Το International Maritime Bureau επισημαίνει αύξηση της πειρατείας στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους στον Κόλπο της Γουινέας και στο Στενό της Σιγκαπούρης.
Ειδικότερα, όπως καταγράφεται στα στοιχεία του IMB, σημειώθηκαν 99 περιστατικά ληστρικών και πειρατικών επιθέσεων τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στα διεθνή ύδατα έναντι 90 το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 85 πλοία, σε δύο άνοιξαν πυρ, ενώ απόπειρα επίθεσης καταγράφηκε σε εννέα πλοία. Όπως τονίζεται, τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά συνέβησαν βράδυ.
Το ίδιο χρονικό διάστημα σημειώθηκαν 69 ομηρίες, 14 απαγωγές, οκτώ απειλές, τρεις τραυματισμοί και μία επίθεση.
Ναυτιλία: Ηττήθηκε η πειρατεία στη Σομαλία
Τα περιστατικά αυξήθηκαν στον Κόλπο της Γουινέας κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 21 σε σύγκριση με 14 για την ίδια περίοδο του 2022. Δεκαεπτά ήταν ένοπλες ληστείες και τέσσερις πειρατικές επιθέσεις, με την ασφάλεια των ναυτικών να τίθεται σε κίνδυνο: 54 πιάστηκαν όμηροι, 14 απήχθησαν και δύο τραυματίστηκαν.
Σιγκαπούρη
Ανησυχία για την αναζωπύρωση του φαινομένου αποτελούν τα αυξημένα περιστατικά στα Στενά της Σιγκαπούρης. Τα καταγεγραμμένα περιστατικά ήταν 33 έναντι 31 την ίδια περίοδο πέρυσι. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 31 πλοία, με πέντε μέλη του πληρώματος να κρατούνται όμηροι και δύο να απειλούνται, ενώ το 25% των περιστατικών αναφέρθηκε τον Ιούλιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αναφέρθηκε ότι κλάπηκαν περιουσιακά στοιχεία του πλοίου.
Τέλος, το IMB υπογραμμίζει τον κίνδυνο καθυστερημένης ή ελλιπούς αναφοράς αυτών των περιστατικών και παροτρύνει όλες τις τοπικές αρχές να διερευνούν τα περιστατικά αυτά στο σύνολό τους. Ο διευθυντής του International Maritime Bureau ζήτησε να συνεχιστεί η περιφερειακή και διεθνής ναυτική παρουσία στη Γουινέα και να αποτελέσει ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για την αντιμετώπιση αυτών των εγκλημάτων
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία