«Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός από τα σημαντικότερα έργα που έχουν γίνει στην πατρίδα μας, τη λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τελετή υπογραφής της Σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η οποία πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία», ανάμεσα στη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «THEMA ΑΕ», παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο και πόσο θα κοστίζει
Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορές, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς και ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Κώστας Μαγουλάς.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο υλοποιείται στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ».
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια. Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις υποχρεώσεις του αναδόχου, όπως απορρέουν από τη σύμβαση, τονίζοντας ότι προκρίθηκε η λύση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προκειμένου η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.
«Η Θεσσαλονίκη, το 2024, θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και «πράσινες» μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα, αναδεικνύει την ιστορία της και αποκτά έναν σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, που αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό της ρόλο, ως μια δυναμική και εξωστρεφής μητρόπολη, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
«Με την υπογραφή της Σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός από τα σημαντικότερα έργα που έχουν γίνει στην πατρίδα μας, εδώ και πολλά χρόνια.
Ένα έργο το οποίο φέρνουμε – σήμερα – εις πέρας, στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό».
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια.
Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών.
Σκοπός της σύμβασης που υπογράφεται σήμερα με τον Ανάδοχο, αφού ενημερώθηκε – την προηγούμενη εβδομάδα – το Υπουργικό Συμβούλιο και η Βουλή των Ελλήνων, είναι η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίσουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.
Ακριβώς για να εκπληρώσουμε αυτόν τον στόχο, προκρίθηκε η λύση της συμμετοχής Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
ΣΔΙΤ που καλύπτει την εμπορική λειτουργία τόσο του βασικού έργου όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Στο αντικείμενο της σύμβασης, όπου υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προβλέπονται με σαφήνεια οι υποχρεώσεις του Αναδόχου.
Υποχρεώσεις, όπως είναι:
- η κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού,
- οι πιστοποιήσεις για την έναρξη λειτουργίας,
- η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος,
- η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών,
- οι υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου,
- η ενσωμάτωση των έργων που αφορούν στα ηλεκτρομηχανολογικά (Η/Μ) συστήματα και τις νέες γενιές τροχαίου υλικού, καθώς και
- η παραλαβή και διαχείριση ανταλλακτικών, αναλώσιμων και ειδικών εργαλείων.
Η Θεσσαλονίκη, το 2024, θα αποκτήσει και θα λειτουργεί το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Το βασικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει:
- 13 σταθμούς.
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
- 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, που έχουν παραληφθεί, με επιπρόσθετους 15 που έχουν συμβασιοποιηθεί, πλήρως κλιματιζόμενους, χωρητικότητας 450 ατόμων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό.
- Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Κάθε ώρα, το Μετρό θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.
Άμεσο όφελος θα είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμάται ότι θα κινούνται καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα ΙΧ, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 212 τόνους ημερησίως.
Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και ‘‘πράσινες’’ μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες.
Διευκολύνεται, έτσι, η πρόσβαση στο κέντρο για τους κατοίκους πολλών περιοχών, οι οποίοι σήμερα ταλαιπωρούνται με χρονοβόρες μετακινήσεις ή τις αποφεύγουν, αδυνατώντας να καλύψουν το κόστος αυτής της μεταφοράς.
Η εικόνα της πόλης αλλάζει.
Η Θεσσαλονίκη, με το Μετρό, γίνεται μια ακόμη πιο ελκυστική, σύγχρονη και λειτουργική πόλη, περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, προβάλλοντας και την πλούσια ιστορία της, μέσα από την ανάδειξη μοναδικών αρχαιολογικών ευρημάτων.
Ταυτόχρονα, όμως, η Θεσσαλονίκη αποκτά και ένα σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, καθώς θα διαθέτει επιπλέον δυνατότητες για να φιλοξενήσει πολλές περισσότερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Αυτό συνεπάγεται άμεσα και την αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Θεσσαλονίκης, ως μιας δυναμικής και εξωστρεφούς μητρόπολης, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.
Με τη δημιουργία τέτοιων σύγχρονων, αποδοτικών και αποτελεσματικών υποδομών, όπως το υπερσύγχρονο Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Κυβέρνηση επιτυγχάνει και τον ύψιστο, σταθερό και διαχρονικό στόχο, αυτόν της ενδυνάμωσης της εθνικής μας ισχύος».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο