
Τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαρκούν 10.000 χιλιόμετρα λιγότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά αυτοκίνητα, παράγοντας που αυξάνει το κόστος τους.
Αυτά ήταν τα ευρήματα της έρευνας που βασίστηκαν σε δεδομένα από την διαχείριση συντήρησης οχημάτων της εταιρείας epyx, η οποία διαχειρίζεται στόλους αυτοκινήτων και φορτηγών άνω των τεσσάρων εκατομμυρίων οχημάτων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες που πραγματοποιούνται στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Απρόσιτα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω… μπαταριών
Πού οφείλεται το μεγαλύτερο κόστος
Το κόστος της συχνότερης αντικατάστασης ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υψηλότερες επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και στο μεγαλύτερο βάρος, παράγοντες που αυξάνουν την φθορά των ελαστικών. Για να μειωθεί η γρήγορη φθορά των ελαστικών, να αντέξουν τις μεγάλες πιέσεις και το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω των μπαταριών, τα τοιχώματα των ελαστικών έχουν μεγαλύτερη ενίσχυση. Είναι διαφορετική και η γόμα. Αυτή η επιπλέον ενίσχυση και η ποιότητα αυξάνει και το κόστος. Επίσης χρησιμοποιείται ειδική τεχνική επικόλλησης των ελαστικών για να μειωθεί ο θόρυβος και για να υπάρχει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Ορισμένα ελαστικά EV μπορεί να έχουν ακόμη και μειωμένο βάθος πέλματος, το οποίο θα επηρεάσει επίσης τον κύκλο αντικατάστασής τους.
Τα δεδομένα των στοιχείων της μελέτης έδειξαν ότι το μέσο ελαστικό αντικατάστασης που τοποθετήθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν 19 ίντσες, με το ένα ελαστικό να κοστίζει περίπου 240 ευρώ, ενώ τα αντίστοιχα ελαστικά για τα συμβατικά αυτοκίνητα ήταν 17 ιντσών και στοιχίζει το ένα ελαστικό κατά μέσο όρο γύρω στα 150 ευρώ.
Ωστόσο τα αποτελέσματα της μελέτης έχουν περιθώρια απόκλισης, καθώς τα συμβατικά αυτοκίνητα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ήταν μικρότερα από τα ηλεκτρικά, που συνήθως είναι μεγαλύτερα, ψηλότερα και βαρύτερα.


Latest News

Η πρωτεύουσα που βουλιάζει - Πόσο χρόνο έχει για να σωθεί
Τμήματα της Τζακάρτα υποχωρούν με πρωτοφανή ταχύτητα.

Η COP28 τελειώνει - Στενεύουν τα περιθώρια για αποτελεσματική συμφωνία
Δύσκολη φαίνεται η επίτευξη μιας συμφωνίας που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ουσιαστική μείωση των εκπομπών - Χάσμα απόφεων και συμφερόντων

Οι «υποσχέσεις» της COP28 δεν αρκούν, προειδοποιεί ο ΔΟΕ
Καμπανάκι από τον Φατίχ Μπιρόλ

Νέα οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων
Kαταργούνται σταδιακά οι λέβητες ορυκτών καυσίμων σε όλα τα κτίρια των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Σαμποτάρει» ο ΟΠΕΚ μια συμφωνία για κατάργηση των ορυκτών καυσίμων
Να απορρίψουν κάθε συζήτηση για μείωση των ορυκτών καυσίμων καλεί ο γ.γ. του ΟΠΕΚ τα κράτη μέλη του καρτέλ

Αντίστροφη μέτρηση για τις επιδοτήσεις στα μικρά φωτοβολταϊκά
Τι αλλάζει στα μικρά έργα ΑΠΕ

Σε πετρελαιοπαραγωγό χώρα και η COP29 - Πού καταλήγουν οι διαπραγματεύσεις
Η Αρμενία συμφώνησε με την υποψηφιότητα του Μπακού

Στουρνάρας: Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει πληθωρισμό και ανάπτυξη
Ο διοικητής της ΤτΕ αναγορεύτηκε σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Το μέλλον των μεταφορών είναι «πράσινο» - Η ανάγκη για βιώσιμη αστική κινητικότητα
Η υφυπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας κουλτούρας στις μεταφορές, με έμφαση σε σύγχρονες, έξυπνες, πράσινες και φιλικές προς όλους συγκοινωνίες

Ο σουλτάνος του πετρελαίου θέλει να... «τελειώσει τη δουλειά» με την COP28
Οι νέες διαπραγματεύσεις για το κλίμα πρέπει θεωρητικά να έχουν καταλήξει μέχρι την ερχόμενη Τρίτη σε ένα τελικό κείμενο