
Εμπορικό πλοίο που μετέφερε σιτηρά υπέστη ελαφρά ζημιά στα ανοιχτά της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς φέρεται να προσέκρουσε σε θαλάσσια νάρκη, σύμφωνα με ειδικούς στη ναυτιλία και πηγή της ουκρανικής κυβέρνησης.
Πρόκειται για ένα ακόμα περιστατικό στο οποίο εμπλέκεται εμπορικό πλοίο που έπλεε στη Μαύρη Θάλασσα.
Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου έχουν αυξηθεί έως και στο 3% της αξίας ενός σκάφους μετά τη ζημιά από πύραυλο σε εμπορικό πλοίο στο ουκρανικό λιμάνι Pivdennyi την περασμένη εβδομάδα, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Τουρκία – Ρωσία: Μοιράζουν σιτηρά και Μαύρη Θάλασσα
Τέσσερις ναυτιλιακές και εμπορικές πηγές ανέφεραν ότι το πλοίο μεταφοράς χύδην Georgia S με σημαία Λιβερίας και φορτωμένο με φορτίο σιταριού έπλεε από το Pivdennyi όταν χτυπήθηκε στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά των ουκρανικών ακτών την Πέμπτη.
Πηγή της ουκρανικής κυβέρνησης είπε στο Reuters την Παρασκευή ότι είναι πιθανό μια πλωτή θαλάσσια νάρκη να χτύπησε το σκάφος.
Η Seagate Navigation με έδρα την Ελλάδα, η οποία αναγράφεται στον ιστότοπό της ως διαχειριστής του πλοίου, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Όπως προκύπτει από την τελευταία θέση του πλοίου την Παρασκευή κατευθυνόταν προς το λιμάνι της Κωνστάντζας στη Ρουμανία, σύμφωνα με στοιχεία από τον πάροχο παρακολούθησης πλοίων και ναυτιλιακών αναλύσεων MarineTraffic.
Επιθέσεις με πλωτές νάρκες
Μετά την αποχώρηση από μια συμφωνία που υποστηρίχθηκε από τον ΟΗΕ τον Ιούλιο και η οποία εγγυόταν ασφαλείς αποστολές ουκρανικών σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας, η Ουκρανία ισχυρίζεται ότι η Ρωσία έχει επανειλημμένα επιτεθεί σε υποδομές ουκρανικών λιμανιών και έχει επίσης ναρκοθετήσει θαλάσσιες νάρκες.
Το Κίεβο έκτοτε άνοιξε, όπως λέει, έναν προσωρινό ανθρωπιστικό διάδρομο σε μια προσπάθεια να σπάσει τον de facto αποκλεισμό της Ρωσίας.
Ο ασφαλιστικός μεσίτης Marsh MMC.N, οι ασφαλιστές του Lloyd’s του Λονδίνου και οι κρατικές τράπεζες της Ουκρανίας ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα αυτή την εβδομάδα για να μειώσουν το κόστος των αξιώσεων για ζημιές σε πλοία και πλήρωμα που μεταφέρουν σιτηρά μέσω του διαδρόμου της Μαύρης Θάλασσας.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες