Οι Βρυξέλλες διερευνούν τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% σε όλη την Ευρώπη και η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών λέει ότι χρειάζονται λεπτομερείς εξηγήσεις.
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αξιωματούχοι της ΕΕ «εξετάζουν λεπτομερώς. . . για το τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά».
Αεροπορικά ταξίδια: Στα προ πανδημίας επίπεδα οι παγκόσμιες αερομεταφορές τον Ιούλιο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να ρυθμίζει τους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Vălean εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από την έκρηξη των ταξιδιών και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Είπε ότι αναζητούσε εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων και τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται για τις μεταφορές σε ολη την Ευρωπαική Ενωση.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατα 20 έως 30 % εκατό υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο σε απάντηση σχετικής ερώτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Vălean είπε ότι δεν είχε πρόθεση να παρέμβει στη «λειτουργούσα» αεροπορική αγορά, αλλά η Επιτροπή χρειαζόταν περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που οδηγήσαν σε υψηλότερες τιμές.«Δεν μπορούμε να πάμε ως ρυθμιστής για τις τιμές ή στην επιβολή τιμών και αυτο δεν νομίζω ότι είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε . «Από την άλλη πλευρά, αυτό που ανησυχεί είναι ότι οι τιμές θα μπορουσαν να γίνουν εμπόδιο για τις μεταφορές. «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο πρόσθεσε «για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης».
Βέβαια, η παρέμβαση της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τις Μεταφορές ενισχύει την πολιτική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για την αύξηση των ναύλων.
Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε περιορισμό των τιμών σε δρομολόγια προς ορισμένα νησιά, αν και εν μέρει υπαναχώρησε τον Σεπτέμβριο και αντ ‘αυτού έδωσε στην αρχή ανταγωνισμού της χώρας νέες εξουσίες για έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ελεύθερες να ορίζουν τους δικούς τους ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ και η απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών μείωσε ιστορικά τις τιμές και άνοιξε νέα δρομολόγια. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών, οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν επίσης συνολικά το κόστος.
Ανισορροπία λογω της έλλειψης αεροσκαφών
Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Ryanair και Wizz Air πετούν περισσότερο από το 2019 ενω αυτο δεν συμβαίνει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Αερομεταφορείς όπως οι British Airways, IAG, Air France-KLM και Lufthansa συνέχισαν να ανακοινώνουν κέρδη ρεκόρ το καλοκαίρι, βοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η παγκόσμια βιομηχανία έχει υπερδιπλασιάσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το έτος και αυτο ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Η Vălean είπε ότι φοβάται ότι οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Αναμένουμε ότι η χωρητικότητα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο ίδιο επίπεδο με τη ζήτηση».
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο τίμημα για τη ρύπανση, αφού τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαικού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων.
Οι επικεφαλείς των αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, αλλά επέμειναν ότι χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη εάν θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
Latest News
Επένδυση 200 εκατ. δολαρίων της Crypto Tether σε εταιρεία εμφυτευμάτων εγκεφάλου
Με την επένδυσή της η Crypto Tether γίνεται ο μεγαλύτερος μέτοχος της Blackrock Neurotech
Ο Τραμπ είναι το απόλυτο προϊόν του νεοφιλελευθερισμού - Η σκληρή κριτική του Στίγκλιτς
Στο νέο του βιβλίο υποστηρίζει ότι ο νεοφιλελευθερισμός έχει δημιουργήσει μια άνιση, ανέντιμη κοινωνία, η οποία εν μέρει ενσαρκώνεται από τον Ντόναλντ Τραμπ
Αύξηση πωλήσεων για τη Domino's pizza στο α΄τρίμηνο
Με έσοδα 2,21 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ και 2,15 δισ. απο τις πωλήσεις στις άλλες χώρες
«Ξεσηκώνονται» οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία των ΗΠΑ - Συγκεντρώσεις την 1η Μάη σε 18 πόλεις
Οι διαπραγματεύσεις αφορούν περίπου 40.000 εργαζόμενους οι οποίοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν νέες συμβάσεις για πρώτη φορά μετά την πανδημία
Αύριο η ΓΣ της Anglo American - Εν αναμονή πιθανής νέας πρότασης της BHP
Μετά την αρχική πρόταση των 39 δισ. δολαρίων , αναμένεται βελτιωμένη προσφορά για την Anglo American, είχε μεταδώσει το Σάββατο το Reuters
Κόβουν τις παμπ οι Βρετανοί – Τέλος στις περιττές… πολυτέλειες
Η κρίση του κόστους διαβίωσης και το γεγονός ότι τα πράγματα παραμένουν πιο ακριβά από ό,τι ήταν πριν από ένα ή δύο χρόνια, επηρεάζουν τα καταναλωτικά ήθη
Τι κάνουν οι γίγαντες του fast food για την προσέλκυση πελατών
Με προσφορές οι αλυσίδες fast food προσπαθούν να τραβήξουν πελάτες - Οι επισκέψεις αυξήθηκαν το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ