Η βιομηχανία ηλιακής ενέργειας της Ευρώπης έχει προειδοποιήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να μην επιβάλλουν δασμούς στις εισαγωγές, εν μέσω φόβων ότι η διακοπή των προμηθειών προϊόντων από την Κίνα θα έβλαπτε σοβαρά την ικανότητα της Ευρώπης να προχωρήσει με πιο γοργά βήματα προς την πράσινη μετάβαση.
Η αγωνία στον βιομηχανικό αυτό κλάδο επιτείνεται καθώς οι Βρυξέλλες και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εξετάζουν σκληρότερα μέτρα στις εισαγωγές σε μια προσπάθειά τους να αυξήσουν την παραγωγή «καθαρής» τεχνολογίας στην Ευρώπη και να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα για τα προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβαση.
Αλβανία: Επενδύσεις ΑΠΕ σε εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά αεροδρόμια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε αυτόν τον μήνα έρευνα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιβολή δασμών για την προστασία των παραγωγών της ΕΕ από φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Επίσης, η Γερμανία εξετάζει επιλογές, όπως είναι η εμπορική προστασία, προκειμένου να προστατεύσει τους τοπικούς κατασκευαστές φωτοβολταϊκών από την πτώση των παγκόσμιων τιμών, σύμφωνα με κυβερνητικό έγγραφο που είδε το Reuters.
«Οι δασμοί δεν είναι μια καλή απάντηση στις τρέχουσες προκλήσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακής ενέργειας», δήλωσε ο Gunter Erfurt, Διευθυντής του Διοικητικού Συμβουλίου του βιομηχανικού ομίλου SolarPower Europe, του οποίου τα μέλη περιλαμβάνουν παραγωγούς, μεγάλους αγοραστές και εταιρείες που εμπλέκονται στην εγκατάσταση.
Περισσότερα κίνητρα
«Αντί να επιβάλλουμε κυρώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο μέσω δασμών, πρέπει να δώσουμε κίνητρα σε ηλιακές εγκαταστάσεις που προέρχονται από ευρωπαϊκούς κατασκευαστές φωτοβολταϊκών προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο, η ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας μπορεί να συνεχιστεί απρόσκοπτα, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή του κλάδου μπορεί να αναπτυχθεί σταθερά», δήλωσε ο Erfurt, Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κατασκευαστή ηλιακών κυψελών Meyer Burger.
Σε ανακοίνωσή της, η SolarPower Europe ανέφερε ότι οι εμπορικοί φραγμοί στην ηλιακή ενέργεια θα ήταν μια “στρατηγική lose-lose” και προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ΕΕ να βοηθήσουν τους τοπικούς κατασκευαστές να αναπτυχθούν – μεταξύ άλλων διευκολύνοντας την υποστήριξη των τοπικών εργοστασίων, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Να σημειωθεί πάντως ότι η SolarPower Europe δεν ανέφερε ρητά την Κίνα.
Η ΕΕ προμηθεύεται περισσότερο από το 90% των συστατικών για ηλιακούς συλλέκτες από την Κίνα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές παραπονιούνται για μια «πλημμύρα» κινεζικών φωτοβολταϊκών πάνελ στην ευρωπαϊκή αγορά, που προσφέρονται σε τιμές χαμηλότερες από το κόστος κατασκευής και τους αναγκάζουν να μειώσουν τις δικές τους τιμές και τα περιθώρια κέρδους.
Ωστόσο, ο κλάδος φοβάται ότι ο περιορισμός των κινεζικών προμηθειών θα προκαλούσε επανάληψη της περιόδου 2013-2018, όταν οι εγκαταστάσεις ηλιακής ενέργειας στην Ευρώπη μειώθηκαν προσωρινά – συμπίπτοντας με τα όρια της ΕΕ στις αδασμολόγητες εισαγωγές κινεζικών ηλιακών συλλεκτών και κυψελών.
Σημειώνεται ότι η ΕΕ εγκατέστησε πέρυσι ισχύ ρεκόρ 40 γιγαβάτ ηλιακής ενέργειας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος