
Τρία εμπορικά πλοία κατέπλευσαν την Κυριακή σε έναν από τους τερματικούς ουκρανικούς σταθμούς σιτηρών στο δέλτα του Δούναβη, γράφει το περιοδικό Forbes.
Ουκρανία: Σε διάστημα 9 ημερών καταστράφηκαν από τη Ρωσία 180.000 τόνοι σιτηρών
Πρόκειται για την πρώτη είσοδο ξένων εμπορικών πλοίων σε ουκρανικά λιμάνια μετά την άρνηση της Ρωσίας να παρατείνει την συμμετοχή της στην συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά, βάσει της οποίας τα ουκρανικά σιτηρά έφθαναν από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η Ρωσία είχε επίσης προειδοποιήσει μετά την απόφαση της αυτή ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται δυνητικοί μεταφορείς στρατιωτικών φορτίων. «Η είδηση ότι τρία μη πολεμικά πλοία έφθασαν ανεμπόδιστα έως την Ουκρανία μπορεί να επιβεβαιώνει ότι η Ρωσία είτε δεν επιθυμεί, είτε δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ελέγχους σε πλοία την δεδομένη αυτή στιγμή» επισημαίνει το Ινστιτούτο Μελέτης του Πολέμου με έδρα την Ουάσιγκτον (Institute for the Study of War), το οποίο επικαλείται το αμερικανικό περιοδικό.
Υπό την εποπτεία του ΝΑΤΟ
Σύμφωνα με το περιοδικό, σμήνος αεροσκαφών του ΝΑΤΟ παρακολουθούσε προσεκτικά τα πλοία καθώς έπλεαν προς το Ισμαήλ, ένα μικρό ουκρανικό λιμάνι ακριβώς απέναντι από τη Ρουμανία στον ποταμό Δούναβη. Τα πλοία πιθανότατα θα φορτώσουν σιτηρά στο Ισμαήλ και στη συνέχεια θα πλεύσουν πίσω στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια σε λιμάνια του εξωτερικού.
Και τα τρία πλοία ταξίδευαν με τους αναμεταδότες τους ενεργοποιημένους, χωρίς να κρύβουν την πορεία τους. Τέσσερα αναγνωριστικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ παρακολουθούσαν την πορεία τους, κανένα από αυτά τα αεροσκάφη δεν ήταν οπλισμένο, αλλά υπάρχουν μαχητικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ σε επιφυλακή στη Ρουμανία, γράφει το αμερικανικό περιοδικό.
Ούτε το ρωσικό πλοίο περιπολίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας «Σεργκέι Κότοφ» ούτε κανένα άλλο ρωσικό πλοίο επενέβησαν, καθώς τα τρία εμπορικά πλοία κατευθύνθηκαν όχι προς την Οδησσό, αλλά προς το Ισμαήλ. Το Κίεβο έχει ανακατασκευάσει τα λιμάνια του Δούναβη ως εναλλακτική λύση σε καιρό πολέμου στην Οδησσό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Forbes


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα