταγωνίζεται την Ασία για πρόσθετες εισαγωγές LNG για να αντισταθμίσει τις χαμηλότερες προμήθειες που λάμβανε μέσω αγωγών από τη Ρωσία. Ο πρόεδρος της GIIGNL εκτιμά πάντως ότι μέχρι το 2026, περισσότερα από 100 MTPA νέας δυναμικότητας αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία.
Νέες παραγγελίες
Στη βάση των παραπάνω εξελίξεων δεν ήταν τυχαίο ότι οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών για τη ναυπήγηση μεγάλων μονάδων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) κατέγραψαν ρεκόρ το 2022 καθώς περισσότερα από 180 πλοία τοποθετήθηκαν ως παραγγελίες σε κινεζικά και ιαπωνικά ναυπηγεία.
Οι επιπτώσεις της εισβολής στην Ουκρανία και τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτό, δήλωσε ο αναλυτής αγοράς της Gibson Shipbrokers Matt Coates.
Ωστόσο μέχρι στιγμής φέτος, η δραστηριότητα παραγγελιών φαίνεται πολύ μειωμένη, καθώς μόνο 36 συμβόλαια για ανάλογο αριθμό πλοίων έχουν συμφωνηθεί, τους πρώτους έξι μήνες του 2023. Πάντως το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου φτάνει το 59% του υπάρχοντος στόλου σε λειτουργία
Εάν συμπεριληφθεί ολόκληρος ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε όλα τα μεγέθη, υπάρχουν σήμερα 387 πλοία στο βιβλίο παραγγελιών σε σύγκριση με έναν συνολικό εμπορικό στόλο περίπου 655 πλοίων, ή το 59% του υπάρχοντος στόλου σε υπηρεσία από άποψη αριθμού πλοίων.
Ενα τόσο υψηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του εμπορικού στόλου μπορεί να φαίνεται ανησυχητικό, για άλλους ναυτιλιακούς κλάδους, δεν ισχύει όμως στον κλάδο των LNG Carriers καθώς τα περισσότερα από αυτά τα πλοία είναι ήδη χρονοναυλωμένα, για μία περίοδο μεταξύ επτά και 10 ετών.
Τα νεότευκτα πλοία συνδέονται συνήθως με ένα έργο παραγωγής και αυτό αποτρέπει την υπερφόρτωση της spot αγοράς LNG. Δεν είναι επίσης ασυνήθιστο τα πλοία να χρονοναυλώνονται και πάλι μετά την αρχική περίοδο ναύλωσης. Ως εκ τούτου, το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών είναι απίθανο να αποτελέσει απειλή για την αγορά, δεδομένου του τρόπου λειτουργίας της και της ικανότητάς της να απορροφήσει το βιβλίο παραγγελιών με την πάροδο του χρόνου, δήλωσε ο Coates.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η τρέχουσα ναυλαγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένει ισχυρή, με τους ναύλους στη spot αγορά να καταγράφουν άνοδο τις τελευταίες εβδομάδες. Επίσης και οι ναύλοι των χρονοναυλώσεων έχουν επίσης αυξηθεί, καθώς οι ναυλωτές θέλουν να εξασφαλίσουν πλοία πριν από τη δημιουργία των χειμερινών αποθεμάτων. Αυτή την περίοδο μια εξάμηνη χρονοναύλωση ενός σύγχρονου LNG Carrier κυμαίνεται στα 200.000 – 215.000 δολάρια την ημέρα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών