Αύξησε την προσφορά της προς τους απεργούς εργάτες η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, την Παρασκευή, υιοθετώντας την αύξηση κατά 23% που πρότεινε η Ford στο προσωπικό της. Η GM πρότεινε επιπλέον και μια σειρά από άλλες βελτιώσεις σε παροχές, λίγες ώρες πριν ξεκινήσουν οι συνομιλίες με τον επικεφαλής του συνδικάτου, Shawn Fain.
«Έχουμε κάνει μια ουσιαστική κίνηση σε όλους τους βασικούς τομείς σε μια προσπάθεια να καταλήξουμε σε μια τελική συμφωνία με το UAW και να επαναφέρουμε τους ανθρώπους μας στη δουλειά», ανέφερε η εταιρεία καθώς η απεργία μπήκε στην πέμπτη εβδομάδα.
General Motors: Το «μικρόβιο» της απεργίας μεταδόθηκε και στον Καναδά
«Η πλειοψηφία του εργατικού δυναμικού μας θα βγάζει 40,39 δολάρια την ώρα, ή περίπου 84.000 δολάρια το χρόνο μέχρι το τέλος της ισχύος αυτής της συμφωνίας», ανέφερε η εταιρεία.
Η μετοχή της GM σημείωσε άνοδο κατά 1,5% στις απογευματινές συναλλαγές και της Ford κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 1,2%.
Η τελευταία προσφορά της GM δείχνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων του Ντιτρόιτ συγκλίνουν σε παρόμοιες προσφορές και σε αύξηση της ωρομίσθιου των εργαζομένων μελών του συνδικάτου UAW κατά περίπου 30% στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για νέα συλλογική σύμβαση. Η Ford, η οποία είχε την καλύτερη προσφορά μεταξύ των τριών, είπε ότι είναι στο όριο του τι μπορεί να πληρώσει, και παραμένει ανταγωνιστική, μακροπρόθεσμα.
«(Η προσφορά της GM) υποδηλώνει ότι μπορεί να βρισκόμαστε στο τέλος του παιχνιδιού», δήλωσε ο καθηγητής Εργασίας στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια, Χάρλεϊ Σάικεν. «Στην πραγματικότητα η Ford έχει ορίσει τις διαστάσεις του μοτίβου, αλλά η GM συμβάλλει σε αυτό. Έχουμε δρόμο ακόμα μπροστά μας, αλλά υπάρχει μια ξεκάθαρη κίνηση».
Η σημασία της απεργίας στο Κεντάκι
Η πρόοδος στις συνομιλίες πιθανότατα προκλήθηκε από την αιφνιδιαστική απεργία της UAW την περασμένη εβδομάδα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο φορτηγών της Ford στο Κεντάκι, το οποίο παράγει 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις και αντιπροσωπεύει περίπου το ένα έκτο των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας από την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Fain είχε περιγράψει την απεργία στο Κεντάκι ως προειδοποίηση προς τη General Motors και τη μητρική Stellantis της Chrysler, ενώ είχε προειδοποιήσει ότι το συνδικάτο θα κλιμάκωνε τον αγώνα του στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Άρλινγκτον του Τέξας που κατασκευάζει Cadillac Escalade, Chevy Suburban και άλλα ακριβά SUV.
Η GM σημείωσε ότι η νέα προσφορά γενικής αύξησης μισθών κατά 23% αντιπροσωπεύει μια σύνθετη αύξηση κατά 25% κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, με αύξηση κατά 10% τον πρώτο χρόνο. Με την αύξηση του κόστους ζωής, η προσφορά ξεπερνά το +30%. Η προηγούμενη προσφορά της GM ήταν αύξηση μισθού κατά 20%.
Επίσης, τώρα προσφέρει 21 δολάρια την ώρα στους μισθούς των προσωρινά εργαζόμενων, έναντι της προηγούμενης προσφοράς των 20 δολαρίων.
Το UAW σκοπεύει άμεσα να ενημερώσει τα μέλη του σχετικά με τις διαπραγματεύσεις μετά από μια εβδομάδα «εντατικών διαπραγματεύσεων» με τους Big 3 της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ.
Απεργίες επί σχεδόν έναν μήνα
Περισσότερα από 34.000 μέλη των συνδικάτων που εργάζονται στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις από τις 15 Σεπτεμβρίου.
Το συνδικάτο πραγματοποιεί τις πρώτες του ταυτόχρονες απεργίες στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, απαιτώντας αύξηση μισθών κατά 40%, συμπεριλαμβανομένης μιας άμεσης αύξησης κατά 20%, βελτιώσεις στα επιδόματα, καθώς και κάλυψη των εργαζομένων στο εργοστάσιο μπαταριών βάσει συνδικαλιστικών συμφωνιών.
Αντί για το μέτρο της μαζικής απεργίας που έχει ασκήσει ιστορικά, το συνδικάτο UAW πιέζει συνδυαστικά τις εταιρείες, χρησιμοποιώντας τις απεργίες και στάσεις εργασίας σε διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απαντήσει ότι οι απαιτήσεις των συνδικάτων θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος και θα περιορίσουν τις φιλοδοξίες τους για τα ηλεκτρικά οχήματα, θέτοντας τους σε μειονεκτική θέση σε σύγκριση με τον ηγέτη των ηλεκτρικών οχημάτων,Tesla και ξένες μάρκες όπως η Toyota, που δεν έχουν συνδικαλισμένους εργάτες.
Τη Δευτέρα, ο εκτελεστικός πρόεδρος της Ford, Μπιλ Φορντ, προειδοποίησε για τον αυξανόμενο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία των ΗΠΑ από την απεργία.
Οι συνολικές οικονομικές απώλειες από την απεργία των μελών του UAW έφτασαν τα 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της οικονομικής συμβουλευτικής εταιρείας Anderson Economic Group, με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ να έχουν ζημιές 3,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Latest News
Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει για 13 δισ. δολάρια το νέο αεροσκάφος της «Ημέρας της Κρίσεως»
Η ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμβαση αφορά στην ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους της «Ημέρας της Κρίσεως» λόγω της ικανότητάς του να επιβιώσει σε πυρηνικό πόλεμο.
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Γιατι προσφεύγει κατά της κυβέρνησης των ΗΠΑ η Google;
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ κατηγορεί την εταιρεία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης
Ανησυχία για την επιβράδυνση των βιομηχανικών κερδών στην Κίνα
Ο ρυθμός αύξησης των βιομηχανικών κερδών στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο προκαλεί αμφιβολίες για την οικονομική ανάκαμψη
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια