
Μόλις 24 είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) που είναι υπο κατασκευή και δεν δεσμεύονται με χρονοναυλοσύμφωνα τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. «Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων είναι ακόμη λίγος σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson.
Η υψηλή τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου LNG Carrier έχει αποτρέψει περαιτέρω παραγγελίες αλλά όπως συμπληρώνει, ο περιορισμένος αριθμός τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) που ελήφθησαν για την κατασκευή νέων έργων υγροποίησης του αερίου ανά τον κόσμο μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για πλοία. Μετά την FID του NextDecade όγκου 17,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως(mtpa) LNG συνολικά , ο οίκος Howe Robinson απαρίθμησε άλλα πέντε έργα που συνολικά αφορούν παραγωγή σχεδόν 50 mtpa LNG που θα μπορούσαν να πάρουν FID πριν από τα μέσα του 2024.
ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη η κατανάλωση φυσικού αερίου στο 9μηνο – Από πού ψωνίζουμε LNG
«Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρός σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», τόνισε ο Howe Robinson.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το βιβλίο παραγγελιών των LNG Carrier, φτάνει τα 320 πλοία, τα οποία πρόκειται να εξυπηρετήσουν πολλά φορτία τα επόμενα τρία χρόνια.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Η Howe Robinson δήλωσε ότι ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά εμφανίστηκαν πτωτικό κατά την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, οι τιμές για τις ναυλώσεις διάρκειας πέντε έτη και περισσότερο διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών