Οι σημαντικές αυξήσεις στις μέσες τιμές, λόγω ανόδου του κόστους παραγωγής και εμπορίας, μπορεί να εκτίναξαν τον καθαρό τζίρο της FrieslandCampina Hellas το 2022, ωστόσο η ελληνική θυγατρική του συνεταιριστικού ομίλου Royal FrieslandCampina, γνωστή στο ευρύ κοινό με το brand ΝΟΥΝΟΥ, δεν κατάφερε να αποφύγει τις ζημιές.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας κατά τη χρήση 2022 παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 24,38%, στα 340,6 εκατ. ευρώ έναντι 273,8 εκατ. ευρώ το 2021 οδηγούμενες από την αύξηση των τιμών πώλησης, την ώρα που ο όγκος κατέγραψε άνοδο μόλις 1%, εστιασμένη στα προϊόντα RTD.

ΦΑΓΕ: Τετραπλασιασμός καθαρών κερδών στο α΄ εξάμηνο

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας «σχετικά με το κόστος πωληθέντων, η αύξηση προέρχεται λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά 66,7 εκατ. ευρώ καθώς και λόγω του υψηλότερου κόστους γάλακτος και χύμα τυριού, που κατά το 4ο τρίμηνο του 2022 δεν έχουν περάσει στους πελάτες καθώς οι τιμές πώλησης έχουν συμφωνηθεί εκ των προτέρων».

Τα υψηλά κόστη «έκαψαν» τα κέρδη

Τα μικτά κέρδη κατά τη χρήση 2022 ανήλθαν σε 53,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,3 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 15,72% έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση. Η μείωση οφείλεται στην αύξηση των τιμών των πρώτων και δεύτερων υλών και των γενικών βιομηχανικών εξόδων, σύμφωνα με τη διοίκηση.

Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης της εταιρείας ανήλθαν σε 58,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 12,06%.

Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων ήταν ζημιογόνα κατά 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ κέρδους το 2021.

Ως αποτέλεσμα η εταιρεία εμφάνισε στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού ζημία ύψους 3,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Σε αντίθεση με τις θετικές επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας στην εσωτερική αγορά, οι εξαγωγές της μειώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 6,75%. Να σημειωθεί ότι οι εξαγωγικές πωλήσεις της FrieslandCampina Hellas είχαν καταγράψει πτώση και το 2021 κατά 7,08%.

Ο μέσος όρος προσωπικού για την εταιρεία για το 2022 ήταν 464 εργαζόμενοι από 465 αντίστοιχα το 2021.

Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις σε γαλακτοκομικά, παιδικές τροφές και γιαούρτι

Η αύξηση του τζίρου προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων της εταιρείας που έφθασαν το 2022 στα 305,83 εκατ. ευρώ έναντι 244,15 εκατ. ευρώ το 2021. Πρόκειται για την υψηλότερη απόδοση των τελευταίων 8 ετών.

Αυξημένες ήταν πέρσι και οι πωλήσεις σε αξία στην κατηγορία του γιαουρτιού στα 8,31 εκατ. ευρώ από 5,65 εκατ. ευρώ το 2021.

Επίσης ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις παιδικών τροφών που ανήλθαν στα 26,43 εκατ. ευρώ από 23,99 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει στους Έλληνες καταναλωτές μια ολοκληρωμένη γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, που περιλαμβάνει βρεφικά γάλατα και κρέμες, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και τυριά, με τις επωνυμίες ΝΟΥΝΟΥ, FRISO, MILNER και FINA. Παράλληλα διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση με τις επωνυμίες FRICO, DEBIC και Barista’s Gold.

Προοπτικές για τη χρήση 2023

Στόχος της FrieslandCampina Hellas για τη χρήση 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.

«Η επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί. Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το έτος 2022 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια», επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ASBIS: Συνεργασία με την Pure Storage για πλατφόρμες αποθήκευσης δεδομένων στην ελληνική αγορά
Επιχειρήσεις |

Συνεργασία Pure Storage-ASBIS για πλατφόρμες αποθήκευσης δεδομένων στην ελληνική αγορά

Η συνεργασία με την Pure Storage δίνει τη δυνατότητα στην ASBIS να παρέχει ισχυρότερη υποστήριξη στους πελάτες για την επίλυση ακόμα και των πιο υψηλών απαιτήσεων αποθήκευσης δεδομένων