Η εποχή των φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων στην Ευρώπη μπορεί να φτάνει στο τέλος της, έγραφαν γερμανικά μέσα ενημέρωσης στις αρχές του καλοκαιριού -και φαίνεται ότι επιβεβαιώθηκαν από τις εξελίξεις. Οι υψηλές τιμές της ενέργειας, ο πληθωρισμός, η μεγάλη ζήτηση για ταξίδια μετά το άνοιγμα της οικονομίας από την πανδημία, οι αργές παραδόσεις νέων αεροσκαφών λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και η τιμολογιακή πολιτική αεροπορικών εταιρειών προκάλεσαν σημαντικές αυξήσεις που έφτασαν ακόμη και το 30% σε σύγκριση με την προ Covid 19 εποχή.

Το νέο τρεντ των πλουσίων – Ιδιωτικές αεροπορικές κρουαζιέρες

Τις αυξήσεις αυτές ερευνά τώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ζητά εξηγήσεις από τις εταιρείες, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Ανάλογες ανατιμήσεις καταγράφηκαν και στις ΗΠΑ όπου ήδη από το καλοκαίρι έφταναν το 25% σε σύγκριση με πέρσι τέτοια εποχή, σύμφωνα με στοιχεία του CNBC.

Με δύο πολέμους ταυτόχρονα σε Ουκρανία και στη Λωρίδα της Γάζας οι προοπτικές για πτώση των τιμών του πετρελαίου και κατά συνέπεια των καυσίμων έχουν λιγοστέψει. Αυτό πάντως δεν έχει εμποδίσει αεροπορικές να καταγράφουν μεγάλα κέρδη σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια.

Υψηλά κέρδη για τους αερομεταφορείς

Αερομεταφορείς όπως οι IAG, που είναι η ιδιοκτήτρια της British Airways, η Air France-KLM και η Lufthansa εξακολούθησαν να ανακοινώνουν υψηλά κέρδη το καλοκαίρι, υποβοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων κι αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει δει να υπερδιπλασιάζονται οι προβλέψεις για συνολικά κέρδη φέτος, ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.

Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατά 20% έως 30 % υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο, όπως ανέφεραν οι Financial Times. Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται την επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν σύμφωνα με την οποία αυτό το διάστημα βρίσκονται υπό εξέταση τέτοιες τιμολογιακές πολιτικές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να επιβάλλει μειώσεις ή άλλες μεταβολές αλλαγές στους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Βαλεάν εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις που πέρασαν στους ταξιδιώτες, σημειώνεται.

«Εξακολουθούμε να ερευνούμε (την υπόθεση) γιατί δεν έχουμε μια πλήρη, λεπτομερή εξήγηση» για τις αυξήσεις αυτές, καθώς και για το εάν οι ανατιμήσεις στους αεροπορικούς ναύλους αποτελούν μακροπρόθεσμη τάση, ανέφερε η ίδια στη βρετανική εφημερίδα.

Η Βαλεάν εξέφρασε επίσης το φόβο πως οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν να καταγράφονται λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν ελεύθερα να καθορίζουν ναύλους σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ.

Οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών

Πολλές αεροπορικές εταιρείες μείωσαν το στόλο των αεροσκαφών τους κατά τη διάρκεια του Covid 19, ενώ στη συνέχεια τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις τους σε νέους και παλιούς πελάτες. Αυτό οδήγησε σε κάποιες ελλείψεις οι οποίες συνέβαλαν στην ενίσχυση των τιμών.

Επίσης οι αεροπορικές εταιρείες δικαιολογούν τους εαυτούς τους λέγοντας ότι οι ίδιες αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα υψηλότερο κόστος για την καταπολέμηση της ρύπανσης. Τα κράτη μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, σημειώνουν οι FT.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή