Έντονη αστάθεια χαρακτήρισε τη δραστηριότητα των μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης το διάστημα μεταξύ 2012 και 2022, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, Eurostat.

Από το 2017 και μετά, τα στοιχεία δείχνουν εναλλασσόμενες αυξήσεις και μειώσεις στη δραστηριότητα, ενώ το 2022 καταγράφηκε σημαντική πτώση κατά 10% (13 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα ) σε σύγκριση με το 2021. Ανάλογη είναι η τάση για την ίδια περίοδο και σε όρους τόνων, με μείωση 5% (ή 29 εκατ. τόνους). Το περασμένο έτος σημειώθηκαν οι χαμηλότερες τιμές των τελευταίων δέκα ετών.

Η έντονη ξηρασία που παρατηρείται σε περιοχές της Ευρώπης, έχει προκαλέσει τη σημαντική πτώση στη στάθμη των βασικών πλωτών οδών της ηπείρου, κλονίζοντας το εσωτερικό εμπόριο.

Στον Ρήνο για παράδειγμα, τη σημαντικότερη εμπορική οδό της βιομηχανικής Ευρώπης, η στάθμη των νερών του ποταμού βρίσκεται ξανά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, θυμίζοντας μέρες του 2018 όταν είχε σταματήσει σχεδόν εκεί κάθε μεταφορική δραστηριότητα.

Γερμανία: Στερεύει ο ποταμός Ρήνος – Εκπέμπει SOS η γερμανική βιομηχανία [Γραφήματα]

Από το Ρήνο μεταφέρονται κάθε χρόνο χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων σε όλη την ΕΕ. Είναι ενδεικτικό ότι σε αυτόν κυκλοφορούν σχεδόν 9.000 πλοία και φορτηγίδες που μεταφέρουν καύσιμα, σιδηρομετάλλευμα, άλλες πρώτες ύλες αλλά και προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μέχρι πρόσφατα μια μέση φορτηγίδα μπορούσε να φορτώσει εμπόρευμα περίπου 2.500 με 2.800 τόνων και να διαπλεύσει τον ποταμό, αλλά αυτή η ποσότητα μειώνεται σημαντικά όταν η στάθμη είναι χαμηλή όπως συμβαίνει ξανά τώρα. Για κάθε μείωση της στάθμης κατά 10 εκατοστά του μέτρου, κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει 100 τόνους λιγότερους σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας Swiss Rhine Ports που μίλησαν στο Bloomberg.

Πέφτουν σε… ξέρα τα πράσινα σχέδια – Πώς τα ποτάμια δείχνουν τον δρόμο

Οι πληροφορίες που παρουσιάζει η Eurostat προέρχονται από στοιχεία για τις εσωτερικές πλωτές εμπορευματικές μεταφορές .

Ανά χώρα

Σύμφωνα με τη Eurostat, οι Κάτω Χώρες και η Γερμανία αντιπροσώπευαν σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) της επίδοσης των εσωτερικών πλωτών μεταφορών της ΕΕ (σε τονοχιλιόμετρα) το 2022. Η απόδοση των μεταφορών μειώθηκε σε όλες τις χώρες σε σύγκριση με το 2021, εκτός από τη Λιθουανία (+251%) και τη Φινλανδία (+ 31%).

Ωστόσο, αυτές οι μεγάλες ποσοστιαίες αυξήσεις θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε σχέση με τη χαμηλή αρχική αξία των τονοχιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκαν και αντιστοιχούν σε αύξηση 7 εκατομμυρίων τονοχιλιόμετρων για τη Λιθουανία και 45 εκατομμυρίων για τη Φινλανδία.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις το 2022 σε σύγκριση με το 2021 καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (-35%), στην Κροατία (-29%), στην Πολωνία (-25%), στη Ρουμανία (-20%), στην Ουγγαρία και στη Σλοβακία (και οι δύο -19%). Σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το 2022 (-4 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, ή -8%).

Το 2022, περισσότερες από τις μισές εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ πραγματοποιήθηκαν από πλοία νηολογημένα στις Κάτω Χώρες (51%). Τα υπόλοιπα τονοχιλιόμετρα διεξήχθησαν από πλοία από 49 διαφορετικές εθνικότητες, με τη Γερμανία (16%) και το Βέλγιο (9%) να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια.

Το 2022, τα ολλανδικά πλοία ήταν στις τρεις πρώτες εθνικότητες για 6 χώρες από τις 15 και ήταν στην πρώτη θέση στο Βέλγιο, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ολλανδία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή