Οι εκπομπές μικροσωματιδίων από την φθορά των ελαστικών αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη σε ποσοστά πηγή εκπομπών ρύπων σε μικροπλαστικά στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι έως το 2050 το 90% των εκπομπών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη θα προέρχονται από τα αυτοκίνητα. Όχι τόσο από τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αφού πλέον ο αριθμός τους θα είναι μικρός με την ηλεκτροκίνηση να έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου, αλλά από τα ελαστικά και τα φρένα.
Τα μικροσωματίδια που προέρχονται από τα ελαστικά περιλαμβάνουν μια σειρά επιβλαβών χημικών ουσιών που μπορούν να διαρρεύσουν στο περιβάλλον και να επηρεάσουν την ανθρώπινη υγεία. Σήμερα σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ελαστικά κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο ετησίως. Και μόνο από το μέγεθος παραγωγής γίνεται αντιληπτή η σπουδαιότητα κατασκευής νέων πιο οικολογικών ελαστικών. Τα μικροσωματίδια μπορούν να περάσουν μέσω του πνεύμονα στο αίμα, με μεγάλες από αυτό το σημείο και έπειτα, επιπτώσεις στην υγεία. Μελέτη δείχνει ότι οι εκπομπές PM 2.5 και PM 10 από ελαστικά και φρένα υπερβαίνουν κατά πολύ την ποσότητα των εκπομπών που προέρχονται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων σε πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Η γόμα των ελαστικών περιέχει περισσότερες από 400 χημικές ουσίες και ενώσεις, πολλές από τις οποίες είναι καρκινογόνες.
Γιατί είναι «βραχνάς» τα ελαστικά για τα ηλεκτρονικά ΙΧ
Μέτρα της Κομισιόν
Τον Νοέμβριο του 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βλέποντας την σπουδαιότητα του θέματος πρότεινε μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από τα ελαστικά. Άλλωστε αυτός ο τύπος των ρύπων έχει αποτελέσει και μέρος των νέων όρων εκπομπών ρύπων Euro 7. Στόχος της ΕΕ είναι η μείωση των μικροπλαστικών που απελευθερώνονται στο περιβάλλον κατά 30% έως το 2030. Άλλωστε τα σωματίδια από τα ελαστικά και τα φρένα αποτελούν βασικό κριτήριο μέτρησης των ρύπων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το θέμα ήδη προβληματίζει και τις ίδιες τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών, οι οποίες αναζητούν λύσεις για την μείωση των εκπομπών ρύπων από τα ελαστικά. Στόχος των περισσοτέρων εταιρειών είναι να μειώσουν τις εκπομπές και τα ελαστικά τους να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Από την άλλη, υπάρχουν και αρκετές εταιρείες που πειραματίζονται πάνω στα ελαστικά, με πατέντες και τεχνικές προκειμένου να συλλέγεται η σκόνη από τα ελαστικά.
Ήδη το θέμα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, απασχολεί πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη όλες κάλεσαν να αντιμετωπιστεί το θέμα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άμεσα. Πρότειναν να γίνουν εκτενείς συζητήσεις προκειμένου να παρθούν μέτρα, αλλά και να υπάρξουν εναλλακτικές λύσεις που θα έχουν ως απώτερο στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων που θα προέρχονται αποκλειστικά από τα ελαστικά και τα φρένα, ζητώντας αυτά τα μέτρα να έχουν πιο αυστηρή μορφή στα νέα πρότυπα ρύπων του Euro7.
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο