Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές απέναντι στην αναδυόμενη τάση του social media commerce, που κατά τη φετινή χρονιά αναδείχτηκε ως η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ του σήμερα με γνώμονα τα αποτελέσματά του, προσελκύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των brands.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Αμερικανών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα προϊόντα που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει ακόμη και το 53%, ακόμη και πολλοί που ανήκουν στους Millennial και την Gen Z, σύμφωνα με την έκθεση της Aibuy για το social shopping κατά το 2023.
Social media: Η σύρραξη Ισραήλ-Χαμάς κατέστρεψε μέσα σε μια νύχτα ό,τι είχαν χτίσει
Εκατομμύρια άνθρωποι εξερευνούν καθημερινά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αντλήσουν έμπνευση σχετικά με το τι μπορούν να ψωνίσουν και ποιες είναι οι τάσεις. Η μεγαλύτερη διείσδυση των social media, οδήγησε τις μάρκες να μετατρέψουν τα κοινωνικά τους προφίλ και λογαριασμούς σε καταστήματα για online πωλήσεις, με το δεδομένο ότι οι πελάτες γίνονται όλο και πιο άνετοι με την έννοια της εξερεύνησης των κοινωνικών μέσων για την εκπλήρωση των αγοραστικών τους επιθυμιών.
Η έρευνα της Aibuy που διεξήχθη μέσω της Censuswide, βασίστηκε στις απαντήσεις από 1.014 Αμερικανούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γιατί διστάζουν
Περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται λιγότερο το TikTok για να αγοράσουν απευθείας από αυτό. Έξι στους 10 (63%) τόνισαν ότι αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων, επειδή ανησυχούν για παράνομους εμπόρους και απάτες, ενώ ένα άλλο 57% ότι δεν αισθάνεται άνετα να μοιράζεται πληροφορίες για την πληρωμή (αριθμό πιστωτικής κάρτας, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) με έναν έμπορο μέσω των κοινωνικών μέσων.
Άλλοι λόγοι που σημείωσαν οι καταναλωτές για τους οποίους δεν πραγματοποιούν αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν
- Ανησυχίες για πλαστά ή χαμηλής ποιότητας προϊόντα (55%)
- Έλλειψη εγγυήσεων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας των δεδομένων (47%)
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής και επιστροφής χρημάτων (46%)
- Ανεπαρκείς κριτικές και αξιολογήσεις πελατών (38%)
- Αμοντάριστα προϊόντα που χρειάζονται συναρμολόγηση στο σπίτι (25%)
Η εξατομίκευση κερδίζει
Παρόλο που υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών και την ποιότητα των προϊόντων, σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές (29%) συμφωνούν ότι οι αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ένα τέταρτο (24%) δηλώνει ότι κάνει περισσότερες παρορμητικές αγορές μέσω των πλατφορμών.
Η Aibuy πρόσθεσε ότι είναι συνετό για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να κατανοήσουν τους παράγοντες που αποτελούν κίνητρο για τις αγορές των χρηστών, όπως οι αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές που προσφέρει ο δημιουργός ή η πλατφόρμα (27%), οι στοχευμένες βάσει ενδιαφερόντων διαφημίσεις (21%), αλλά και η εύρεση της φθηνότερης διαθέσιμης επιλογής (23%).
«Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η έννοια των αγορών απευθείας μέσω των από τις πλατφόρμες αυτές είναι ακόμη πολύ νέα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε αυτή την απροθυμία για αγορά», δήλωσε ο Randy Bapst, διευθύνων σύμβουλος της Aibuy. «Με το 45% των χρηστών των social media στις ΗΠΑ να παραμένουν ωστόσο ανοιχτοί στην ιδέα αυτή, υπάρχουν άφθονες ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες για τις μάρκες που δεν αξιοποιούν ήδη τον χώρο. Και για εκείνες που ήδη το πράττουν, είναι το κατάλληλο πεδίο να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους προχωρώντας προς τα εμπρός. Ευελπιστούμε ότι, καθώς θα εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που θα ενισχύουν την πορεία των πελατών προς την αγορά και τη συνολική εμπειρία των χρηστών, η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί και αυτή η έννοια των κοινωνικών αγορών θα γίνει πιο διαδεδομένη».
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία