Η αγορά προϊόντων πλέον αφορά και το κόστος ζωής αλλά και την προτεραιότητα στην κλιματική αλλαγή. Οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο επιδιώκουν μεν να επωφεληθούν από εκπτώσεις και προσφορές, παράλληλα όμως εξετάζουν τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας των αγορών τους.
Σύμφωνα με τον τελευταίο δείκτη μελλοντικών καταναλωτών της ΕΥ, με τη συμμετοχή πάνω από 22.000 καταναλωτών από 28 χώρες, αναδείχθηκε το κόστος ζωής με 94% και η κλιματική αλλαγή με 89% ως οι κορυφαίες προτεραιότητες των καταναλωτών.
ΕΚΤ: Αυξημένη αβεβαιότητα των ευρωπαίων καταναλωτών [έρευνα]
Περισσότεροι από τους μισούς (54%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αγοράσουν λιγότερα στο μέλλον, με τα αξεσουάρ μόδας να βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου των κατηγοριών προϊόντων για τις οποίες οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα (61%), ακολουθούμενοι από τα παιχνίδια και τα gadgets (51%), όπως και τα είδη ένδυσης και υπόδησης (44%).
Περίπου τα τρία τέταρτα (73%) θεωρούν τις κινήσεις αυτές ως μια προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 49% επισημαίνει ότι δεν χρειάζεται καινούργια αντικείμενα και το 39% το θεωρεί ως μέρος μιας προσπάθειας να βοηθήσει το περιβάλλον.
Καταναλωτής με σκοπό
Η Colette Devey, εταίρος της ΕΥ Ιρλανδίας και επικεφαλής των καταναλωτικών προϊόντων και του λιανικού εμπορίου, διευκρίνισε πως «αυτός ο τελευταίος δείκτης Future Consumer Index αποκαλύπτει έναν πιο στοχευμένο καταναλωτή, ο οποίος έχει έντονη επίγνωση τόσο των συνεχιζόμενων προβλημάτων κόστους ζωής όσο και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».
«Οι καταναλωτές εξετάζουν προσεκτικά τι και από πού αγοράζουν, δίνοντας προτεραιότητα στην αξία των χρημάτων τους, στη βιωσιμότητα και αναρωτιούνται αν μια αγορά είναι πραγματικά απαραίτητη», προσθέτει.
Οι ημέρες προσφορών
Σύμφωνα με την έκθεση, έξι στους δέκα (61%) ερωτηθέντες παγκοσμίως σχεδιάζουν να συμμετάσχουν σε εκστρατείες Black Friday, Singles’ Day ή παρόμοιες εκστρατείες πωλήσεων, καθώς οι εκδηλώσεις πωλήσεων της εορταστικής περιόδου γίνονται ακόμη πιο ελκυστικές για τους καταναλωτές.
Επτά στους δέκα (71%) σκοπεύουν να αναβάλουν την πραγματοποίηση ορισμένων αγορών μέχρι αυτές τις περιόδους, σε σύγκριση με τους μισούς (48%) τον Νοέμβριο του 2021.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης αύξηση κατά 16% των καταναλωτών που ψωνίζουν «κυρίως ή μόνο μέσω διαδικτύου» αυτή την εορταστική περίοδο, ενώ αγοράζουν είδη «κυρίως ή μόνο στο κατάστημα» μειώθηκαν κατά 14%.
Η τάση αυτή προσφέρει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να διερευνήσουν τεχνολογίες όπως η Generative AI για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους.
Η Devey δήλωσε: «Είτε πρόκειται για υπερ-προσωποποίηση των ιστότοπων (που τους καθιστά μοναδικούς για κάθε επισκέπτη) είτε για λιανοπωλητές που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν δοκιμές σε ρούχα ή για προεπισκόπηση επίπλων στο ίδιο το σπίτι του καταναλωτή, υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες – οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται την ευκαιρία αυτή, είναι και εκείνες που θα συνεχίσουν να ευχαριστούν τον καταναλωτή του αύριο».
Οι καταναλωτές επιδιώκουν όλο και περισσότερο να κατανέμουν το κόστος των Χριστουγέννων και άλλων μεγάλων σημαντικών εορτών και εκδηλώσεων, αγοράζοντας νωρίς και εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις και τις προσφορές στο πλαίσιο των εποχιακών εκπτώσεων, όπως η Black Friday και η Cyber Monday.
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η τιμολόγηση και τα αποθέματα θα αποτελέσουν βασική προτεραιότητα τόσο για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων όσο και για τους λιανοπωλητές, καθώς οδεύουμε προς την εορταστική περίοδο», δήλωσε.
Κλιματική αλλαγή
Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (42%) καταναλωτές παγκοσμίως σκέφτονται να αλλάξουν τα τρόφιμα που καταναλώνουν επειδή η κλιματική αλλαγή έχει ανεβάσει τις τιμές ή έχει περιορίσει τη διαθεσιμότητα των αγαθών, αποκάλυψε η μελέτη.
Σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) δηλώνουν ότι έχουν ήδη αναγκαστεί να κάνουν νέες επιλογές, με τουλάχιστον τα δύο τρίτα (67%) των ερωτηθέντων να αποδίδουν τις προσπάθειές τους στην προώθηση της αλλαγής και της ευαισθητοποίησης για το καλό του πλανήτη.
Σύμφωνα με την έκθεση της ΕΥ, οι μεγαλύτερες γενιές είναι πιο ενεργές στην υιοθέτηση συμπεριφορών τρόπου ζωής για τη μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον, με το 65% των Baby Boomers να προτιμούν επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες στα ψώνια τους σε σύγκριση με μόλις το 43% της Gen Z.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για πιο βιώσιμες δαπάνες, οι νεότερες γενιές είναι πιο πρόθυμες να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα.
Η Devey σχολίασε σχετικά πως «ιστορικά, υπήρχε ένα χάσμα μεταξύ πρόθεσης και δράσης για τις κυβερνήσεις, τις εταιρείες και τους καταναλωτές στις προσπάθειές τους να αντιμετωπίσουν την αειφορία. Ωστόσο, οι καταναλωτές είναι πλέον όλο και πιο πρόθυμοι να αναλάβουν δράσεις βιωσιμότητας που είτε θα τους εξοικονομήσουν χρήματα είτε δεν θα τους κοστίσουν. Και είναι πιο πρόθυμοι από ποτέ να συμμορφωθούν με κυβερνητικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τη βιώσιμη συμπεριφορά».
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού