Περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια δανείστηκε από την αγορά ο ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller-Maersk A/S, μέσω πράσινου ομολόγου σε δολάρια. Σύμφωνα με πηγή, την οποία επικαλείται το Bloomberg, η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη πούλησε πράσινα ομόλογα που λήγουν σε 10 χρόνια και θα αποδίδουν 1,65 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τα ομόλογα.
Η ίδια πηγή αναφέρει ότι όλα τα έσοδα από την προσφορά θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ή αναχρηματοδότηση πράσινων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν πάγια στοιχεία ενεργητικού, κεφαλαιακά και λειτουργικά έξοδα, καθώς και εξαγορές εταιρειών που αντλούν τουλάχιστον το 90% των εσόδων τους από δραστηριότητες όπως καθαρές μεταφορές και πράσινα κτίρια.
Η Maersk αρνήθηκε να σχολιάσει.
Αλλάζει ρότα η Maersk: Φεύγει από την αγορά των containers
Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Stephane Kovatchev, σε σημείωμά του γράφει ότι τα spreads της εταιρείας —ή το πρόσθετο ασφάλιστρο έναντι του αμερικανικού ομολόγου που πληρώνονται οι επενδυτές για να διατηρούν πιο επικίνδυνα χρέη — θα μπορούσαν να τεθούν υπό πίεση από την υποτονική ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω χαμηλότερου διαθέσιμου εισοδήματος και αντίξοων ανέμων ύφεσης.
«Το νέο πράσινο ομόλογο της Maersk αντιμετωπίζει τα γκρίζα σύννεφα βιομηχανίας», έγραψε ο αναλυτής. «Έτσι, η αρνητική καθαρή θέση δανεισμού της δανικής εταιρείας και η δέσμευση της διοίκησης στις αξιολογήσεις επενδυτικής βαθμίδας παραμένουν βασικοί πυλώνες για την πιστωτική της ιστορία στο εγγύς μέλλον».
«Καμπανάκι» Maersk για «καταιγίδα» στο παγκόσμιο εμπόριο
Μακρύς δρόμος
Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο πράσινο ομόλογο τον Νοέμβριο του 2021, αντλώντας 500 εκατομμύρια ευρώ (537 εκατομμύρια δολάρια) με 10ετές γραμμάτιο. Η εταιρεία τότε είπε ότι τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της προγραμματισμένης αγοράς οκτώ πλοίων που κινούνται με μεθανόλη.
Σύμφωνα με αναλυτές του BloombergNEF, οι προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος εδώ και καιρό εξαρτιόταν από το βαρύ μαζούτ υψηλής έντασης άνθρακα, κερδίζουν δυναμική αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων συμπεριλαμβανομένης της Maersk παραγγέλνουν περισσότερα πλοία με καύσιμα μεθανόλης, υποδεικνύοντας ότι η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο με χαμηλές εκπομπές άνθρακα της επιλογής τους, έγραψαν οι αναλυτές σε σημείωμα τον περασμένο μήνα.
Τεστ για την αγορά
Το πράσινο ομόλογο της Maersk λειτουργεί ως τεστ για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς οι πωλήσεις βιώσιμων ομολόγων έχουν βυθιστεί εν μέσω πολιτικής αντίδρασης ενάντια σε επενδύσεις που συνδέονται με στόχους ESG. Οι διαχειριστές χρημάτων εξετάζουν πλέον ενδελεχώς τα χρηματοδοτικά μέσα που σχετίζονται με το ESG λόγω των ανησυχιών ότι οι εταιρείες ενδέχεται να υπερεκτιμούν τα οφέλη των ομολόγων.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες εκδίδουν λιγότερα πράσινα ομόλογα σε δολάρια. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει περίπου 32 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα ESG σε δολάρια φέτος έως τις 11 Σεπτεμβρίου, πτώση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Maersk στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο καθαρό μηδέν έως το 2040, μια δεκαετία νωρίτερα από την αρχική φιλοδοξία του 2050, δήλωσε η εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022. Οι στόχοι της για το 2030 περιλαμβάνουν μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρεται από τον στόλο της Maersk Ocean και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη δήλωση.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση