Στην έλλειψη συντήρησης που θα έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο, αποδίδει τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα και τα οποία οδήγησαν στο «λουκέτο» που μπήκε χθες στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο, ο καθηγητής αντισεισμικών κατασκευών, Παναγιώτης Καρύδης.
Ο καθηγητής εξηγεί γιατί δημιουργήθηκε πρόβλημα, ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και, ούτε λίγο ούτε πολύ, και αυτός, όπως και ο πρώην πρόεδρος των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, Πέτρος Γαλακτόπουλος, εκτιμά ότι από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα λέγοντας χαρακτηριστικά: «μπορεί να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς».
«Κατά την άποψή μου αναμενόμενο είναι το αποτέλεσμα της μελέτης, το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό και τεκμηριωμένο. Εξωτερικά δεν το έχω διαβάσει, αλλά και εγώ από καιρό είχα μία παρόμοια άποψη διότι πρώτον δεν υπάρχει καμία συντήρηση 20 χρόνια τώρα».
Πόσο θα παραμείνει κλειστό το ΟΑΚΑ – Πού εντοπίζεται το πρόβλημα στατικότητας
«Είναι οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις με τα μπουλόνια, οι κόμβοι, οι συνδέσεις και ιδιαίτερα θα μπορούσα να πω ότι είναι ένα άλλο ύπουλο στοιχείο το οποίο είναι και εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί. (…) Tο στέγαστρο αυτό κουνάει, ταλαντώνεται, ταλαντώνεται ακόμα περισσότερο όταν φυσάει άνεμος ή υπάρχει βροχή κλπ κλπ» εξήγησε ο καθηγητής, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Τι είναι το φαινόμενο stress corrosion
Όπως λέει ο καθηγητής, εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του stress corrosion, δηλαδή η πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.
«Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση».
«Μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση»
«Το τρίτο, το οποίο είναι ύπουλο, είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς» συγκλονίζει.
«Τι να πω είναι η κακιά μας μοίρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;» καταλήγει.
Αυτοψία στο ΟΑΚΑ και το στέγαστρο Καλατράβα από ψηλά
Το Up Stories με χρήση ειδικού drone έκανε σήμερα, Σάββατο, μια πρόχειρη αυτοψία στο χώρο του ΟΑΚΑ και πάνω από την στέγη Καλατράβα.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: in.gr
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο