Αυξάνονται τα πρβλήματα της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, καθώς ο ποταμός Ρήνος στερεύει, προκαλώντας πρόσθετους «πονοκεφάλους» στην γερμανική βιομηχανία, όπως αναφέρει το Reuters.
Ο ποταμός μήκους 1.230 χιλιομέτρων, ένας παγκοσμίου φήμης τουριστικός προορισμός, αποτελεί την κύρια εμπορική αρτηρία για το 80% των εσωτερικών μεταφορών αγαθών της γερμανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Πλέον, η βιομηχανία πρέπει να ανακαλύψει νέους τρόπους για τη μεταφορά φορτίων, από άνθρακα έως χημικά, καθώς η ολοένα και συχνότερη χαμηλή στάθμη του Ρήνου διαταράσσει την ατμομηχανή της Ευρώπης.
Ευρωζώνη: Βαθαίνει η ύφεση σε Γαλλία – Γερμανία – Μεγάλη υποχώρηση στο δείκτη PMI
Χαμηλή στάθμη
Επειτα από παρατεταμένες περιόδους χαμηλής στάθμης του νερού το 2018 και το 2022, η στάθμη του Ρήνου είναι και πάλι πολύ χαμηλή σε ορισμένα τμήματα του ποταμού.
Στο Kaub, η στάθμη των υδάτων έπεσε αυτή την εβδομάδα στο χαμηλότερο επίπεδο φέτος.
Πέρυσι, 182 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν μέσω των πλωτών οδών της Γερμανίας, ποσοστό μειωμένο κατά 6,4% σε σχέση με το 2021 και το χαμηλότερο από την επανένωση της Γερμανίας.
Καθώς οι καύσωνες πλήττουν τη νότια Ευρώπη, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Υδατοδρομίων και Ναυτιλίας αναμένει ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί.
Κλιματική κρίση
Η γερμανική χημική εταιρεία Covestro μεταφέρει πάνω από το 30% των προϊόντων της και λαμβάνει την πλειονότητα των πρώτων υλών για την παραγωγή τους μέσω του Ρήνου.
«Η κλιματική αλλαγή και η αυξανόμενη εμφάνιση χαμηλών επιπέδων νερού θέτουν σημαντικές προκλήσεις για την Covestro καθώς και για άλλες εταιρείες», δήλωσε ο Uwe Arndt, επικεφαλής της ομάδας εργασίας της Covestro για τον Ρήνο.
Δεξαμενόπλοια μικρού βυθίσματος
Για το λόγο αυτό ο όμιλος έχει ναυλώσει δύο φορτηγίδες μικρού βυθίσματος που είναι σε θέση να προμηθεύουν τους πελάτες με υδροχλωρικό οξύ ακόμη και όταν η στάθμη του Ρήνου στην Κολωνία πέφτει στα 0,40 μέτρα.
Η BASF έχει επίσης αρχίσει να χρησιμοποιεί ένα πλοίο μικρού βυθίσματος για τον εφοδιασμό του κόμβου Ludwigshafen, ο οποίος προμηθεύεται περίπου το 40% των πρώτων υλών του μέσω του Ρήνου.
Στην περίπτωση των εύφλεκτων και τοξικών χημικών ουσιών, το ποτάμι είναι συχνά η μόνη επιλογή μεταφοράς.
Τα χαμηλά επίπεδα στάθμης έχουν ως αποτέλεσμα οι παραδοσιακές φορτηγίδες να μειώνουν τα φορτία τους περισσότερο από το ήμισυ, κάτω από 1.500 μετρικούς τόνους.
Ωστόσο, το νέο δεξαμενόπλοιο μικρού βυθίσματος της BASF – το Stolt Ludwigshafen – μπορεί να μεταφέρει φορτίο 2.300 τόνων και να περάσει από το στενό Kaub σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα 30 εκατοστών (11,8 ίντσες).
Κρίσιμης σημασίας για την μεταφορά πρώτων υλών
Η αντιπρόεδρος της BASF Barbara Hoyer δήλωσε ότι ο νούμερο 1 χημικός όμιλος στον κόσμο εξαρτάται από τον Ρήνο, καθώς οι περισσότερες υγρές πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένης της νάφθας, μεταφέρονται μέσω του ποταμού.
Η Thyssenkrupp η οποία κήρυξε παύση εργασιών κατά τη διάρκεια της ξηρασίας του 2018 επειδή δεν λάμβανε πλέον αρκετές πρώτες ύλες, έχει ναυλώσει μακροπρόθεσμα ένα τρένο που μπορεί να παρέχει περίπου 3.000 μετρικούς τόνους άνθρακα, που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα, κάθε μέρα.
Πώς επηρεάζεται συνολικά η οικονομία
Ο αντίκτυπος των χαμηλών επιπέδων νερού δεν περιορίζεται μόνο στις μεγάλες επιχειρήσεις. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,4% το 2018, καθώς μειώθηκε η κυκλοφορία φορτηγίδων στον Ρήνο.
Κατά κανόνα, αν η στάθμη των υδάτων στο Kaub πέσει κάτω από 78 εκατοστά για 30 συνεχόμενες ημέρες, όπως συνέβη το 2022 και το 2018, η βιομηχανική παραγωγή μειώνεται κατά 1%, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου.
Η Deutsche Bank, η οποία ήδη αναμένει ότι η οικονομία της Γερμανίας θασυρρικνωθεί κατά 0,3% το 2023, εκτιμά ότι μια παρατεταμένη περίοδος χαμηλών επιπέδων νερού θα μπορούσε να καθυστερήσει την ανάκαμψη της χώρας από την ύφεση.
Αύξηση παραγγελιών και εφοδιαστική αλυσίδα
«Αναμένουμε, λόγω της κλιματικής αλλαγής, ότι τα ακραία φαινόμενα στον ποταμό Ρήνο θα συμβαίνουν συχνότερα», δήλωσε ο Maickel Uijtewaal, γενικός διευθυντής της Stolt-Nielsen.
Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετούς πελάτες με εγκαταστάσεις στον Ρήνο ή κοντά σε αυτόν σχετικά με φορτηγίδες μικρύ βυθίσματος, όπως ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες ανησυχούν για την ακεραιότητα των αλυσίδων εφοδιασμού τους.
Η γερμανική HGK Shipping, κατασκευάζει τρία τέτοια πλοία για πελάτες, μεταξύ των οποίων και η εταιρεία εμπορίας σιτηρών Archer-Daniels-Midland Co.
Ο διευθύνων σύμβουλός της, Steffen Bauer δήλωσε ότι οι εταιρείες ενέργειας, χημικών και χάλυβα έχουν περιορισμένες εναλλακτικές λύσεις για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων πρώτων υλών.
«Υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας, υποδομών και προσωπικού βραχυπρόθεσμα αλλά και μεσοπρόθεσμα για μια στροφή σε σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ