Τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου καθίστανται όλο και πιο δυσβάστακτα για τους Αμερικανούς, καθώς οι μηνιαίες δόσεις έχουν φθάσει επίπεδα ρεκόρ, με έναν στους πέντε των δανειοληπτών να καλείται να καταβάλει τουλάχιστον 1.000 το μήνα. Επί της παρούσης, στις ΗΠΑ οι αυξήσεις στα επιτόκια δανεισμού και συγχρόνως η άνοδος των τιμών καθιστούν τα αυτοκίνητα –ιδιαίτερα τα ακριβά δυσπρόσιτα.
Το πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά καύσιμα – Πόσο CO2 θα εκπέμπουν
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβληματίζονται με το αυξανόμενο κόστος χρηματοδότησης, καθώς μερίδα καταναλωτών αποφεύγουν τα φορτηγά και τα SUVs που αφήνουν περισσότερα κέρδη για τα φθηνότερα μοντέλα.
Το μέσο επιτόκιο των δανείων διαμορφώθηκε στο 7,4% το γ΄ τρίμηνο, το υψηλότερο επίπεδο που έχει παρατηρηθεί από το 2007, σύμφωνα με τον όμιλο ερευνών για τα αυτοκίνητα Edmunds. Η μέση μηνιαία δόση των 736 δολαρίων συνιστά υψηλό ρεκόρ, ενώ το ποσοστό των αγοραστών αυτοκινήτων που πληρώνουν τουλάχιστον 1.000 δολάρια το μήνα έφτασε σχεδόν το 18%.
Υψηλές τιμές
Οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων, των φορτηγών και των SUVs συνεχίζονται μεν, οι τιμές όμως είναι υψηλές.
«Η προσιτή τιμή ήταν σημαντικός παράγοντας φέτος», δήλωσε η αναλύτρια της Edmunds Τζέσικα Κάλντγουελ. «Η ζήτηση θα δώσει ώθηση στον ρυθμό πωλήσεων, όμως θα είναι απλώς άνθρωποι που αντικαθιστούν τα οχήματά τους ή οι πιο εύποροι. Βλέπουμε να υπάρχει ζήτηση για οχήματα με χαμηλότερες τιμές, κάτι που δεν έχουμε δει εδώ και καιρό».
Το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης έρχεται την ώρα που το συνδικάτο United Auto Workers εισέρχεται στην τέταρτη εβδομάδα απεργίας κατά της Ford, της General Motors και της Stellantis, των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ. Η επέκταση των απεργιακών κινητοποιήσεων θα μπορούσε να προκαλέσει έλλειψη σε διαθέσιμα μοντέλα κι ενώ οι υψηλότερες τιμές και οι πληρωμές για τους τόκους απειλούν να πλήξουν τη ζήτηση.
«Οι τιμές είναι συνάρτηση της προσφοράς και της ζήτησης», επισημαίνει ο αναλυτής της Bank of America Τζον Μέρφι. «Μια ασθενέστερη εικόνα της ζήτησης θα μπορούσε να αντισταθμίσει το σοκ από την πλευρά της προσφοράς».
Η UAW έχει επεκτείνει σταδιακά την απεργία από τις 15 Σεπτεμβρίου, με περισσότερους εργαζόμενους σε περισσότερες εγκαταστάσεις να συμμετέχουν κάθε εβδομάδα. Αυτή η αποσπασματική προσέγγιση σημαίνει ότι οι επιπτώσεις στα αποθέματα αυτοκινήτων είναι μέχρι στιγμής αμελητέες, σύμφωνα με τον Τζόναθαν Σμό, επικεφαλής οικονομολόγο της Cox Automotive.
Τα επιτόκια ο «νούμερο 1 δημόσιος εχθρός»
Από την άλλη, τα επιτόκια είναι ο «νούμερο 1 δημόσιος εχθρός» της αυτοκινητοβιομηχανίας, μαζί με τη διαθεσιμότητα των πιστώσεων και τη συνολική πορεία της οικονομίας, σύμφωνα με τον ίδιο. «Αυτά δεν είναι καλά σημάδια προκειμένου η ζήτηση να συνεχίσει να είναι ισχυρή ή να βελτιωθεί το δ΄ τρίμηνο».
Στην Ally Financial μια μεγάλη εταιρεία πιστώσεων για αυτοκίνητα, ο πρόεδρός της Ντόουγκ Τίμερμαν ανέφερε την περασμένη εβδομάδα σε σημείωμα, ότι έλαβε «τη δύσκολη απόφαση να μειώσει τα έξοδα μέσω της μείωσης του προσωπικού» και θα προσφέρει εθελούσια έξοδο σε ορισμένους εργαζόμενους. Η Ally με έδρα το Ντιτρόιτ χορήγησε καταναλωτικά δάνεια για αυτοκίνητα ύψους 9,8 δισ. δολαρίων το β΄ τρίμηνο, μειωμένα κατά 21% από τα 12,4 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Εκπρόσωπος της εταιρείας αναφέρθηκε σε ένα «δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον» και δήλωσε ότι οι περικοπές αφορούν λιγότερο από το 5% του εργατικού δυναμικού της.
Τα μικρότερα αυτοκίνητα με φθηνότερη τιμή πωλούνται ταχύτερα στις εκθέσεις των αντιπροσώπων από τα ακριβότερα. Μοντέλα όπως τα Toyota Corolla και Honda Civic έχουν καταστεί δημοφιλή, σύμφωνα με τον Κάλντγουελ, μια στροφή από την προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών στα φορτηγά και τα SUVs στη διάρκεια της περιόδου των χαμηλών επιτοκίων. Η στροφή αυτή συνοδεύτηκε επίσης από την πρόσφατη άνοδο των τιμών της βενζίνης.
Τον Αύγουστο του 2021, οι έμποροι κατά μέσο όρο κρατούσαν για 28 ημέρες τα οχήματα που πωλούνταν για περισσότερα από 50.000 δολάρια και 32 τε οχήματα με τιμή κάτω από αυτό το όριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Edmunds. Δύο χρόνια αργότερα, η προσφορά οχημάτων κάτω των 50.000 δολαρίων εξαντλείται σε 26 ημέρες, ενώ τα ακριβότερα αυτοκίνητα και φορτηγά παραμένουν διαθέσιμα για 40 ημέρες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν περισσότερα κίνητρα για να δελεάσουν περισσότερους πελάτες. Οι εκπτώσεις -είτε μέσω συμφωνιών χρηματοδοτικής μίσθωσης, είτε μέσω ειδικών ποσοστών χρηματοδότησης ή εκπτώσεων για πληρωμές με μετρητά- ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 2.365 δολάρια τον Αύγουστο, το υψηλότερο ποσό που έχουν καταγραφεί το 2023, σύμφωνα με την Kelley Blue Book που ανήκει στην Cox Automotive. Παρόλα αυτά, παραμένουν ιστορικά χαμηλές, αντιπροσωπεύοντας το 4,9% της μέσης τιμής συναλλαγής, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 10% περίπου.
Latest News
Η Κίνα έχασε τον τίτλο του μεγαλύτερου εμπορικού εταίρου της Γερμανίας - Ποια χώρα πήρε τα ηνία
Καθώς η Γερμανία προσπαθεί να μειώσει την έκθεσή της στην Κίνα
Αμετάβλητα διατήρησε τα επιτόκια η BoE - «Παράθυρο» για μελλοντικές μειώσεις
Η BoE ανακοίνωσε σήμερα ότι η Επιτροπή Νομισματικής Πολιτικής ψήφισε 7-2 υπέρ της διατήρησης των επιτοκίων στο 5,25%
Δεύτερη γενική απεργία ενάντια στην πολιτική Μιλέι
Η συμμετοχή αναμένεται μεγάλη
«Ταβάνι» του πληθωρισμού στο 75% βλέπει η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας
Αναθεωρεί ανοδικά την εκτίμηση για το τέλος του έτους
Aύξηση κερδών 5,5% προβλέπει η Nissan - «Ουραγός» στην αγορά της Κίνας
H Nissan προβλέπει μικρή αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα και ισχυρή ανάπτυξη στη Βόρεια Αμερική
Τράπεζα της Αγγλίας: Προβλέψεις για σταθερά επιτόκια στη σημερινή συνεδρίαση
Η BoE δείχνει να ακολουθεί διαφορετική πορεία σε σχέση με την αμερικανική Fed
Τσουνάμι λουκέτων φέρνει η καθυστέρηση στη μείωση των επιτοκίων
Ποιοι κλάδοι πλήττονται περισσότερο
Ψωμί του τοστ με... αρουραίους - Σάλος στην Ιαπωνία με γνωστή εταιρεία
Το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από σκάνδαλα ασφάλειας τροφίμων που μαστίζουν τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας
Δεν εγκαταλείπει η BBVA: Επιθετική προσφορά απευθείας στους μετόχους της Sababell
Η Banco Sababell έχει ήδη απορρίψει δύο προσφορές
Συμφώνησαν οι «27» για τα κέρδη από τα «παγωμένα» ρωσικά assets
Το κεντρικό αποθετήριο τίτλων του Βελγίου Euroclear αναμένεται να ξεκινήσει τη μεταφορά χρημάτων στο μπλοκ τον Ιούλιο