Περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια δανείστηκε από την αγορά ο ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller-Maersk A/S, μέσω πράσινου ομολόγου σε δολάρια. Σύμφωνα με πηγή, την οποία επικαλείται το Bloomberg, η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη πούλησε πράσινα ομόλογα που λήγουν σε 10 χρόνια και θα αποδίδουν 1,65 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τα ομόλογα.

Η ίδια πηγή  αναφέρει ότι όλα τα έσοδα από την προσφορά θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ή αναχρηματοδότηση πράσινων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν πάγια στοιχεία ενεργητικού, κεφαλαιακά και λειτουργικά έξοδα, καθώς και εξαγορές εταιρειών που αντλούν τουλάχιστον το 90% των εσόδων τους από δραστηριότητες όπως καθαρές μεταφορές και πράσινα κτίρια.

Η Maersk αρνήθηκε να σχολιάσει.

Αλλάζει ρότα η Maersk: Φεύγει από την αγορά των containers

Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Stephane Kovatchev, σε σημείωμά του γράφει ότι τα spreads της εταιρείας —ή το πρόσθετο ασφάλιστρο έναντι του αμερικανικού ομολόγου που πληρώνονται οι επενδυτές για να διατηρούν πιο επικίνδυνα χρέη — θα μπορούσαν να τεθούν υπό πίεση από την υποτονική ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω χαμηλότερου διαθέσιμου εισοδήματος και αντίξοων ανέμων ύφεσης.

«Το νέο πράσινο ομόλογο της Maersk αντιμετωπίζει τα γκρίζα σύννεφα βιομηχανίας», έγραψε ο αναλυτής. «Έτσι, η αρνητική καθαρή θέση δανεισμού της δανικής εταιρείας και η δέσμευση της διοίκησης στις αξιολογήσεις επενδυτικής βαθμίδας παραμένουν βασικοί πυλώνες για την πιστωτική της ιστορία στο εγγύς μέλλον».

«Καμπανάκι» Maersk για «καταιγίδα» στο παγκόσμιο εμπόριο

Μακρύς δρόμος

Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο πράσινο ομόλογο τον Νοέμβριο του 2021, αντλώντας 500 εκατομμύρια ευρώ (537 εκατομμύρια δολάρια) με 10ετές γραμμάτιο. Η εταιρεία τότε είπε ότι τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της προγραμματισμένης αγοράς οκτώ πλοίων που κινούνται με μεθανόλη.

Σύμφωνα με αναλυτές του BloombergNEF, οι προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος εδώ και καιρό εξαρτιόταν από το βαρύ μαζούτ υψηλής έντασης άνθρακα, κερδίζουν δυναμική αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων συμπεριλαμβανομένης της Maersk παραγγέλνουν περισσότερα πλοία με καύσιμα μεθανόλης, υποδεικνύοντας ότι η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο με χαμηλές εκπομπές άνθρακα της επιλογής τους, έγραψαν οι αναλυτές σε σημείωμα τον περασμένο μήνα.

Τεστ για την αγορά

Το πράσινο ομόλογο της Maersk λειτουργεί ως τεστ για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς οι πωλήσεις βιώσιμων ομολόγων έχουν βυθιστεί εν μέσω πολιτικής αντίδρασης ενάντια σε επενδύσεις που συνδέονται με στόχους ESG. Οι διαχειριστές χρημάτων εξετάζουν πλέον ενδελεχώς τα χρηματοδοτικά μέσα που σχετίζονται με το ESG λόγω των ανησυχιών ότι οι εταιρείες ενδέχεται να υπερεκτιμούν τα οφέλη των ομολόγων.

Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες εκδίδουν λιγότερα πράσινα ομόλογα σε δολάρια. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει περίπου 32 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα ESG σε δολάρια φέτος έως τις 11 Σεπτεμβρίου, πτώση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η Maersk στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο καθαρό μηδέν έως το 2040, μια δεκαετία νωρίτερα από την αρχική φιλοδοξία του 2050, δήλωσε η εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022. Οι στόχοι της για το 2030 περιλαμβάνουν μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρεται από τον στόλο της Maersk Ocean και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη δήλωση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία