Εν αναμονή τις άφιξης των ηλεκτρικών λεωφορείων, στον ΟΑΣΑ εξετάζουν ήδη το επόμενο βήμα για την ενίσχυση του στόλου με οχήματα υδρογόνου. Πρόκειται για ένα project που εντάσσεται στην προσπάθεια του Οργανισμού για πιο φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις και στη μείωση των ρύπων μέσα στα αστικά κέντρα.
Στο θέμα αναφέρθηκε και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου από το βήμα του 3ου Συνέδριο του ΤΕΕ «Green Deal Greece», λέγοντας πως παρατηρείται επιστημονικό ενδιαφέρον για την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία.
Όπως επισήμανε η κα Αλεξοπούλου, το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των ρύπων. Δεδομένου μάλιστα ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον των μεταφορών λόγω της αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, πιθανότατα το υδρογόνο ως καύσιμο θα βρει τη θέση του στις μεταφορές.
Ειδικά στα μεγάλα οχήματα όπου το βάρος των μπαταριών είναι απαγορευτικό, είναι λογικό η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει μέσω του πράσινου υδρογόνου.
Το υδρογόνο στις μεταφορές
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα και οι τρεις φάσεις: Ηλεκτρόλυση με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποθήκευση του αερίου υδρογόνου και μετατροπή του εκ νέου σε ηλεκτρική ενέργεια. Είναι σημαντικό να μειωθεί η εκπομπή των ρύπων εκεί που ζούμε στο κέντρο της πόλης.
Το παρόν ωστόσο στις μεταφορές, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς είναι συνυφασμένο με την ηλεκτροκίνηση. Ο ΟΑΣΑ θα υποδεχθεί τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο με Απρίλιο, αφού πολύ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή τους.
Συνολικά η κυβέρνηση σχεδιάζει την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου την ενίσχυση των «πράσινων» μεταφορών.
Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας συναντήθηκε χθες με την Διοίκηση της εταιρείας «Yutong International Holding», η οποία έχει αναλάβει την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων.
Latest News
Επέκταση της συνεργασίας για ΙΑΣΩ και ERGO Ασφαλιστική
Τι περιλαμβάνεται στα όσα συμφωνήθηκαν
Συνάντηση ΒΕΑ-Καιρίδη: Στο επίκεντρο η ένταξη των μεταναστών στο εργατικό δυναμικό
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού
«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων
Κρίναμε ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδύτές στο σχήμα αυτό, δήλωσε ο πρόεδρος της γιαννιώτικης βιομηχανίας, Πέτρος Σεπετάς
Υψηλές πτήσεις από «Ελ. Βενιζέλος» σε κερδοφορία και επιβάτες – Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2024
Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16,5%
H «Ανάσταση» των 3 δισ. της πληροφορικής – Έρχονται νέα deals μετά την EpsilonNet
Μαγνήτης για τους επενδυτές τα ευρωπαϊκά κονδύλια – Πώς διαμορφώνονται οι συσχετισμοί
Πειραιώς και Εθνική ανοίγουν τα χαρτιά τους - Ο πήχης των 3,5 δισ. ευρώ
Αντίστροφη μέτρηση για τις ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Τι σχεδιάζει ο Σωκράτης Κόκκαλης στον κλάδο των ακινήτων
Η νέα εμπορική εταιρεία για βρεφικά και παιδικά είδη και τα σχέδια του Σωκράτη Κόκκαλη για τα ακίνητα
Το μοτίβο ανάπτυξης που απογειώνει την Aegean σε διηπειρωτικούς ουρανούς…
Οι συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες και τα 4 νέα αεροσκάφη
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
Μασούτης: Όρος επιβίωσης για την ελληνική οικονομία η στήριξη της νησιωτικής ανάπτυξης
Ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Ιωάννης Μασούτης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει το επιχειρείν στη νησιωτική Ελλάδα