Μετά το ξεπέρασμα της πανδημίας, οι πτήσεις από και προς Γερμανία ακρίβυναν πολύ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία κατέγραψε αύξηση τιμών κατά σχεδόν 25% για τις διεθνείς πτήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εντός Ευρώπης, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τουρίστες, κόστισαν μέχρι και 32% περισσότερο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η ακριβή καλοκαιρινή περίοδος διακοπών οδεύει μεν προς τη δύση της, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη πτώσης των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Αερομεταφορές: Οργή για το λογισμικό που κερδοσκοπεί στις φυσικές καταστροφές
Η Eurowings αναφέρει 30% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία, για παράδειγμα, χρεώνει 443 ευρώ για μια απλή πτήση από το Αμβούργο προς τη Μάλαγα της Ισπανίας στις αρχές του Οκτώβρη. Η Condor χρεώνει μέχρι και 499 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο. «Οι πτήσεις πρέπει να έχουν μία τιμή και δεν γίνεται να είναι τόσο εξευτελιστικά φτηνές, όσο προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση άλλες εταιρείες», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings Γενς Μπίσοπ.
Το κόστος των τελών αεροδρομίου αυξάνεται
Βέβαια, υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από αυτές σε κάποιες άλλες ημέρες, ωστόσο οι τιμές εισιτηρίων της τάξης των 9,99 ευρώ, στις οποίες αναφέρθηκε ο Μπίσοπ, δεν πρόκειται να επανέλθουν. Διότι στο μεταξύ, στα περισσότερα γερμανικά αεροδρόμια έχει οριστεί η τιμή-ρεκόρ ύψους 10 ευρώ, την οποία έχει θέσει η κυβέρνηση μόνο για τον έλεγχο των επιβατών και των χειραποσκευών. Επιπλέον, υπάρχει ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας για κάθε επιβάτη ξεχωριστά (12,73 ευρώ για μια ευρωπαϊκή πτήση), καθώς και τα τέλη αεροδρομίου και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – όλα αυτά δηλαδή είναι κόστη, τα οποία καλείται να καλύψει μία αεροπορική εταιρεία πριν μπορέσει να βγάλει έστω και ένα σεντ.
Ο Γκέραλντ Βίσελ από τη συμβουλευτική εταιρεία Airborne βλέπει ωστόσο αντικειμενικούς λόγους πίσω από τις αυξήσεις των τιμών. «Αυτοί ξεκινούν από το προσωπικό, συνεχίζουν με τα σπάνια ανταλλακτικά και τις υπηρεσίες συντήρησης και σε καμία περίπτωση δεν τελειώνουν με τις αυξημένες τιμές αγοράς για την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της πτήσης», λέει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα αεροδρόμια και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έχουν αυξήσει ακόμη περισσότερo τα τέλη τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες σημειώνουν πολύ καλά κέρδη αυτό το καλοκαίρι. Με τα συστήματα κρατήσεων ανεβάζουν αυτόματα τις τιμές, αναφέρει ο Βίσελ. «Ήταν σαφές από την αρχή ότι η ζήτηση θα ξεπερνούσε σαφώς την προσφορά αυτό το καλοκαίρι. Κατά συνέπεια, τα εισιτήρια δεν πωλήθηκαν σχεδόν ποτέ στις κατώτερες τιμές στις χαμηλότερες κατηγορίες κρατήσεων», λέει. Ο σημαντικότερος λόγος για τις υψηλές τιμές παραμένει η δυσανάλογη για τους καταναλωτές σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους αποφεύγουν τη γερμανική αγορά
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air, απέφυγαν τη Γερμανία λόγω του υψηλού κόστους εισόδου. Οι προσφορές τους στα γερμανικά αεροδρόμια έφτασε μόλις το 63% του επιπέδου του 2019 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έχοντας περιορισμένες δυνατότητες, οι εν λόγω εταιρείες απευθύνθηκαν πρώτα εκεί που θα μπορούσαν να βγάλουν ευκολότερα κέρδη – κάτι σαφώς ευκολότερο σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές αγορές από ό,τι στη Γερμανία, με την ισχυρή παρουσία της Lufthansa. «Ωστόσο τα δεδομένα θα αλλάξουν όταν η Boeing κάνει τις παραδόσεις της και η Ryanair αποκτήσει νέα αεροσκάφη, τα οποία θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, όπως έχει προγραμματιστεί», λέει ο Βίσελ: «Τότε θα έρθουν και πάλι στη Γερμανία μαζί με τα πλεονεκτήματά τους, καθώς το υψηλό κόστος πλήττει και τον ανταγωνισμό».
Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου
Πηγή: DW
Latest News
Αυξάνεται η πίεση στην Ευρώπη για αύξηση των αμυντικών δαπανών
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία