Έναν νέο τύπο ασφάλτου που κατασκευάζεται με τη χρήση παραδοσιακών πετροχημικών αναμεμειγμένων με υλικά που προέρχονται από τη διαδικασία διύλισης ελαιολάδου δοκιμάζουν αξιωματούχοι στη βόρεια Ισπανία.

Όπως γράφουν τοπικά μέσα ενημέρωσης οι αρχές της Καστίλλης και της Λεόν θα στρώσουν ένα τμήμα αυτοκινητόδρομου μεγάλης διέλευσης που θα συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της αυτόνομης κοινότητας – τη Βαγιαδολίδ και τη Σεγκόβια – με την πειραματική αυτή άσφαλτο. Άλλο ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα ασφαλτοστρωθεί με συμβατική άσφαλτο.

Η πειραματική άσφαλτος κατασκευάζεται με μείγμα ημίθερμης πίσσας, υποπροϊόν της διαδικασίας διύλισης πετρελαίου, υποπροϊόντων από τη διαδικασία διύλισης ελαιολάδου και ανακυκλωμένου φυτικού ελαίου .

Για κάθε 1.000 λίτρα ημίθερμης πίσσας, η νέα διαδικασία παραγωγής απαιτεί 300 λίτρα υποπροϊόντος διύλισης ελαιολάδου και 400 λίτρα ανακυκλωμένου φυτικού ελαίου.

Συγκρίσεις

Οι υπεύθυνοι σχεδιάζουν να συγκρίνουν την απόδοση των δύο τμημάτων διαχρονικά. Ελπίζουν ότι η πειραματική άσφαλτος, η οποία είναι λιγότερο ενεργοβόρα για την παραγωγή της και εκπέμπει λιγότερες τοξικές αναθυμιάσεις κατά την εφαρμογή της, θα αποδειχθεί τόσο ανθεκτική όσο η παραδοσιακή σύνθεση ή ακόμα καλύτερη.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι η άσφαλτος που κατασκευάζεται με υποπροϊόντα από την παραγωγή ελαιολάδου μπορεί να είναι πιο ανθεκτική από την παραδοσιακή άσφαλτο.

Μια μελέτη του 2021 που διεξήχθη από την Επιτροπή Ελαιόλαδου της Καλιφόρνια διαπίστωσε ότι η προσθήκη ελαιοπυρήνων στο συνδετικό υλικό ασφάλτου ενίσχυσε την ανθεκτικότητα του υλικού οδοστρώματος στις διάφορες καιρικές συνθήκες.

Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές της Καστίλλης και της Λεόν, η πειραματική άσφαλτος μπορεί να παραχθεί σε θερμοκρασίες 40 βαθμούς (Κελσίου) χαμηλότερες από τις παραδοσιακές ασφάλτους, γεγονός που θα μείωνε σημαντικά την ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για την κατασκευή τους και θα είχε ως αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου .

Επιπλέον, οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι η πειραματική σύνθεση ασφάλτου θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας καθώς εκπέμπει λιγότερο καπνό και οσμή  από την κανονική άσφαλτο.

Για τους παραγωγούς ελαιολάδου, η πιο ευρεία υιοθέτηση της πειραματικής ασφάλτου θα δημιουργούσε μια άλλη ροή εσόδων και θα συμβάλει στην αντιστάθμιση του αυξανόμενου κόστους παραγωγής.

Από το 2020, ερευνητές στην Ισπανία αναζητούν τρόπους για να δημιουργήσουν αξία από τα απόβλητα που δημιουργούνται κατά την παραγωγή ελαιολάδου

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green