Η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει πιο γρήγορα και πιο μαζικά στην ενεργειακή της μετάβαση, εάν θέλει να παραμείνει παγκόσμια βιομηχανική δύναμη, προειδοποίησαν την Παρασκευή κορυφαία στελέχη χάραξης πολιτικής.
Οι προειδοποιήσεις αυτές διατυπώθηκαν στη διάσκεψη για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια που διοργανώθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων στο Παρίσι.
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι, φορείς και παράγοντες της αγοράς υπογράμμισαν ότι οι επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα αντιμετωπίζουν φραγμούς, όπως η αβεβαιότητα πολιτικής, η γραφειοκρατία που καθυστερεί τα έργα και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος.
Πώς η κλιματική κρίση αλλάζει τις αποφάσεις της… Λαγκάρντ
Την ίδια στιγμή, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Ινδία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα αναπτύσσουν φιλόδοξα βιομηχανικά προγράμματα, προειδοποίησαν.
Το συνέδριο της Παρασκευής επικεντρώθηκε στα εργαλεία χρηματοοικονομικής και δημόσιας πολιτικής που θα μπορούσαν να απελευθερώσουν τις επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια.
«Παρά τη μεγάλη εσωτερική αγορά, το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και την παγκόσμια έρευνα και ανάπτυξη, δεν έχουμε ακόμη δει πώς η Ευρώπη θα κάνει πράξη τις φιλοδοξίες της», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΔΟΕ, Φατίχ Μπιρόλ.
«Οι φορείς χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν τολμηρή δράση, και σύντομα, για να παραμείνει η περιοχή παγκόσμια βιομηχανική δύναμη», είπε ο Μπιρόλ.
«Αναβλητικότητα»
Από την πλευρά της η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ κάλεσε την Ευρώπη να «αποφύγει την αναβλητικότητα».
«Αν και είναι δελεαστικό να πιστεύουμε ότι μπορούμε να εξομαλύνουμε το κόστος της μετάβασης πιέζοντας τους κλιματικούς στόχους, τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό δεν θα συμβεί», είπε.
«Η αναβλητικότητα είναι πιθανό να αυξήσει τον λογαριασμό που θα καταλήξουμε να πληρώσουμε», είπε η Λαγκάρντ.
Ο Βέρνερ Χόγιερ, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, είπε ότι οι βιομηχανίες «πρέπει να αγκαλιάσουν άμεσα την αλλαγή, διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν πίσω».
Το μεγάλο δίλημμα
H Κομισιόν έχει συμφωνήσει να διοχετεύσει το 37% των κεφαλαίων της για την ανάκαμψη της οικονομίας – σχεδόν 300 δισεκατομμύρια ευρώ – στον στόχο της Πράσινης Συμφωνίας για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Πέρυσι, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ξεπέρασαν το φυσικό αέριο και έγιναν η κορυφαία πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, με την ηλιακή ενέργεια να αυξάνεται κατά 24%.
Ωστόσο, πλέον η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μεγάλο δίλημμα που κάνει την πράσινη ατζέντα της να ξεθωριάζει: η ενεργειακή κρίση σε συνδυασμό με την εκτίναξη των λογαριασμών ενέργειας βάζουν στην άκρη τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Στη Γερμανία υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για τη σταδιακή κατάργηση των λεβήτων αερίου.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω των συνθετικών καυσίμων κατάφεραν να κερδίσουν χρόνο για τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τους οποίους η Επιτροπή είχε δεσμευτεί να καταργήσει σταδιακά έως το 2035.
Τον Μάιο, ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, και ο Βέλγος πρωθυπουργός, Αλεξάντερ Ντε Κρό, ζήτησαν δημόσια για «παύση» στην ατζέντα της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, ενώ η Πολωνία αγωνίζεται για εξαιρέσεις ώστε να διατηρήσει τις επιδοτήσεις άνθρακα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Ενόψει των εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αρκετές εθνικές εκλογές το 2024, οι ευρωπαίοι πολιτικοί πρέπει να πείσουν τους ψηφοφόρους ότι η διατήρηση της πράσινης μετάβασης σε πορεία είναι προς το συμφέρον τους σε μια εποχή που πολλοί ανησυχούν για το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος