Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, υπάρχει μια μικρή αλλά σταθερά αναδυόμενη κατηγορία καταναλωτών που βλέπουν το μέλλον να περνάει από το… πιάτου τους.
Οι climatarians υποστηρίζουν με σθένους την «κλιματική διατροφή» που επικεντρώνεται στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και εμφανίζονται πρόθυμοί να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Tetra Pak.
Τρόφιμα: Ποια είναι τα πέντε φιλικότερα στο κλίμα – Αρνητική έκπληξη τα βιολογικά
Η έκθεση Tetra Pak Index 2023 διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές εξετάζουν σήμερα πλέον πιο ενεργά το περιβάλλον καθώς και την ατομική τους υγεία, ως βασικό κριτήριο όταν αγοράζουν τρόφιμα, με το 54% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα ήταν πρόθυμοι να αλλάξουν τη διατροφή τους για να συμβάλουν σε έναν καλύτερο κόσμο.
Επιπλέον, περίπου το 70% των ερωτηθέντων τόνισε ότι είναι σημαντικό τα υγιεινά προϊόντα να μην βλάπτουν το περιβάλλον.
Ο Δείκτης Tetra Pak βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δέκα χώρες σε όλο τον κόσμο από την IPSOS, η οποία επεξεργάστηκε τα δεδομένα από 5.000 διαδικτυακές συνεντεύξεις σε Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Κένυα, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Αλλαγή δίαιτας
Άλλα ευρήματα από την έκθεση περιλαμβάνουν το 56% των ερωτηθέντων που αναφέρουν την υγεία ως λόγο για την υιοθέτηση μιας ευέλικτης, χορτοφαγικής ή vegan διατροφής, ενώ λίγο πάνω από το ένα τρίτο (36%) αναφέρει το περιβάλλον ως το κύριο κίνητρο πίσω από την αλλαγή της διατροφής τους.
Επιπλέον, το 70% δήλωσε ότι θα θυσίαζε την ευκολία για πιο υγιεινά προϊόντα, ενώ μόλις το 17% εμφανίστηκε πρόθυμο να προχωρήσει σε σε αντικαταστάσεις τροφίμων και ποτών με άλλα που θα ωφελούσαν την υγεία του στο τρέχον οικονομικό κλίμα – ένδειξη της σημασίας που δίνουν οι καταναλωτές στην υγεία τους, ακόμη και σε την κρίση κόστους ζωής.
Λίγο λιγότερο από τα δύο τρίτα (62%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην σημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος.
Τι είναι ανθεκτικό και βιώσιμο
«Τα ευρήματα του φετινού Δείκτη αντικατοπτρίζουν την κατεύθυνση που έχουμε πάρει τα τελευταία χρόνια, για να απελευθερώσουμε τον άνθρακα από τη βιομηχανία τροφίμων και να κάνουμε τα συστήματα τροφίμων πιο ανθεκτικά και βιώσιμα», σχολίασε ο Adolfo Orive, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tetra Pak.
«Σε πολλά μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι βασίζονται σε προϊόντα όπως το γάλα και οι χυμοί για την καθημερινή τους διατροφή, επομένως είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί η αλυσίδα αξίας τους με καινοτομίες στην προμήθεια, τη συσκευασία, την επεξεργασία και τη διανομή».
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda