«Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή» γράφει ο Άλκης Αλκαίος και τραγουδά ο Σωκράτης Μάλαμας. Αν και στην περίπτωση της Instashop, που κατέγραψε διπλάσιες πωλήσεις το 2022, αλλά ταυτόχρονα και διπλάσιες ζημιές, δεν ξέρουμε πότε θα «ξημερώσει». Κρίνοντας ωστόσο από το γεγονός ότι οι μεγάλοι «παίκτες» του λιανεμπορίου, όπως η Σκλαβενίτης με το πιλοτικό Sklavenitis Express, το οποίο λειτουργεί μέσω της efood και η MyMarket με την υπηρεσία Speedy, ρίχνονται στη μάχη του quick commerce, είναι ασφαλές να πούμε ότι το επόμενο στάδιο του e-commerce, όπου όλα είναι θέμα (πολύ λίγου) χρόνου, έχει προοπτικές και στην ελληνική αγορά.

Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Instashop για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ.

AB Βασιλόπουλος: Νέα συνεργασία με την Instashop

Εξίσου διπλάσιες όμως ήταν και ζημιές της εταιρείας που ίδρυσαν το 2015 οι Γιάννης Τσιώρης και Ιωάννα Αγγελιδάκη και τον Αύγουστο του 2020 εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero έναντι 360 εκατ. δολαρίων.

Συγκεκριμένα, το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ.

Επειδή όλα φαίνεται να είναι διπλάσια συγκριτικά με το 2021, η Instashop, η οποία μετράει μόλις τρία χρόνια παρουσίας στην εγχώρια αγορά ξεκινώντας από τη δραστηριοποίησή της στον τομέα του fast grocery delivery από το Ντουμπάι, σχεδόν διπλασίασε και το απασχολούμενο προσωπικό (από 66 εργαζόμενους το 2021 σε 107 εργαζόμενου το 2022).

Συνεργασίες

Με έδρα στη Θεσσαλονίκη και δραστηριότητα τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και στην Αθήνα, συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House στην Αθήνα, καθώς και Ναταλί και Green Family στη Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον στη λιανική τροφίμων παρέχονται υπηρεσίες fast delivery σε έναν μεγάλο αριθμό μίνι μάρκετ, convenience stores, καταστημάτων με είδη για κατοικίδια, εξειδικευμένων καταστημάτων (φούρνους, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, ανθοπωλεία κ.α.), φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ και ηλεκτρονικών.

Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία, ομόσταβλη του efood, έχει παρουσία σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ.

Με ρυθμό ανάπτυξης 13,7% «τρέχει» το q commerce

Σημειώνεται ότι τα έσοδα στον τομέα του quick commerce αναμένεται να φθάσουν τα 115,50 δισ. ευρώ το 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Statista.

Μάλιστα την περίοδο 2023-2027 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,68%, με αποτέλεσμα ο προβλεπόμενος όγκος της αγοράς να ανέλθει σε 192,90 δισ. ευρώ έως το 2027, ενώ ο αριθμός των χρηστών το ίδιο διάστημα αναμένεται να φθάσει σε 788,6 εκατομμύρια.

Το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU) αναμένεται να ανέλθει στα 225,70 ευρώ, ενώ τα περισσότερα έσοδα προβλέπεται να παραχθούν στην Κίνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις