Οι ναυλωτές πληρώνουν έως και 2,4 εκατομμύρια δολάρια ανά σκάφος, εάν θέλουν να παρακάμψουν την τεράστια ουρά των carriers που περιμένουν να διασχίσουν τη διώρυγα του Παναμά, η οποία πλήττεται από την ξηρασία, καταγγέλλει εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η ναυτιλιακή εταιρεία Avance Gas Holding Ltd. κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αυτή την εβδομάδα, ανέφερε ότι η υψηλή πληρωμή – εκτός από ένα τυπικό τέλος διαμετακόμισης περίπου 400.000 δολαρίων – έγινε πρόσφατα από ένα μη κατονομαζόμενο μέρος προκειμένου να μπορεί να διέρχεται από την πλωτή οδό πιο γρήγορα.
«Δημοπρασίες»
Ο Οκτάβιο Κολίντρες, εκπρόσωπος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, η οποία διοργανώνει τις «δημοπρασίες» για όσους επιθυμούν να παρακάμψουν την ουρά, δήλωσε την Πέμπτη ότι τα τέλη δεν έχουν φτάσει σε νέο υψηλό φέτος, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Πρόσθεσε επίσης ότι, οι υψηλότερες προσφορές υποβάλλονται συνήθως από μεταφορείς που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο πετρελαίου ή υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Πώς η ξηρασία «καίει» και το θαλάσσιο εμπόριο
Μια ουρά από πλοία που περιμένουν να χρησιμοποιήσουν το κανάλι έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες καθώς η ξηρασία σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερο νερό για να γεμίσει τις δεξαμενές της πλωτής οδού. Αυτό οδήγησε στη διέλευση λιγότερων πλοίων, τα οποία παράλληλα αναγκάζονται να μεταφέρουν λιγότερο φορτίο. Το κανάλι συνήθως διακινεί περισσότερο από μισό δισεκατομμύριο τόνους φορτίου ετησίως.
«Μπορεί κανείς να παρακάμψουν την ουρά, αλλά αυτό είναι εξαιρετικά δαπανηρό», είπε χαρακτηριστικά ο Oystein Kalleklev, διευθύνων σύμβουλος της Avance Gas: «Το κόστος έχει ανέβει γρήγορα. Αν προσθέσει κανείς και το κανονικό τέλος, τότε θα πρέπει να δώσει σχεδόν 3 εκατομμύρια δολάρια για να περάσει το πλοία.»
Τα τέλη στη δημοπρασία ανέβηκαν στα 2 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο Νοέμβριο, είπε ο Κολίντρες.
Περιορισμοί
Η Αρχή που διαχειρίζεται την πλωτή δίοδο έχει επιβάλλει αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά τα πλοία που μπορούν να τη διασχίσουν, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους, ειδικά για όσους επιλέγουν επαναδρομολογήσεις πλοίων σε άλλες διαδρομές.
Οι διαχειριστές της Διώρυγας του Παναμά μείωσαν τους περιορισμούς του βυθίσματος για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές για neopanamax κατά 2 μέτρα καθώς και τον όγκο των ημερήσιων διελεύσεων κατά 20 % σε μόλις 32 πλοία την ημέρα. Πρόκειται για μία αντανάκλαση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς τα επίπεδα ξηρασίας που καταγράφονται χαρακτηρίζονται «αφύσικα» για αυτή τη χρονική περίοδο.
Η ξηρασία «γονατίζει» τη Διώρυγα του Παναμά – Σε ιστορικά χαμηλά η στάθμη
Μιλώντας στην ισπανική El País, ο οικονομολόγος Eduardo Zegarra τονίζει χαρακτηριστικά ότι δεν έχει γίνει καμία επένδυση για την επέκταση της πηγής νερού για τη διώρυγα, επισημαίνοντας ότι η λεκάνη που τροφοδοτεί με νερό το κανάλι είναι η ίδια που τροφοδοτεί και τον πληθυσμό της Πόλης του Παναμά. «Πρέπει να βρουν φόρμουλες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη χρήση του πόσιμου νερού, κάτι που θα παρείχε περισσότερη διαθεσιμότητα για χρήση νερού στο κανάλι».
Ουρές δεκάδων πλοίων
Μια εικόνα είναι ίση με χίλιες λέξεις. Και πράγματι, αν κοιτάξει κανείς τα στοιχεία από το MarineTraffic, που παρουσιάζουν την εικόνα της ναυτιλιακής κίνησης στη διώρυγα ένα πράγμα θεωρείται βέβαιο: Εάν κάποιος ενδιαφέρεται για τον διάπλου της πλωτής οδού, θα πρέπει να περιμένει αρκετά. Και στις δύο πλευρές της διώρυγας βρίσκονται αγκυροβολημένα δεκάδες containerships, φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τάνκερ κ.α.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία από τις 17 Αυγούστου, όταν η Lloyd’s List ανέφερε ότι ο χρόνος αναμονής ξεπερνούσε τις 20 ημέρες για τα bulk carriers, ενώ μια ημέρα νωρίτερα υπήρχαν 216 πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 dwt που ανέμεναν στις δύο πλευρές. Σήμερα, συνολικά 129 πλοία αναμένουν την είσοδο τους στη διώρυγα, με το χρόνο αναμονής για πλοία που δεν πλήρωσαν premium εισιτήριο για να τους κρατηθεί μια «θέση», να φτάνει τις τουλάχιστον τις πέντε ημέρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διέλευση της διώρυγας συνήθως απαιτεί 24 με 30 ώρες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος της άφιξης, οι ώρες αναμονής και ο χρόνος της διέλευσης, ο οποίος απαιτεί περίπου 10 με 12 ώρες, αλλά τις τελευταίες ημέρες, οι χρόνοι στην ουρά έχουν υποδιπλασιαστεί.
Latest News
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050
Πώς οι Χούθι χτύπησαν το Cordelia Moon - Βίντεο από την επίθεση
Στα πλάνα φαίνεται ένα μικρό σκάφος των Χούθι να κινείται με ταχύτητα προς το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια να εκρήγνυται
Σταματάει η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ - Κατ΄ αρχήν συμφωνία με την εργοδοσία
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εδώ και σχεδόν μισό αιώνα απεργία λιμενεργατών στις ΗΠΑ
Δύο bulk carriers συγκρούστηκαν στον Βόσπορο [Βίντεο]
Δείτε βίντεο που τραβήχτηκε αμέσως μετά το συμβάν, με ρυμουλκά σκάφη να σπεύδουν να βοηθήσουν
Η ουρά πλοίων μεγαλώνει στις ακτές των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες απεργούν για τρίτη μέρα
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες
Σε 48ωρη απεργία προχωράει η ΠΝΟ - Ποιες μέρες θα μείνουν δεμένα τα πλοία
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία
Μώραλης: «Τουριστικός προορισμός ο Πειραιάς» - Τα projects Dimand και Μήτση
Σε εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά ως σύγχρονου τουριστικού προορισμού
Πώς η απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ πλήττει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Γιατί μια μεγαλύτερης διάρκειας απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ μπορεί α αποδειχθεί «εξουθενωτική» για ολόκληρο τον κλάδο
«Δένουν» τα πλοία στις 22 - 23 Οκτωβρίου – Το αίτημα για αυξήσεις... ναυάγησε τις συνομιλίες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας και η ΠΝΟ δεν βρήκαν κοινό τόπο στις συζητήσεις - Απάντηση με απεργία
Μέτρα για προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία ζητά ο Στουρνάρας
Ο διοικητής της ΤτΕ κ. Στουρνάρας ότι οι εισπράξεις από την ελληνική ναυτιλία κατά την περίοδο 2019-2023 ξεπέρασαν -σε μέσο όρο- τα 16,5 δισ.