Τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πελατών τους έχουν αρχίσει να αποκομίζουν οι τράπεζες.

Πρόκειται για μία κρίσιμη παράμετρο για την ανάπτυξη των εργασιών τους στο νέο digital περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και θα συνεχίσει να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.

Ένωση Τραπεζών: «Καμπανάκι» για απάτες

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η πλέον περιζήτητη ειδικότητα αυτήν την στιγμή στον τραπεζικό τομέα είναι αυτή των προγραμματιστών, για τους οποίους τα πιστωτικά ιδρύματα είναι διατεθειμένα να προσφέρουν υψηλούς μισθούς.

Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, «έχουμε στη διάθεσή μας ένα πλούτο δεδομένων από το πελατολόγιό μας, το οποίο καλούμαστε να αξιοποιήσουμε για την προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών μας σε εκείνους που πραγματικά τα χρειάζονται».

Κι αυτό διότι, εξηγεί το ίδιο στέλεχος «με τη χρήση advanced analytics και των κατάλληλων αλγόριθμων δημιουργούνται στοχευμένες προτάσεις, που ακολουθούν τους πελάτες μας στην εξέλιξη των αναγκών τους».

Οι καταναλωτικές συνήθειες

Χαρακτηριστική των τάσεων αυτών είναι η πρόσφατη συνεργασία που σύνηψε με τη Microsoft η Eurobank. Πλέον, υπάρχει η δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο, ενημέρωσης των πελατών της για αναξιοποίητες ευκαιρίες αγορών.

Πρόκειται για μία εφαρμογή που υλοποιείται για πρώτη φορά στον τραπεζικό κλάδο, λειτουργώντας ως προσωπικός σύμβουλος με βάση τις αγοραστικές συνήθειες του καθενός.

Ειδικότερα, με την αξιοποίηση του Power BI της Microsoft έχει δημιουργηθεί ένα συναλλακτικό σύστημα, που με ασφαλή τρόπο προωθεί στο χρήστη μια απόλυτα προσωποποιημένη και οπτικοποιημένη πληροφορία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάει τους πελάτες της τράπεζας να λάβουν πιο έξυπνες και ενημερωμένες αποφάσεις, καθώς και να τους ανταμείψει για την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη τους.

Για παράδειγμα, σε συναλλαγή με κατάστημα που δεν συμμετέχει στο πρόγραμμα επιβράβευσης της Eurobank, οι τεχνολογίες ΑΙ παρέχουν εναλλακτικές προτάσεις προς όφελος του κατόχου της κάρτας.

Προσωποποιημένα μηνύματα

Ανάλογοι μηχανισμοί για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών που είναι πολύ πιθανό να έχει ανάγκη ένας πελάτης, λειτουργούν και μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Πλέον, οι συνδρομητές e-banking δέχονται προσωποποιημένα μηνύματα για προγράμματα, καταθετικά ή χορηγητικά, ανάλογα με την ηλικία τους, το επάγγελμά τους, τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Και όλα αυτά, αυτοματοποιημένα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Πολύ σημαντική είναι επίσης η ανταλλαγή πληροφοριών με επιχειρήσεις, μη χρηματοοικονομικές.

Συγκεκριμένα, ο τραπεζικός κλάδος έχει πάψει να είναι ένα κλειστό οικοσύστημα και πλέον χρησιμοποιεί το εύρος της πελατείας του για τη δημιουργία συνεργασιών, που θα δίνουν συνολικά πακέτα λύσεων για όλες τις ανάγκες της.

Άλλη υπηρεσία που στηρίζεται στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ο «ψηφιακός βοηθός» που είναι διαθέσιμος πλέον από τους μεγάλους του κλάδου.

Μέσω αυτού, οι πελάτες δέχονται αυτοματοποιημένα απαντήσεις σε απορίες σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών καναλιών και τις συναλλαγές που μπορούν να πραγματοποιήσουν σε αυτά.

Με τον τρόπο αυτό η εμπειρία του χρήστη βελτιώνεται σημαντικά, καθώς λαμβάνει απαντήσεις άμεσα μέσα στο περιβάλλον του e-καναλιού που χρησιμοποιεί, χωρίς να χρειαστεί να επικοινωνήσει μέσω email ή τηλεφώνου με εκπρόσωπο της τράπεζας, διακόπτοντας την πλοήγησή του.

Ασπίδα στις επιθέσεις

Εξάλλου, σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνολογία στην ενίσχυση της ασφάλειας των συναλλαγών και στην προστασία των καταθετών από ηλεκτρονικές επιθέσεις.

Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, μπορούν να εντοπιστούν ύποπτες κινήσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή κάρτες, οι οποίες παγώνουν μέχρι την επιβεβαίωσή τους από τον ίδιο τον πελάτη.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα οι τράπεζες έθεσαν σε εφαρμογή έναν πρόσθετο μηχανισμό ασφαλείας για μεταφορές αξίας άνω των 1.000 ευρώ.

Ωστόσο, ο συναγερμός ενεργοποιείται και για μικρότερες συναλλαγές, αν ο αλγόριθμος θεωρήσει ότι για παράδειγμα ένα έμβασμα δεν είναι συνηθισμένο από το λογαριασμό συγκεκριμένου πελάτη.

Το ίδιο ισχύει και για την είσοδο στο e-banking. Αν διαπιστωθεί ότι χρησιμοποιείται ένας νέος περιηγητής ή ότι η διεύθυνση IP είναι διαφορετική από τη συνηθισμένη, ζητείται από τον πελάτη η ισχυρή ταυτοποίησή του.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Πιτσάι (Google): Επιτέλους επιβραδύνεται η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
Tεχνητή νοημοσύνη |

«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google

Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι