
Την μοναδική ελληνική γραφειοκρατική τρέλα και τη διακυβερνητική αδιαφορία της περιόδου 2004 – 2019 συνοψίζει η υπόθεση των στεγάστρων Καλατράβα του Κεντρικού Σταδίου του ΟΑΚΑ και του ποδηλατοδρομίου.
Κι ενώ έχει προκληθεί εισαγγελική παρέμβαση, από χθες συμβαίνει το μοναδικό απίστευτο στην μεταπολιτευτική ιστορία, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που επί των ημερών του στην κυβέρνηση δεν διενήργησε ούτε έναν έλεγχο στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ να επιτίθεται στη σημερινή κυβέρνηση που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε την επιθεώρηση.
Εισαγγελική παρέμβαση για το ΟΑΚΑ
Όπως και να χει η όλη υπόθεση του «λουκέτου στο ΟΑΚΑ» θυμίζει την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, με τη διαφορά πως στο συγκεκριμένο θέμα του Ολυμπιακού Σταδίου, η χώρα στάθηκε τυχερή και δεν θρήνησε κι άλλα θύματα… Το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τους ελέγχους.
Χωρίς οικοδομική άδεια
Τα στέγαστρα του διεθνούς φήμης Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ κατασκευάστηκαν το 2004 για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.
Χωρίς, όμως, να πληρούν μία σημαντική προϋπόθεση.
Δεν είχε εκδοθεί για αυτά οικοδομική άδεια. Επρόκειτο για αυθαίρετες κατασκευές.
Και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, δεν συντηρήθηκαν ποτέ.
Η τακτοποίηση του έγινε το 2014, δέκα χρόνια δηλαδή μετά, με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης.
Τότε μάλιστα επί υπουργίας Ανδριανού στο υπουργείο Αθλητισμού είχαν προβλεφθεί πιστώσεις 8 εκ. ευρώ για έργα συντήρησης, χωρίς όμως αυτά να γίνουν ποτέ… Κάποιοι επικαλέστηκαν τα μνημονιακά χρόνια που είχαν σαν αποτέλεσμα τα κονδύλια να μη διατεθούν ποτέ.
Άλλοι δύο διεθνείς διαγωνισμοί της περιόδου ύψους 9,5 εκ. ευρώ είχαν την ίδια τύχη… Δεν προχώρησαν ποτέ καθώς δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Το 2018
Το καμπανάκι για την ανάγκη ελέγχου και συντήρησης του ΟΑΚΑ χτύπησε το 2018 όταν τον Νοέμβριο της χρονιάς εκείνης σε ποδοσφαιρικό αγώνα στο Ολυμπιακό Στάδιο σημειώθηκε ταλάντωση σε κερκίδα.
Λίγες ημέρες αργότερα ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης ζήτησε τη συνδρομή της γενικής γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Επρόκειτο για τον έλεγχο, την τακτική συντήρηση την αποκατάσταση και την παρακολούιθηση της «δομοστατικής υγεία των στεγάστων του ΟΑΚΑ και λοιπών μεταλλικών κατασκευών.
Ωστόσο και τότε δεν έγινε τίποτα…
Το ΤΑΙΠΕΔ
Φτάνουμε στο 2021 όταν το έργο για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του ΟΑΚΑ ύψους 43 εκ. ευρώ, εντάσσεται προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Τον Νοέμβριο του 2021 το υπουργικό συμβούλιο αναθέτει στο ΤΑΙΠΕΔ τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανακαίνιση του ΟΑΚΑ.
Τον Μάρτιο του 2022 ξεκινά ο διαγωνισμός για την Εκτεταμένη Επιθεώρηση των Μεταλλικών Κατασκευών Καλατράβα και των Πολυκαρβονικών των Στεγάστων Εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Λίγους μήνες μετά τον Νοέμβριο του 2022 επιλέγεται ο ανάδοχος του έργου της επιθεώρησης
Οι έλεγχοι
Τον Απρίλιο του 2023 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι έλεγχοι:
- Στο στέγαστρο του Κεντρικού Σταδίου.
- Στο στέγαστρο του Ποδηλατοδρομίου.
- Στις δύο εισόδους του ΟΑΚΑ.
- Στο Τείχος των Εθνών
- Στην Αγορά.
Οι έλεγχοι αφορούν σε τυχόν:
- Διαβρώσεις,
- Αποφλοιώσεις σε βαφές,
- Προβλήματα σε συγκολλήσεις,
- Προβλήματα σε κοχλιώσεις,
- Αναρτήρες
Το λουκέτο
Και μόλις στις 29 Σεπτεμβρίου στη διοίκηση του ΟΑΚΑ παραδίδονται:
- Έκθεση για τα ευρήματα των ελέγχων
- Έκθεση για τη στατική επάρκεια των φορέων των κατασκευών
Τα ευρήματα δείχνουν: «Οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».


Latest News

Αποκαθίσταται η σιδηροδρομική σύνδεση Αθηνών – Θεσσαλονίκης
H σιδηροδρομική σύνδεση στον κεντρικό άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης είχε διακοπεί εξαιτίας των καταστροφών που προκλήθηκαν από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias»

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση: Έτοιμο το 2024 το μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών

Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης στα Λιμανάκια Βουλιαγμένης – Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Από αύριο 8 Δεκεμβρίου θα υπάρχει προσωρινή και τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων

Dimand: Το ιστορικό κτήριο του Μινιόν λάμπει ξανά
Το κτήριο θα φιλοξενεί γραφεία και καταστήματα, ενώ σε αυτόνομο κτήριο επί των οδών Δώρου και Σατωβριάνδου, θα δημιουργηθούν κατοικίες

Έρχεται διαγωνισμός για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το μετρό
To μετρό στην «πράσινη» εποχή – 700.000 επιβάτες διακινούνται ημερησίως

Όλη η Ελλάδα ένα εργοτάξιο – Αγκάθι η έλλειψη προσωπικού στις κατασκευές
Προχωρά το Logistics Hub στο Θριάσιο - Tο έργο θα δημιουργήσει 5.000 θέσεις εργασίας όταν λειτουργήσει πλήρως

Στις ράγες ξανά ο σιδηρόδρομος - Το roadmap του υπουργείου Υποδομών
Τις επόμενες μέρες η επανεκκίνηση εμπορευματικών και επιβατικών δρομολογίων

O Χρ. Σταϊκούρα σε ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες - «Σημαντικές οι εκπαιδευτικές υποδομές στο εξωτερικό»
Το Κεστεκίδειο Σχολείο είναι ένα εμβληματικό κτίριο, εξαιρετικά σημαντικό για τους Έλληνες του Βελγίου, αφού εκεί φοιτούν 132 μαθητές και εργάζονται 25 εκπαιδευτικοί

Σε ένα χρόνο! Τον Νοέμβριο 2024 το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το κατασκευαστικό σκέλος του Μετρό έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του, με το έργο πλέον να βρίσκεται στο στάδιο εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών

Έρχονται αυξήσεις στα διόδια: Το κόστος για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Πόσο θα κοστίζουν οι διαδρομές Αθήνα - Ιωάννινα, Αθήνα – Πάτρα και Αθήνα - Καλαμάτα