
Μέχρι και 2.500 άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους του Αμβούργου χθες το βράδυ σε μια διαμαρτυρία που οργανώθηκε από ένα τοπικό συνδικάτο κατά της πώλησης του 49,9% του κορυφαίου λιμενικού φορέα της πόλης, Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), στην ελβετική Mediterranean Shipping Co (MSC).
Πετάχτηκαν φωτοβολίδες και υπήρχε ισχυρή αστυνομική παρουσία καθώς η διαδήλωση έφτανε από τα κεντρικά γραφεία της HHLA στην HafenCity στο δημαρχείο, με τους διαδηλωτές να φωνάζουν: “Το λιμάνι μας – όχι το καζίνο σας!”
Υπενθυμίζεται ότι o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, προχωρεί σε δημόσια προσφορά για να αποκτήσει το 49,9% των μετοχών της HHLA σε μια συμφωνία με τον Δήμο του Αμβούργου που θα διατηρήσει την πλειοψηφία στην κοινοπραξία που θα δημιουργηθεί.
MSC: Κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι του Αμβούργου
Σημείο καμπής
Σύμφωνα με αναλυτές της Alphaliner, «η συναλλαγή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για το λιμάνι του Αμβούργου, όπου οι όγκοι είχαν παραμείνει στάσιμοι για περισσότερο από μια δεκαετία και όπου η ομοσπονδιακή υποστήριξη για τον ναυτιλιακό και βιομηχανικό τομέα ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή τα τελευταία χρόνια».
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, της κορυφαίας πόλης-λιμάνι της Γερμανίας, μειώθηκε κατά 11,7% στα 3,8 εκατομμύρια teu το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η συμφωνία της MSC έχει επίσης προκαλέσει έντονες επικρίσεις από ορισμένους από τους κορυφαίους μεγιστάνες της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του Klaus-Michael Kühne, του 86χρονου που ελέγχει την Kuehne + Nagel, καθώς και κατέχει το 30% της κορυφαίας γραμμής του Αμβούργου, της Hapag-Lloyd.
Ως αποτέλεσμα της προσφοράς της MSC, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να μειώσει τις μεταφορές της προς την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αμβούργου σε περίπου 70 ή 80% του σημερινού όγκου.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)