Σημαντική βελτίωση, τουλάχιστον προς το παρόν, αναμένεται να καταγραφεί σε μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές πύλες του πλανήτη, καθώς η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι από τον Οκτώβριο θα μειωθεί η επιβάρυνση για τη χρήση νερού που είχε επιβάλει για την εξοικονόμηση νερού κατά τη διάρκεια παρατεταμένης ξηρασίας.
Ειδικότερα, από την 1η Οκτωβρίου θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο μεταβλητό στοιχείο του Fresh Water Surcharge (FWS), με στόχο τη βελτίωση της στάθμης των υδάτων των λιμνών που έχουν επηρεαστεί από την έλλειψη βροχόπτωσης.
Το «γρηγορόσημο» του Παναμά: Η ταρίφα των 2,4 εκατ. δολ. για να παρακάμψουν την ουρά
Ετσι, με αυτή την προσαρμογή του FWS και με δεδομένη την τρέχουσα στάθμη της λίμνης Gatun, οόσοι επιθυμούν να διέλθουν της Διώρυγας του Παναμά θα λάβουν μείωση περίπου 50% στο μεταβλητό ποσοστό σε σύγκριση με την τρέχουσα φόρμουλα. Το FSW εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 125 ποδών που διέρχονται από τη διώρυγα.
Οι περιορισμοί
Η Αρχή που διαχειρίζεται την πλωτή δίοδο είχε επιβάλλει αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά τα πλοία που μπορούν να τη διασχίσουν, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους, ειδικά για όσους επιλέγουν επαναδρομολογήσεις πλοίων σε άλλες διαδρομές.
Οι διαχειριστές της Διώρυγας του Παναμά μείωσαν τους περιορισμούς του βυθίσματος για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές για neopanamax κατά 2 μέτρα καθώς και τον όγκο των ημερήσιων διελεύσεων κατά 20 % σε μόλις 32 πλοία την ημέρα. Πρόκειται για μία αντανάκλαση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς τα επίπεδα ξηρασίας που καταγράφονται χαρακτηρίζονται «αφύσικα» για αυτή τη χρονική περίοδο.
Μιλώντας στην ισπανική El País, ο οικονομολόγος Eduardo Zegarra είχε τονίσει χαρακτηριστικά ότι δεν έχει γίνει καμία επένδυση για την επέκταση της πηγής νερού για τη διώρυγα, επισημαίνοντας ότι η λεκάνη που τροφοδοτεί με νερό το κανάλι είναι η ίδια που τροφοδοτεί και τον πληθυσμό της Πόλης του Παναμά. «Πρέπει να βρουν φόρμουλες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη χρήση του πόσιμου νερού, κάτι που θα παρείχε περισσότερη διαθεσιμότητα για χρήση νερού στο κανάλι».
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα