Οι μεγαλύτεροι όμιλοι ναυτιλίας και logistics παγκοσμίως έχουν επιδοθεί σε μια ολοένα και πιο έντονη εκστρατεία αγοράς εγκαταστάσεων στην Ασία, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν τους πελάτες τους να επεκτείνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού πέρα από την Κίνα, σύμφωνα με τους FT.
Ο ανταγωνισμός για τα στοιχεία ενεργητικού έχει τροφοδοτηθεί από τα αποθέματα μετρητών που δημιούργησαν οι όμιλοι εμπορευματικών μεταφορών παγκοσμίως, όταν οι διαταραχές και οι αυξημένες δαπάνες για το ηλεκτρονικό εμπόριο αύξησαν τη ζήτηση για υπηρεσίες logistics κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Επιχειρήσεις όπως η γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd και η AP Møller-Maersk με έδρα τη Δανία έχουν επενδύσει σε λιμάνια, αποθήκες και άλλες υποδομές logistics. Οι εγκαταστάσεις υποστηρίζουν τις όλο και πιο πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού που αναπτύσσονται μεταξύ χωρών όπως το Βιετνάμ, η Ινδία και η Μαλαισία.
Ο Dheeraj Bhatia, ο οποίος επιβλέπει τις δραστηριότητες της Hapag-Lloyd στην Ινδία, δήλωσε ότι ο ανταγωνισμός για επενδύσεις σε αυτές τις αγορές αυξάνεται, καθώς προσελκύουν περισσότερες από τις υπεράκτιες κατασκευές που προηγουμένως επικεντρώνονταν στην Κίνα.
“Όλος ο κόσμος βλέπει την Ινδία και τη νοτιοανατολική Ασία ως την επόμενη φυσική επιλογή για offshore”, δήλωσε ο Bhatia. “Εταιρείες από τη Μέση Ανατολή, την Κίνα, την Ευρώπη … από όλες τις πλευρές θα προσπαθήσουν να επενδύσουν σε αυτές τις αγορές”.
Logistics: Θεσμικοί επενδυτές vs εμπορικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη μεγάλων αποθηκευτικών χώρων
Η τάση
Τα στελέχη δήλωσαν ότι ανταποκρίνονται στην επιθυμία των δυτικών πολυεθνικών να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα και να δημιουργήσουν εφεδρικές γραμμές παραγωγής. Η τάση αυτή προκλήθηκε από τις γεωπολιτικές ρήξεις και τις διαταραχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αλλά τα στελέχη προειδοποίησαν ότι οι εναλλακτικοί κόμβοι παραγωγής στη νότια και νοτιοανατολική Ασία χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις.
Η Hapag-Lloyd, η οποία απολάμβανε 40πλάσια αύξηση κερδών μεταξύ 2019 και 2022, ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι απέκτησε μερίδιο 40% στην ινδική εταιρεία διαχείρισης λιμένων JM Baxi. Ο Bhatia δήλωσε ότι ο όμιλος εξετάζει περαιτέρω επενδύσεις σε ινδικά λιμάνια και σιδηροδρομικές υποδομές.
Εν τω μεταξύ, η Maersk ολοκλήρωσε πέρυσι την εξαγορά της LF Logistics με έδρα το Χονγκ Κονγκ και τις 198 αποθήκες της σε όλη την Ασία ύψους 3,6 δισ. δολαρίων. Ο δανικός όμιλος κατέθεσε επίσης φέτος σχέδια για την ανάπτυξη δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού στο λιμάνι Lach Huyen του Βιετνάμ μαζί με τον τοπικό όμιλο Hateco.
Η Anne-Sophie Zerlang Karlsen, επικεφαλής της Maersk για την παράδοση πελατών στην Ασία και τον Ειρηνικό, τόνισε τη σημασία της επέκτασης και των επενδύσεων σε όλη τη νοτιοανατολική Ασία, καθώς το ενδοπεριφερειακό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται. Ήταν “πολύ βιώσιμη” η περιοχή θα βιώσει “πολύ γρήγορη και υψηλή ανάπτυξη” για αρκετά χρόνια, είπε.
Το προβάδισμα της Κίνας
Η Κίνα εξακολουθεί να απολαμβάνει σημαντικό προβάδισμα όσον αφορά τη χωρητικότητα των εμπορευματικών υποδομών της. Ο ερευνητικός όμιλος Drewry διαπίστωσε νωρίτερα φέτος ότι η Κίνα διαθέτει 76 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλα πλοία που μεταφέρουν περισσότερα από 14.000 εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών, το μέγεθος που χρησιμοποιείται συχνότερα στις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Ασίας,Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής. Οι χώρες της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας διέθεταν μόλις 31 μεταξύ τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι ερευνητές της Drewry αναμένουν ότι η χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών της Νότιας Ασίας θα αυξηθεί κατά 31% την πενταετία έως το 2027, σε σύγκριση με 14% για τα λιμάνια παγκοσμίως.
Η εν λόγω επέκταση υποστηρίζεται από την απότομη αύξηση της εμπορευματικής κίνησης από ασιατικές χώρες εκτός της Κίνας. Ο Eric Reuter, αντιπρόεδρος της Forto για την Ασία και τον Ειρηνικό, δήλωσε ότι η μεταφορική εταιρεία με έδρα το Βερολίνο διπλασίασε τον όγκο των εξαγωγών που διαχειρίζεται από το Βιετνάμ μεταξύ 2021 και 2022.
Προβλέψεις για άνοδο του εμπορίου
Υπάρχουν επίσης προβλέψεις για ταχεία αύξηση του εμπορίου μεταξύ των ασιατικών οικονομιών. Η UPS, η εταιρεία logistics με έδρα τις ΗΠΑ, αναμένει ότι το εμπόριο εντός της ηπείρου θα υπερδιπλασιαστεί τη δεκαετία έως το 2030, σε 13,5 εκατ. δολάρια. Η πρόεδρος του αμερικανικού ομίλου logistics στην Ασία και τον Ειρηνικό, Michelle Ho, δήλωσε ότι το ενδοασιατικό εμπόριο έχει “απίστευτες δυνατότητες”.
Μεταξύ των επωφελούμενων του αυξανόμενου εμπορίου ήταν και η Σιγκαπούρη. Ο Onno Boots, διευθύνων σύμβουλος για την Ασία-Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή στον όμιλο logistics Geodis, που ανήκει στη γαλλική κρατική SNCF, δήλωσε ότι ορισμένοι κατασκευαστές μεταφέρουν τα κέντρα διανομής τους στην Ασία-Ειρηνικό στην πόλη-κράτος.
Πρόσθεσε όμως ότι πολλές από τις αποθήκες της Σιγκαπούρης ήταν σε πλήρη ανάπτυξη.
Η ελβετική εταιρεία logistics Kuehne+Nagel μετέφερε την περιφερειακή της έδρα από την Κίνα στη Σιγκαπούρη πριν ολοκληρώσει την εξαγορά της Apex Logistics με έδρα το Χονγκ Κονγκ ύψους 1,3 δισ. δολαρίων το 2021, σύμφωνα με τον Joerg Wolle, πρόεδρο της εταιρείας. Το βήμα αυτό ήταν ένα στοίχημα στο αναπτυσσόμενο εμπόριο της νοτιοανατολικής Ασίας.
“Η Ασία θα είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία ανάπτυξης για εμάς”, δήλωσε ο Wolle. “Η τάση για [διασφάλιση των αλυσίδων εφοδιασμού] είναι πολύ θετική”.
Επιχειρήσεις από την Κίνα αναζητούν επίσης ρόλο στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Εν τω μεταξύ, ο Michael Fitzgerald, αναπληρωτής οικονομικός διευθυντής της Orient Overseas Container Line, μέλος του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco, δήλωσε ότι οι προσπάθειες των εταιρειών να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα αποτελούν ευκαιρία για την εταιρεία του.
Latest News
Οι Big Tech επαναφέρουν στη ζωή την πυρηνική ενέργεια [γραφήματα]
Η τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν οι Big Tech χρειάζεται καθαρές και αξιόπιστες πηγές ενέργειας
Bloomberg: Η Ευρώπη ξεμένει από χρόνο για να υπερασπιστεί τη θέση της
Όπως αναφέρει σε αφιέρωμά του το Bloomberg, η Ευρώπη μοιάζει ανήμπορη να αντιδράσει σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο
Χρηματιστηριακή εταιρεία απελευθερώσει δεσμευμένα κεφάλαια για Ρώσους και ξένους επενδυτές
Συνολικά εξαργυρώθηκαν δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία αξίας 10,64 δισ. ρουβλίων
Το σχέδιο Σολτς για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και την προστασία των θέσεων εργασίας
Το κυβερνών κόμμα των Σοσιαλδημοκρατών στη Γερμανία σκοπεύει να δώσει επιδοτήσεις για τις επενδύσεις εντός της χώρας
Κίνα: Εμπορικές συμφωνίες με το Βιετνάμ παρά τις διαφορές για τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του Βιετνάμ
Ποιος είναι ο πλουσιότερος Ταϊλανδός
Ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ταϊλάνδη επεκτείνει τον πλούτο του καθώς μια συγχώνευση κερδίζει τους επενδυτές
Οι προβολείς στη συνεδρίαση της ΕΚΤ- Τα κυριότερα οικονομικά γεγονότα της εβδομάδας που έρχεται
Το σημαντικότερο γεγονός είναι η συνεδρίαση της ΕΚΤ- Το στοιχεία για την οικονομία της Κίνας και οι συνεδριάσεις των κεντρικών τραπεζών στη Νοτιοανατολική Ασία
Γιατί αυξάνεται η πίεση του αποπληθωρισμού στην Κίνα - Τι αναμένουν οι επενδυτές
Οι αγορές περιμένουν λεπτομέρειες σε σχέση με τα ποσά που είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η κυβέρνηση στην Κίνα
Θα καταφέρουν οι ΗΠΑ να «διαλύσουν» την Google; - Το διακύβευμα της υπόθεσης
Η Google η εταιρεία αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να υποστεί αναγκαστική διάσπαση των δραστηριοτήτων της - Η πολιτική αμερικανικής κυβέρνησης και ΕΕ
Τζέιμι Ντίμον για υπουργός Οικονομικών: Μία ιδέα 25 ετών και μία θέση στον Λευκό Οίκο
Ήταν το 1999 όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά οι φήμες ότι ο Ντίμον θα μπορούσε να έχει μία θέση στο υπουργικό συμβούλιο