![Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/black-1-600x400-1.jpg)
Κάθε ευκαιρίας, προκειμένου να αναζωπυρώσουν την αδύναμη καταναλωτική διάθεση, δράττονται οι ελληνικές επιχειρήσεις, εξού και η εκμετάλλευση τόσο της περιβόητης Black Friday όσο και της επικείμενης Cyber Monday -αφορά εκπτώσεις σε ηλεκτρονικά καταστήματα- οι οποίες έχουν καθιερωθεί στις αγορές του εξωτερικού ως ημέρες «θεαματικών εκπτώσεων».
Το λιανεμπόριο θα προσπαθήσει να ζεστάνει την αγορά, η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων είναι παγωμένη. Οι επιχειρήσεις, ως φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, έτσι ώστε να προσελκύσουν έναν σημαντικό αριθμό πελατών, με στόχο να τονωθεί, τόσο η ρευστότητά τους, όσο και η κερδοφορία τους.
Black Friday 2023: Πότε έρχεται και τι πρέπει να προσέξετε
Ήδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και ημέρες τη διαφήμιση της Black Friday, η οποία φέτος πέφτει 24 Νοεμβρίου, ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και της Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.
Άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν ότι σε σπριντ προσφορών θα επιδοθεί ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Επίσης, διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού. Πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ρίχνονται στη μάχη των προσφορών με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.
Την ίδια στιγμή, συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζουν οι έμποροι για την κίνηση στα καταστήματα καθώς περίπου το 50% του εισοδήματος των καταναλωτών οδεύει προς για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών. Η επιδείνωση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο στο 3,9% έναντι 2,4% το Σεπτέμβριο και η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών προβληματίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο καταδεικνύουν σημαντική ενίσχυση στην πρόθεση για μείζονες αγορές.
Συγκεκριμένα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Καθώς οι μεγάλες αλυσίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές ενόψει της Black Friday και, πολύ περισσότερο, της Cyber Monday, που ακολουθεί, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δίνουν οδηγίες στους καταναλωτές προκειμένου να μην πέσουν θύματα απάτης.
Συγκεκριμένα συμβουλεύουν:
- Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.
- Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής. - Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, π.χ. δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις (links) ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger κ.λπ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_attica_pangkrhtia4-600x352.png)
Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ. των δύο τραπεζών
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συγχώνευση θα γίνει με λογιστική ενοποίηση των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των υπό συγχώνευση εταιρειών
![Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hollc-600x327.jpg)
Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο
Αύξηση 12,7% στα λειτουργικά κέρδη κατέγραψε ο όμιλος της Holcim που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με την τσιμεντοβιομηχανία Ηρακλής
![Τσάνταλης: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης η ιστορική οινοποιία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tsantali-600x230.jpg)
«Λύγισε» η Τσάνταλης από τα χρέη: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης - Τι λένε οι εργαζόμενοι στον ΟΤ
Η Τσάνταλης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας τα τελευταία χρόνια - Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
![Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_Epsilon-Pay-key-visual-600x400.jpg)
Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας
Η συνεργασία του Ομίλου EPSILON NET με την Εθνική Τράπεζα αλλάζει τα δεδομένα για τις πληρωμές της επιχείρησής σας
![Ελληνικό: Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων από τη Lamda Developement](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/PIRGOS-ELLHNIKO-600x582.jpg)
Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων στο Ελληνικό από τη Lamda
Η συνολική λογιστική αξία των οικοπέδων στο Ελληνικό ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ ή 531 ευρώ/τ.μ. (συμπεριλαμβανομένου του κόστους υποδομής)
![Eldorado Gold: Αλμα στα καθαρά κέρδη το β΄τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Σκουριές-600x400.jpg)
Αλμα στα καθαρά κέρδη της Eldorado Gold το β΄τρίμηνο
Αναλυτικά τα στοιχεία για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα - Τα οικονομικά αποτελέσματα και η εξέλιξη των έργων
![Ελληνική οικονομία: Πώς «βλέπουν» οι τραπεζίτες τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_bankers4-600x352.png)
Πώς «βαθμολογούν» την ελληνική οικονομία οι CEOs των τραπεζών
Η διανομή μερισμάτων σε Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank αποτελούν καλούς οιωνούς για τους τραπεζίτες και την ελληνική οικονομία
![Καζίνο Λουτρακίου: Τι σχεδιάζει o όμιλος Comer μετά το «πράσινο» στο σχέδιο εξυγίανσης – Ποιες επενδύσεις έρχονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-53-1-600x388.jpg)
Νέες εξαγορές καζίνο σχεδιάζει ο όμιλος Comer – Το πλάνο για το Λουτράκι
Πώς θα αναβαθμίσει το καζίνο Λουτρακίου ο ιρλανδικός όμιλος – Ποιες εξαγορές μπαίνουν στο στόχαστρο
![Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 – Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Nestle1-600x400.jpg)
Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 - Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα
Τι έδειξαν τα στοιχεία της Nestle Ελλάς, θυγατρικής του ελβετικού πολυεθνικού κολοσσού για την οικονομική χρήση του 2023
![Τράπεζες: Εμφανή σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για δάνεια το β΄ τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/daneia5-7-600x402.jpg)
Ανακάμπτουν τα δάνεια – Το στοίχημα για τις τράπεζες
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις τράπεζες για τα δάνεια σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα