Μόλις 24 είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) που είναι υπο κατασκευή και δεν δεσμεύονται με χρονοναυλοσύμφωνα τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. «Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων είναι ακόμη λίγος σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson.
Η υψηλή τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου LNG Carrier έχει αποτρέψει περαιτέρω παραγγελίες αλλά όπως συμπληρώνει, ο περιορισμένος αριθμός τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) που ελήφθησαν για την κατασκευή νέων έργων υγροποίησης του αερίου ανά τον κόσμο μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για πλοία. Μετά την FID του NextDecade όγκου 17,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως(mtpa) LNG συνολικά , ο οίκος Howe Robinson απαρίθμησε άλλα πέντε έργα που συνολικά αφορούν παραγωγή σχεδόν 50 mtpa LNG που θα μπορούσαν να πάρουν FID πριν από τα μέσα του 2024.
ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη η κατανάλωση φυσικού αερίου στο 9μηνο – Από πού ψωνίζουμε LNG
«Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρός σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», τόνισε ο Howe Robinson.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το βιβλίο παραγγελιών των LNG Carrier, φτάνει τα 320 πλοία, τα οποία πρόκειται να εξυπηρετήσουν πολλά φορτία τα επόμενα τρία χρόνια.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Η Howe Robinson δήλωσε ότι ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά εμφανίστηκαν πτωτικό κατά την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, οι τιμές για τις ναυλώσεις διάρκειας πέντε έτη και περισσότερο διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα