Δύο από τους κορυφαίους στόχους του προέδρου Μπάιντεν – η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και η διεύρυνση της μεσαίας τάξης μέσω της υποστήριξης των συνδικάτων – συγκρούονται στην πολιτεία-κλειδί του Μίσιγκαν, καθώς η Ένωση Εργατών Αυτοκινήτων των ΗΠΑ (UAW) ξεκινά απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Η απεργία αφορά μέχρι στιγμής 13.000 εργαζόμενους, λιγότερο από το ένα δέκατο του συνολικού αριθμού των μελών του συνδικάτου, αλλά αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για την ικανότητα του αμερικανού προέδρου να διατηρήσει μια ετερογενή πολιτική συμμαχία ενόψει της επανεκλογής του, όπως αναφέρει το Associated Press.
ΗΠΑ: Ιστορική απεργία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε 3 εργοστάσια
Φοβούνται ότι θα μείνουν στον δρόμο
Ο Μπάιντεν προσπαθεί να ενισχύσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και να αποτρέψει την Κίνα από το να εδραιώσει τη θέση της σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία. Ο νόμος-υπογραφή του, γνωστός ως Inflation Reduction Act, περιλαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια σε κίνητρα προκειμένου να βγουν περισσότερα «καθαρά» αυτοκίνητα στους δρόμους.
Ωστόσο, ορισμένα μέλη της UAW φοβούνται ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίσει θέσεις εργασίας, καθώς απαιτούν λιγότερους εργαζόμενους για τη συναρμολόγησή τους.
«Ο πρόεδρος βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη θέση», δήλωσε ο Erik Gordon, καθηγητής στο Ross School of Business του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Το συνδικάτο των εργαζομένων στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ (UAW) βρίσκεται σε απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, διεκδικώντας σημαντικές αυξήσεις μισθών. Η απεργία, η οποία είναι στοχευμένη σε συγκεκριμένα εργοστάσια, έχει αυξήσει την πίεση στις εταιρείες.
Οι εταιρείες, ωστόσο, προτίθενται να συγκρατήσουν τις εργατικές δαπάνες, καθώς προετοιμάζονται για τον ακραίο ανταγωνισμό σε μια παγκόσμια αγορά.
Πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης
Η απεργία της UAW έχει γίνει επίσης, πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ο οποίος είναι το φαβορί για το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων, κατηγόρησε τον Μπάιντεν ότι «θα δολοφονήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και θα σκοτώσει αμέτρητες θέσεις εργασίας για πάντα, ειδικά στο Μίσιγκαν και τη Μεσοδυτική Αμερική».
Ο Ammar Moussa, εκπρόσωπος της προεκλογικής εκστρατείας του Μπάιντεν, δήλωσε ότι ο Τραμπ «θα έλεγε οτιδήποτε για να αποσπάσει την προσοχή από το μακρύ ιστορικό του να αθετεί τις υποσχέσεις του». Σημείωσε δε, ότι ο πρώην πρόεδρος θα άφηνε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πτωχεύσουν κατά την οικονομική κρίση αντί να τις σώσει όπως έκανε ο πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα εκείνη την εποχή.
Κρίσιμη δοκιμασία
Ο Μπάιντεν έχει εκφράσει την υποστήριξή του στους εργαζόμενους και έχει προτρέψει τις εταιρείες να κάνουν πιο γενναιόδωρες προσφορές στο συνδικάτο. Έχει επίσης στείλει κορυφαίους συνεργάτες του στο Ντιτρόιτ για να βοηθήσουν στις διαπραγματεύσεις.
Η απεργία της UAW είναι μια κρίσιμη δοκιμασία για τον Biden, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει τους στόχους του για την εργασία και το κλίμα. Εάν δεν μπορέσει να βρει έναν τρόπο να ικανοποιήσει τόσο τις εταιρείες όσο και τους εργαζόμενους, θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στις πιθανότητές του να επανεκλεγεί.
Ο Shawn Fain, πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (UAW), έχει επικρίνει τον πρόεδρο Μπάιντεν για τις πολιτικές μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
«Δεν είναι κάποιος που εκπροσωπεί την εργατική τάξη», δήλωσε στο MSNBC νωρίτερα αυτόν τον μήνα. «Είναι μέρος της τάξης των δισεκατομμυριούχων. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και αυτό είναι που πρέπει να σκεφτούν τα μέλη μας όταν πάνε να ψηφίσουν», πρόσθεσε.
Η Madeline Janis, συν-εκτελεστική διευθύντρια της οργάνωσης Jobs to Move America, η οποία εργάζεται για περιβαλλοντικά και εργατικά θέματα, δήλωσε ότι ο Λευκός Οίκος πρέπει να κάνει περισσότερα για να αμβλύνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι.
Latest News
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft
Εργο - μαμούθ 35 δισ. για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου στο Ντουμπάι
Το διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο με χωρητικότητα έως και 260 εκατομμύρια επιβάτες
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης