Η κατάληψη ενός πλοίου που μετέφερε μια πλωτή πλατφόρμα της Shell στα τέλη Ιανουαρίου, βόρεια των Καναρίων Νήσων στον Ατλαντικό, από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές της Greenpeace οδήγησε τον πετρελαϊκό κολοσσό να υποβάλει μήνυση στον περιβαλλοντικό οργανισμό, διεκδικώντας 2 εκατομμύρια ευρώ για πρόκληση ζημίας.
Κάτι που αποτελεί τη μεγαλύτερη νομική απειλή, μπροστά στην οποία έχει βρεθεί η οργάνωση στα 50 χρόνια ιστορίας της.
Shell: Δίνει μερίσματα μαμούθ – Μειώνει δαπάνες για πράσινη μετάβαση
Η διαμαρτυρία
Δεκατρείς ημέρες αφότου κατέλαβαν το πλοίο White Marlin της πλωτής μονάδας FPSO της Shell που μεταφερόταν στη Βόρεια Θάλασσα, οι ακτιβιστές της Greenpeace απομακρύνθηκαν όταν έφτασε στη Νορβηγία. Η βρετανική οργάνωση της ομάδας είπε ότι η διαμαρτυρία ήταν η πιο μακροχρόνια κατάληψη μιας κινούμενης πλατφόρμας πετρελαίου από την Greenpeace.
Η άφιξη του White Marlin στο λιμάνι Haugesund της νότιας Νορβηγίας το πρωί της Κυριακής, 12 Φεβρουαρίου, έγινε δεκτή με αντίστοιχες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, όπως την ανάρτηση πανό στο FPSO που έγραφε «Σταματήστε τη γεώτρηση. Αρχίστε να πληρώνετε», αλλά και την παρακολούθηση από το ιστιοπλοϊκό Tanker Tracker της Greenpeace Nordic μήκους 26 ποδιών.
Η Shell τόνισε ότι δικαιούται να ανακτήσει «το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace», καταγγέλοντας τις διαμαρτυρίες και ζητώντας υψηλή αποζημίωση, που χαρακτηρίστηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση ως «μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές» στην ιστορία της.
Η ζημία
Το White Marlin μετέφερε την πλατφόρμα στο πετρελαιοφόρο πεδίο της Shell’s Penguins στη Βόρεια Θάλασσα. Το συγκεκριμένο πεδίο, που ανακαλύφθηκε το 1974, βρίσκεται περίπου241 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Shetland. Παρά την επιτυχημένη κατάληψη του πλοίου, η Shell προσπάθησε να αποτρέψει την επιβίβαση περισσότερων ακτιβιστών.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Shell αναφέρεται «στο δικαίωμα διαμαρτυρίας που είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά πρέπει να γίνει με ασφάλεια και νομιμότητα.
Το νομικό κόστος για την εξασφάλιση δύο δικαστικών ασφαλιστικών μέτρων για την αποτροπή περαιτέρω επιβίβασης ήταν σημαντικό. Το ίδιο και το κόστος για τις εταιρείες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν τη διαμαρτυρία στη θάλασσα, για παράδειγμα κινητοποιώντας ένα επιπλέον σκάφος ασφαλείας και αυξάνοντας την ασφάλεια στο λιμάνι. Η ασφάλεια των διαδηλωτών -όπως και του πληρώματος- ήταν πρωταρχικής σημασίας. Δικαίως, δεν διστάσαμε να λάβουμε μέτρα για την προστασία όλων των εμπλεκομένων. Η Shell και οι εργολάβοι της δικαιούνται να ανακτήσουν το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace».
Η απάντηση
Η Greenpeace ωστόσο δήλωσε πως «ο συγκεκριμένος ισχυρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της ικανότητας του δικτύου Greenpeace να εκστρατεύει στην 50ετή ιστορία του οργανισμού».
Ο περιβαλλοντικός οργανισμός επισήμανε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτησή της για ζημιά σε 1,31 εκατομμύρια ευρώ, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνούσαν να μην διαδηλώσουν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.
Η Greenpeace είπε ότι θα το έκανε μόνο εάν η Shell συμμορφωθεί με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 για μείωση των εκπομπών της κατά 45% έως το 2030, για την οποία η Shell άσκησε έφεση.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»