Μόλις 24 είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) που είναι υπο κατασκευή και δεν δεσμεύονται με χρονοναυλοσύμφωνα τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. «Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων είναι ακόμη λίγος σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson.
Η υψηλή τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου LNG Carrier έχει αποτρέψει περαιτέρω παραγγελίες αλλά όπως συμπληρώνει, ο περιορισμένος αριθμός τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) που ελήφθησαν για την κατασκευή νέων έργων υγροποίησης του αερίου ανά τον κόσμο μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για πλοία. Μετά την FID του NextDecade όγκου 17,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως(mtpa) LNG συνολικά , ο οίκος Howe Robinson απαρίθμησε άλλα πέντε έργα που συνολικά αφορούν παραγωγή σχεδόν 50 mtpa LNG που θα μπορούσαν να πάρουν FID πριν από τα μέσα του 2024.
ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη η κατανάλωση φυσικού αερίου στο 9μηνο – Από πού ψωνίζουμε LNG
«Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρός σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», τόνισε ο Howe Robinson.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το βιβλίο παραγγελιών των LNG Carrier, φτάνει τα 320 πλοία, τα οποία πρόκειται να εξυπηρετήσουν πολλά φορτία τα επόμενα τρία χρόνια.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Η Howe Robinson δήλωσε ότι ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά εμφανίστηκαν πτωτικό κατά την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, οι τιμές για τις ναυλώσεις διάρκειας πέντε έτη και περισσότερο διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση