Σημαντική ανάπτυξη καταγράφουν τα μεγέθη του ΟΠΑΠ στο πρώτο εξάμηνο, με την εισηγμένη να καταγράφει ισχυρή κερδοφορία, ενώ το ΔΣ ενέκρινε τη διανομή 1 ευρώ ανά μετοχή ως προμέρισμα χρήσης 2023 με ημερομηνία αποκοπής τη 2 Νοεμβρίου 2023.
Όπως τονίζεται, ο ΟΠΑΠ παρουσίασε καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2023 στα €1.025,6 εκατ. έναντι €899,3 εκατ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 14%, ενώ τα GGR στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €498,1 εκατ., αυξημένα κατά 12,7% σε ετήσια βάση, ως συνέπεια της συνεχιζόμενης υπεραπόδοσης του online και της σημαντικής συνεισφοράς των retail δραστηριοτήτων.
Κατά 33,6% αυξήθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ το α’ τρίμηνο
- Επίσης, το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ εξάμηνο 2023 αυξήθηκε κατά 14,2% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €422,6εκ. (α’ εξάμηνο 2022: €370,2 εκατ.), εξαιτίας της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το β’ τρίμηνο 2023 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) διαμορφώθηκε σε €204,6 εκατ. (β’ τρίμηνο 2022: €181,2 εκατ.) αυξημένο κατά 12,9%.
- Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2023 ήταν αυξημένα κατά 11,5% στα €374,4 εκατ. (α’ εξάμηνο ’22: €335,7 εκατ.) ή αυξημένα κατά 8,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €178,0 εκατ. (β’ τρίμηνο ’22: €166,9 εκατ.), αυξημένα κατά 6,7% ή αυξημένα κατά 5,1% σε επαναλαμβανόμενη βάση λόγω των αυξημένων εσόδων.
- Τα λειτουργικά έξοδα του α’ εξαμήνου 2023 διαμορφώθηκαν στα €184,4 εκατ. έναντι €171,9 εκατ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 7,3% σε ετήσια βάση, ενώ τα λειτουργικά έξοδα β’ τριμήνου 2023 ανήλθαν σε €95,5 εκατ. αυξημένα κατά 14,7% σε ετήσια βάση, προκειμένου να υποστηριχθεί η εμπλουτισμένη εμπειρία παιχνιδιού σε ένα πληθωριστικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.
- Tα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο 2023 διαμορφώθηκαν στα €224,4 εκατ. (α’ εξάμηνο ’22: €167,2 εκατ.) σημειώνοντας αύξηση 34,2% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 18,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το β’ τρίμηνο ’23 ανήλθαν σε €106,4 εκατ. (β’ τρίμηνο ’22: €79 εκατ.), αυξημένα κατά 34,8% (ή αυξημένα κατά 12,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση), κυρίως λόγω των χαμηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων συνεπεία της μειωμένης μόχλευσης.
- Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €90,7 εκατ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,1x (0,18x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
- Σύμφωνα με την ανακοίνωση υπάρχει δυναμικό εμπορικό πλάνο ενόψει του β’ εξαμήνου και εντός του στόχου για το 2023,
- το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε την διανομή €1,00 ως προμέρισμα χρήσης 2023, με ημερομηνία αποκοπής την 2 Νοεμβρίου 2023.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο CEO του ΟΠΑΠ κ. Jan Karas δήλωσε πως «το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν άλλο ένα τρίμηνο θετικών επιδόσεων για τον ΟΠΑΠ, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την ισχυρή κερδοφορία, την επιτυχή υλοποίηση των στρατηγικών πρωτοβουλιών μας και τη συνεχιζόμενη εξέλιξη της πρότασης μας προς τους πελάτες.
Όσον αφορά στο Retail δίκτυό μας, στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 ξεχώρισαν η ανανεωμένη πρόταση μας για το Πάμε Στοίχημα, καθώς και η διάθεση του Free Win, του πρώτου δωρεάν παιχνιδιού των πρακτορείων μας, που είναι διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής OPAP Store App. Στο Online κανάλι, παρουσιάσαμε με επιτυχία το Opaponline.gr, την online πρότασής μας στα αριθμοπαιχνίδια, και συνεχίσαμε να ενισχύουμε τη θέση μας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Κοιτώντας μπροστά, παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας σχετικά με την κερδοφορία και την επίτευξη χρηματοροών, καθώς και στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, μέσω της διανομής των καθαρών κερδών σε τακτικά μερίσματα και συμπληρώνοντας την ανταμοιβή τους με επιπλέον στοιχεία.
Έχουμε επίσης την πίστη, ότι ο ΟΠΑΠ είναι κατάλληλα τοποθετημένος για να επιτύχει τους χρηματοοικονομικούς στόχους του και τις στρατηγικές προτεραιότητές του για το υπόλοιπο του έτους, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη».
Latest News
Οι λύσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο - Ποιες είναι οι προκλήσεις
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει το λιανεμπόριο στην πρόβλεψη της ζήτησης, στις προβλέψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο omnichannel
Μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ έως και 15% για 120 κωδικούς
Οι μειώσεις τιμών στους 120 αυτούς κωδικούς καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα κυμαίνονται από 6%-15%
Πρώτη εκτόξευση δορυφόρων μετα τη συγχώνευση Eutelsat και OneWeb
Ο όμιλος της Eutelsat έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους 4 δισ. δολαρίων και περιμένει το «άνοιγμα» αγορών όπως η Ινδία και η Σαουδική Αραβία
Kosmima: Αλμα 35% στους εκθέτες, αύξηση και στην επιφάνεια της έκθεσης
Το «παρών» στη φετινή Kosmima δίνουν επιχειρηματίες του κλάδου κοσμημάτων και ωρολογίων από Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Τι κερδίζουν από το πάγωμα των στεγαστικών επιτοκίων οι δανειολήπτες
Για όσους έχουν στεγαστικά δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο η μείωση των δόσεων θα εξαρτηθεί από τις επόμενες κινήσεις της ΕΚΤ
Λιανεμπόριο: Ο φαύλος κύκλος της περιβαλλοντικής παρακμής και της εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι προκλήσεις για το λιανεμπόριο δεν είναι μόνο γεωπολιτικές, η ραγδαία επιδείνωση των περιβαλλοντικών συνθηκών σε όλο τον κόσμο παίζει το δικό της ρόλο
Εστίαση στα premium προϊόντα για το 2025 από την LG Electronics Hellas
Ο τομέας Β2Β θα αποτελέσει επίσης σημαντικό πυλώνα για την ανάπτυξη της ελληνικής θυγατρικής της LG Electronics
Πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης στην ασφαλιστική αγορά από την DGTAL
Οι AI Agents, που παρέχει η DGTAL στην ασφαλιστική αγορά, ξεπερνούν την συμβατική προσέγγιση της Τεχνητής Νοημοσύνης και υιοθετούνται σήμερα από σημαντικούς τεχνολογικούς φορείς άλλων κλάδων
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις για τη θυγατρική του ΟΤΕ στη Ρουμανία
Οι πρόσθετες επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν στη θυγατρική του ΟΤΕ αφορούν τις Οικονομικές Χρήσεις 2017-2021 και ανέρχονται στα 33,5 εκατομμύρια ευρώ