Οι μεγαλύτεροι όμιλοι ναυτιλίας και logistics παγκοσμίως έχουν επιδοθεί σε μια ολοένα και πιο έντονη εκστρατεία αγοράς εγκαταστάσεων στην Ασία, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν τους πελάτες τους να επεκτείνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού πέρα από την Κίνα, σύμφωνα με τους FT.

Ο ανταγωνισμός για τα στοιχεία ενεργητικού έχει τροφοδοτηθεί από τα αποθέματα μετρητών που δημιούργησαν οι όμιλοι εμπορευματικών μεταφορών παγκοσμίως, όταν οι διαταραχές και οι αυξημένες δαπάνες για το ηλεκτρονικό εμπόριο αύξησαν τη ζήτηση για υπηρεσίες logistics κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Επιχειρήσεις όπως η γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd και η AP Møller-Maersk με έδρα τη Δανία έχουν επενδύσει σε λιμάνια, αποθήκες και άλλες υποδομές logistics. Οι εγκαταστάσεις υποστηρίζουν τις όλο και πιο πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού που αναπτύσσονται μεταξύ χωρών όπως το Βιετνάμ, η Ινδία και η Μαλαισία.

Ο Dheeraj Bhatia, ο οποίος επιβλέπει τις δραστηριότητες της Hapag-Lloyd στην Ινδία, δήλωσε ότι ο ανταγωνισμός για επενδύσεις σε αυτές τις αγορές αυξάνεται, καθώς προσελκύουν περισσότερες από τις υπεράκτιες κατασκευές που προηγουμένως επικεντρώνονταν στην Κίνα.

“Όλος ο κόσμος βλέπει την Ινδία και τη νοτιοανατολική Ασία ως την επόμενη φυσική επιλογή για offshore”, δήλωσε ο Bhatia. “Εταιρείες από τη Μέση Ανατολή, την Κίνα, την Ευρώπη … από όλες τις πλευρές θα προσπαθήσουν να επενδύσουν σε αυτές τις αγορές”.

Logistics: Θεσμικοί επενδυτές vs εμπορικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη μεγάλων αποθηκευτικών χώρων

Η τάση

Τα στελέχη δήλωσαν ότι ανταποκρίνονται στην επιθυμία των δυτικών πολυεθνικών να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα και να δημιουργήσουν εφεδρικές γραμμές παραγωγής. Η τάση αυτή προκλήθηκε από τις γεωπολιτικές ρήξεις και τις διαταραχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αλλά τα στελέχη προειδοποίησαν ότι οι εναλλακτικοί κόμβοι παραγωγής στη νότια και νοτιοανατολική Ασία χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις.

Η Hapag-Lloyd, η οποία απολάμβανε 40πλάσια αύξηση κερδών μεταξύ 2019 και 2022, ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι απέκτησε μερίδιο 40% στην ινδική εταιρεία διαχείρισης λιμένων JM Baxi. Ο Bhatia δήλωσε ότι ο όμιλος εξετάζει περαιτέρω επενδύσεις σε ινδικά λιμάνια και σιδηροδρομικές υποδομές.

“Η λιμενική υποδομή στη δυτική ακτή, ειδικά στη δυτική ακτή, φτάνει στα όριά της”, δήλωσε ο Bhatia.

Εν τω μεταξύ, η Maersk ολοκλήρωσε πέρυσι την εξαγορά της LF Logistics με έδρα το Χονγκ Κονγκ και τις 198 αποθήκες της σε όλη την Ασία ύψους 3,6 δισ. δολαρίων. Ο δανικός όμιλος κατέθεσε επίσης φέτος σχέδια για την ανάπτυξη δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού στο λιμάνι Lach Huyen του Βιετνάμ μαζί με τον τοπικό όμιλο Hateco.

Η Anne-Sophie Zerlang Karlsen, επικεφαλής της Maersk για την παράδοση πελατών στην Ασία και τον Ειρηνικό, τόνισε τη σημασία της επέκτασης και των επενδύσεων σε όλη τη νοτιοανατολική Ασία, καθώς το ενδοπεριφερειακό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται. Ήταν “πολύ βιώσιμη” η περιοχή θα βιώσει “πολύ γρήγορη και υψηλή ανάπτυξη” για αρκετά χρόνια, είπε.

Το προβάδισμα της Κίνας

Η Κίνα εξακολουθεί να απολαμβάνει σημαντικό προβάδισμα όσον αφορά τη χωρητικότητα των εμπορευματικών υποδομών της. Ο ερευνητικός όμιλος Drewry διαπίστωσε νωρίτερα φέτος ότι η Κίνα διαθέτει 76 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλα πλοία που μεταφέρουν περισσότερα από 14.000 εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών, το μέγεθος που χρησιμοποιείται συχνότερα στις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Ασίας,Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής. Οι χώρες της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας διέθεταν μόλις 31 μεταξύ τους.

Παρ’ όλα αυτά, οι ερευνητές της Drewry αναμένουν ότι η χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών της Νότιας Ασίας θα αυξηθεί κατά 31% την πενταετία έως το 2027, σε σύγκριση με 14% για τα λιμάνια παγκοσμίως.

Η εν λόγω επέκταση υποστηρίζεται από την απότομη αύξηση της εμπορευματικής κίνησης από ασιατικές χώρες εκτός της Κίνας. Ο Eric Reuter, αντιπρόεδρος της Forto για την Ασία και τον Ειρηνικό, δήλωσε ότι η μεταφορική εταιρεία με έδρα το Βερολίνο διπλασίασε τον όγκο των εξαγωγών που διαχειρίζεται από το Βιετνάμ μεταξύ 2021 και 2022.

Προβλέψεις για άνοδο του εμπορίου

Υπάρχουν επίσης προβλέψεις για ταχεία αύξηση του εμπορίου μεταξύ των ασιατικών οικονομιών. Η UPS, η εταιρεία logistics με έδρα τις ΗΠΑ, αναμένει ότι το εμπόριο εντός της ηπείρου θα υπερδιπλασιαστεί τη δεκαετία έως το 2030, σε 13,5 εκατ. δολάρια. Η πρόεδρος του αμερικανικού ομίλου logistics στην Ασία και τον Ειρηνικό, Michelle Ho, δήλωσε ότι το ενδοασιατικό εμπόριο έχει “απίστευτες δυνατότητες”.

Μεταξύ των επωφελούμενων του αυξανόμενου εμπορίου ήταν και η Σιγκαπούρη. Ο Onno Boots, διευθύνων σύμβουλος για την Ασία-Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή στον όμιλο logistics Geodis, που ανήκει στη γαλλική κρατική SNCF, δήλωσε ότι ορισμένοι κατασκευαστές μεταφέρουν τα κέντρα διανομής τους στην Ασία-Ειρηνικό στην πόλη-κράτος.

Global network coverage world map importexport, Oil ship tanker network connection concept. Aerial view oil tanker of business logistic sea going ship

Πρόσθεσε όμως ότι πολλές από τις αποθήκες της Σιγκαπούρης ήταν σε πλήρη ανάπτυξη.

Η ελβετική εταιρεία logistics Kuehne+Nagel μετέφερε την περιφερειακή της έδρα από την Κίνα στη Σιγκαπούρη πριν ολοκληρώσει την εξαγορά της Apex Logistics με έδρα το Χονγκ Κονγκ ύψους 1,3 δισ. δολαρίων το 2021, σύμφωνα με τον Joerg Wolle, πρόεδρο της εταιρείας. Το βήμα αυτό ήταν ένα στοίχημα στο αναπτυσσόμενο εμπόριο της νοτιοανατολικής Ασίας.

“Η Ασία θα είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία ανάπτυξης για εμάς”, δήλωσε ο Wolle. “Η τάση για [διασφάλιση των αλυσίδων εφοδιασμού] είναι πολύ θετική”.
Επιχειρήσεις από την Κίνα αναζητούν επίσης ρόλο στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Εν τω μεταξύ, ο Michael Fitzgerald, αναπληρωτής οικονομικός διευθυντής της Orient Overseas Container Line, μέλος του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco, δήλωσε ότι οι προσπάθειες των εταιρειών να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα αποτελούν ευκαιρία για την εταιρεία του.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»