Δύο από τους κορυφαίους στόχους του προέδρου Μπάιντεν – η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και η διεύρυνση της μεσαίας τάξης μέσω της υποστήριξης των συνδικάτων – συγκρούονται στην πολιτεία-κλειδί του Μίσιγκαν, καθώς η Ένωση Εργατών Αυτοκινήτων των ΗΠΑ (UAW) ξεκινά απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Η απεργία αφορά μέχρι στιγμής 13.000 εργαζόμενους, λιγότερο από το ένα δέκατο του συνολικού αριθμού των μελών του συνδικάτου, αλλά αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για την ικανότητα του αμερικανού προέδρου να διατηρήσει μια ετερογενή πολιτική συμμαχία ενόψει της επανεκλογής του, όπως αναφέρει το Associated Press.
ΗΠΑ: Ιστορική απεργία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε 3 εργοστάσια
Φοβούνται ότι θα μείνουν στον δρόμο
Ο Μπάιντεν προσπαθεί να ενισχύσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και να αποτρέψει την Κίνα από το να εδραιώσει τη θέση της σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία. Ο νόμος-υπογραφή του, γνωστός ως Inflation Reduction Act, περιλαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια σε κίνητρα προκειμένου να βγουν περισσότερα «καθαρά» αυτοκίνητα στους δρόμους.
Ωστόσο, ορισμένα μέλη της UAW φοβούνται ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίσει θέσεις εργασίας, καθώς απαιτούν λιγότερους εργαζόμενους για τη συναρμολόγησή τους.
«Ο πρόεδρος βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη θέση», δήλωσε ο Erik Gordon, καθηγητής στο Ross School of Business του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Το συνδικάτο των εργαζομένων στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ (UAW) βρίσκεται σε απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, διεκδικώντας σημαντικές αυξήσεις μισθών. Η απεργία, η οποία είναι στοχευμένη σε συγκεκριμένα εργοστάσια, έχει αυξήσει την πίεση στις εταιρείες.
Οι εταιρείες, ωστόσο, προτίθενται να συγκρατήσουν τις εργατικές δαπάνες, καθώς προετοιμάζονται για τον ακραίο ανταγωνισμό σε μια παγκόσμια αγορά.
Πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης
Η απεργία της UAW έχει γίνει επίσης, πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ο οποίος είναι το φαβορί για το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων, κατηγόρησε τον Μπάιντεν ότι «θα δολοφονήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και θα σκοτώσει αμέτρητες θέσεις εργασίας για πάντα, ειδικά στο Μίσιγκαν και τη Μεσοδυτική Αμερική».
Ο Ammar Moussa, εκπρόσωπος της προεκλογικής εκστρατείας του Μπάιντεν, δήλωσε ότι ο Τραμπ «θα έλεγε οτιδήποτε για να αποσπάσει την προσοχή από το μακρύ ιστορικό του να αθετεί τις υποσχέσεις του». Σημείωσε δε, ότι ο πρώην πρόεδρος θα άφηνε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πτωχεύσουν κατά την οικονομική κρίση αντί να τις σώσει όπως έκανε ο πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα εκείνη την εποχή.
Κρίσιμη δοκιμασία
Ο Μπάιντεν έχει εκφράσει την υποστήριξή του στους εργαζόμενους και έχει προτρέψει τις εταιρείες να κάνουν πιο γενναιόδωρες προσφορές στο συνδικάτο. Έχει επίσης στείλει κορυφαίους συνεργάτες του στο Ντιτρόιτ για να βοηθήσουν στις διαπραγματεύσεις.
Η απεργία της UAW είναι μια κρίσιμη δοκιμασία για τον Biden, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει τους στόχους του για την εργασία και το κλίμα. Εάν δεν μπορέσει να βρει έναν τρόπο να ικανοποιήσει τόσο τις εταιρείες όσο και τους εργαζόμενους, θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στις πιθανότητές του να επανεκλεγεί.
Ο Shawn Fain, πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (UAW), έχει επικρίνει τον πρόεδρο Μπάιντεν για τις πολιτικές μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
«Δεν είναι κάποιος που εκπροσωπεί την εργατική τάξη», δήλωσε στο MSNBC νωρίτερα αυτόν τον μήνα. «Είναι μέρος της τάξης των δισεκατομμυριούχων. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και αυτό είναι που πρέπει να σκεφτούν τα μέλη μας όταν πάνε να ψηφίσουν», πρόσθεσε.
Η Madeline Janis, συν-εκτελεστική διευθύντρια της οργάνωσης Jobs to Move America, η οποία εργάζεται για περιβαλλοντικά και εργατικά θέματα, δήλωσε ότι ο Λευκός Οίκος πρέπει να κάνει περισσότερα για να αμβλύνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους