Πριν η Adena Friedman παρουσιάσει τα οικονομικά αποτελέσματα της Nasdaq Inc. την περασμένη Τετάρτη, η διευθύνουσα σύμβουλος του αμερικανικού χρηματιστηρίου ανέφερε ότι η εταιρεία ήταν «τρομοκρατημένη από τις πράξεις τρομοκρατικής βίας» στο Ισραήλ και κατήγγειλε την «απώλεια αθώων ζωών στο Ισραήλ, τη Γάζα και την ευρύτερη περιοχή».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις των CEO της Goldman Sachs Group Inc., της BlackRock Inc., της United Airlines Holdings Inc. και άλλων εταιρειών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να πάρουν θέσεις και να μιλήσουν ανοικτά μια σύγκρουση όπου το ανθρώπινο κόστος αυξάνεται κάθε ώρα.

Όπως γράφει το Bloomberg, οι ειδικοί στις επικοινωνίες κρίσεων λένε ότι τα τηλέφωνά τους δεν σταματούν να χτυπούν, από απεγνωσμένους CEOs που αναζητούν βοήθεια για τη βαθμονόμηση των μηνυμάτων τους τόσο εντός όσο και εκτός των εταιρειών τους.

Μυστικούς πράκτορες με μισθό 5.000 ευρώ την ώρα επιστρατεύουν οι εταιρείες

Καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η περίοδος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, πολλές εταιρείες δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να αντιμετωπίσουν επενδυτές, υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς που περιμένουν από τους εταιρικούς ηγέτες τους να σταθμίσουν τα παγκόσμια γεγονότα.

«Ίδια ερώτηση»

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι «κάνουν όλοι την ίδια ερώτηση», υπογραμμίζει η Davia Temin, ιδρύτρια της εταιρείας συμβούλων κρίσεων της Νέας Υόρκης Temin and Company. «Αν λες κάτι, έχει να κάνει με αυτό που λες. Αλλά εξίσου κινδυνεύεις και αν δεν πεις τίποτα, γιατί η σιωπή είναι μια δήλωση, επομένως η σιωπή είναι επίσης αμφιλεγόμενη».

Οι μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες μέχρι στιγμής ήταν γενικά απρόθυμες να μπουν στη μάχη, με μόνο το ένα πέμπτο περίπου από τις 100 μεγαλύτερες εταιρείες του S&P 500 να εκδίδουν επίσημες δηλώσεις σχετικά με τη σύγκρουση στις 17 Οκτωβρίου. Σχεδόν όλες, αντίθετα, κυκλοφόρησαν δημόσιες δηλώσεις για τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας.

Αυτό, με τη σειρά του, έχει οδηγήσει σε κριτική από ορισμένους υπαλλήλους ότι οι εταιρικοί ηγέτες τους δεν έχουν μιλήσει αρκετά γρήγορα.

Πάρτε την Nike Inc, η οποία δεν έχει εκδώσει δημόσια δήλωση. Ενώ ο επικεφαλής του τμήματος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής της κατασκευάστριας αθλητικών παπουτσιών έστειλε ένα email στο προσωπικό λίγο μετά την επίθεση σχετικά με τον «καταστροφικό αντίκτυπο» της βίας, μόλις μια εβδομάδα αργότερα ο διευθύνων σύμβουλος John Donahoe κατήγγειλε τις «τρομακτικές επιθέσεις στο Ισραήλ, τραγική απώλεια αθώων ζωών Ισραηλινών και Παλαιστινίων» σε μήνυμα που απευθύνεται σε όλη την εταιρεία.

Ορισμένοι υπάλληλοι είπαν ότι ήταν απογοητευμένοι με την ανταπόκριση.  Η Nike ανέφερε ότι «δεν συγχωρεί τη βία, το μίσος ή τον φανατισμό» και ότι συνεργάζεται με τη Διεθνή Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού, έναν οργανισμό που εργάζεται κυρίως στη Γάζα και τη Δυτική Όχθη αλλά και στο Ισραήλ.

Τις ημέρες μετά την επίθεση, η επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού της Instacart Inc. δήλωσε ότι «είναι βαθιά λυπημένη που είδε τις εκτεταμένες καταστροφές και τις απώλειες ζωών σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή». Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία παράδοσης ειδών παντοπωλείου, ωστόσο, αμφισβήτησαν γιατί η ανώτερη ηγεσία παρέμεινε σιωπηλή και δεν υπήρχε περισσότερη υποστήριξη από την ομάδα διαφορετικότητας και μετοχών, σύμφωνα με εσωτερικά μηνύματα του Slack που είδε το Bloomberg News.

Ένα άτομο αποκάλεσε τη δήλωση της HR  «μ%^@κίες και από τις δύο πλευρές» σε μια ομάδα συνομιλίας στην οποία έχουν πρόσβαση νυν και πρώην υπάλληλοι του Instacart.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Instacart, Fidji Simo, μπήκε στη μάχη τρεις ημέρες αργότερα, θρηνώντας για τις «φρικτές τρομοκρατικές επιθέσεις στο Ισραήλ». Ώρες αργότερα, δημοσίευσε ένα ακόμη μήνυμα θρηνώντας «για την απώλεια όλων των αθώων ζωών» — «Ισραηλινών, Αράβων και  Μουσουλμάνων».

Η Instacart, η οποία ανακοίνωσε συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία τεχνολογίας Fabric το 2021, αρνήθηκε να σχολιάσει.

Στη Γερμανία

Στον γερμανικό κολοσσό υγειονομικής περίθαλψης Bayer AG, η ανάρτηση του διευθύνοντος συμβούλου Bill Anderson στο LinkedIn που καταδίκαζε τις «τρομοκρατικές ενέργειες εναντίον αμάχων» αντιμετωπίστηκε με ένα μπαράζ σχολίων που αιχμαλωτίζουν τη δήλωσή του για «αλληλεγγύη στον λαό του Ισραήλ», όπου η Bayer έχει περίπου 150 υπαλλήλους.  Οι εργαζόμενοι αντέκρουσαν την καταδίκη της βίας με κάποιους να μιλούν για «μονόπλευρη» προσέγγιση.

Ομοίως, στην Procter & Gamble Co., ο διευθύνων σύμβουλος εξέτασε το ζήτημα σε έναν εσωτερικό πίνακα μηνυμάτων, αλλά η εταιρεία δεν δημοσίευσε δημόσια δήλωση ούτε ασχολήθηκε με τη κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της την περασμένη Τετάρτη.

Μερικοί εργαζόμενοι είπαν ότι η σιωπή της εταιρείας ήταν «όχι μόνο ασυμβίβαστη με τον τρόπο με τον οποίο διαχειριστήκαμε άλλες επικοινωνίες με την εταιρεία μας, αλλά και ένα χαστούκι στους Εβραίους υπαλλήλους», σύμφωνα με ένα email που εστάλη στη διοίκηση που είδε το Bloomberg. Το email υπογράμμιζε τα προηγούμενα μηνύματα της P&G για το Black Lives Matter, το Roe v. Wade, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα δικαιώματα LGBTQ.

Σε συνέντευξή του στις 17 Οκτωβρίου, ο Οικονομικός Διευθυντής της P&G, Andre Schulten είπε ότι η τρομοκρατική επίθεση και ο πόλεμος που ακολούθησε ήταν μια «ανθρώπινη τραγωδία». Αρνήθηκε να σχολιάσει τα email των εργαζομένων και είπε ότι η P&G επικεντρώθηκε στην ασφάλεια των εργαζομένων της και στη διασφάλιση της διαθεσιμότητας βασικών προϊόντων.

Επικοινωνίες κρίσης

Ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς έρχεται εν μέσω συζήτησης σχετικά με τους ρόλους των εταιρειών και τις προσδοκίες που υπάρχουν για τη στάση των επικεφαλής πολυεθνικών κολοσσών.

«Μόλις μπείτε σε αυτό το παιχνίδι, δεν μπορείτε να βγείτε έξω. Αυτή είναι η προσδοκία τώρα, μετά τον Τζορτζ Φλόιντ», αναφέρει ο είπε ο Paul Argenti, καθηγητής εταιρικής επικοινωνίας στο Tuck School of Business στο Dartmouth.

Ενώ υπήρξε ευρεία καταδίκη για τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ, οι εταιρείες άρχισαν να περιορίζουν τις δημόσιες δηλώσεις για αμφιλεγόμενα θέματα για να αποφύγουν την αποξένωση πελατών και επενδυτών. Μάλιστα οι σύμβουλοι κρίσης επισημαίνουν την ταχεία εκροή δωρεών τις τελευταίες ημέρες σε διάσημα ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους από την εμβάθυνση σε γεωπολιτικές εντάσεις.

Παγκόσμιες λειτουργίες

Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως η McDonald’s Corp ή εκείνες, όπως η Airbnb Inc, που συνεργάζονται με άλλους ενδιαφερόμενους, μπαίνουν στη μάχη, είτε τους αρέσει είτε όχι.

Μετά την εμφάνιση φωτογραφιών και βίντεο στο Instagram που έδειχναν καταστήματα franchise McDonald’s στο Ισραήλ να δίνουν γεύματα στους στρατιώτες, οι εκκλήσεις για μποϊκοτάρισμα της αλυσίδας fast-food εξαπλώθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι φορείς εκμετάλλευσης στη Σαουδική Αραβία, τη Μαλαισία και το Πακιστάν παραιτήθηκαν από τις ενέργειες. Σε μια δήλωση που δημοσιεύτηκε στον λογαριασμό του στο Instagram, ο Ισραηλινός δικαιοδόχος επιβεβαίωσε ότι δώρισε 100.000 γεύματα σε στρατιώτες, νοσοκομεία και κοντινούς κατοίκους.

Σε ένα μήνυμα της Τετάρτης και το οποίο είδε το Bloomberg News, ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Chris Kempczinski, είπε ότι η εταιρεία «καταδικάζει κατηγορηματικά τη βία και τη ρητορική μίσους» και «είναι βαθιά ενοχλημένη από τις πράξεις αντισημιτισμού και ισλαμοφοβίας». Το μήνυμα δεν ανέφερε ρητά το Ισραήλ και τη Χαμάς και δεν αφορούσε άμεσα τις εντάσεις μεταξύ των franchisees στην περιοχή. Η McDonald’s αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η Airbnb

Ενώ η Airbnb προσφέρθηκε να στεγάσει Ουκρανούς πρόσφυγες και ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία και τη Λευκορωσία μετά την εισβολή, η εταιρεία δεν έχει επικοινωνήσει δημόσια με τους οικοδεσπότες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της στο Ισραήλ και τη Γάζα, σύμφωνα πάντα με το Bloomberg.

«Το να αγνοούμε τα ζητήματα και να ελπίζουμε ότι θα εξαφανιστούν είναι λάθος κλήση από την πλευρά της Airbnb», είπε σε συνέντευξή του ο Μ. Περσέλ, οικοδεσπότης στην Μπερ Σεβά του Ισραήλ.

Η Airbnb δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό. Ένα μήνυμα στον ιστότοπό της ανέφερε ότι «έχει προτεραιότητα την ασφάλεια της ομάδας μας, των οικοδεσποτών και των καλεσμένων μας» και θα επιτρέψει ακυρώσεις χωρίς ποινή.

Ο Daniel Lubetzky, ιδρυτής της εταιρείας nut-bar Kind, είπε ότι οι τρομοκρατικές επιθέσεις και ο αντισημιτισμός απαιτούν απάντηση και ότι οι προσδοκίες είναι μεγαλύτερες για τις εταιρείες που σχολίασαν άλλα γεγονότα τα τελευταία χρόνια.

«Οι εταιρείες δεν χρειάζεται να λαμβάνουν θέση για κάθε εκδήλωση ή κοινωνικό ζήτημα», είπε. Αλλά «αν έχετε μιλήσει για άλλα θέματα και όχι για αυτό το ζήτημα, δημιουργείται στην κοινότητά σας ένα αίσθημα απόγνωσης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ουκρανία: Ο πόλεμος στερεί άντρες από το εργατικό δυναμικό – Περιζήτητες οι γυναίκες από τα εργοστάσια
Διεθνή |

Γυναίκες στη χαλυβουργία - Περιζήτητες οι εργαζόμενες στα ουκρανικά εργοστάσια

Η στρατηγική προσλήψεων γυναικών στοχεύει στην αντικατάσταση των ανδρών που πάνε στον πόλεμο, αλλά και των χιλιάδων εργαζομένων που έχουν μετακομίσει σε ασφαλέστερες περιοχές της χώρας