Μπορεί οι αποταμιεύσεις τους να στερεύουν και ο πληθωρισμός να ψαλιδίζει τα εισοδήματά τους, ωστόσο υπάρχει ένα είδος καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες -ενδεχομένως και αλλού- που εκπλήσσει εταιρείες και οικονομολόγους: πρόκειται για τους καταναλωτές YOLO (You Only Live Once ή επί το ελληνικότερον «μια ζωή την έχουμε).

Είναι μια ομάδα που δεν εγκαταλείπει ποτέ το moto «ζεις μόνο μια φορά» που αναδείχθηκε έντονα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, και ξοδεύει υπό το υστέρημά του σε εισιτήρια για την Τέιλρο Σουίφτ, ταξίδια στο Παρίσι και γεύματα σε πολυτελή εστιατόρια:

«Εκτιμούμε ότι υπάρχουν αυξημένες ανησυχίες σχετικά με την κατάσταση των καταναλωτών τον τελευταίο καιρό», δήλωσε στους αναλυτές στα τέλη Σεπτεμβρίου ο Josh Weinstein, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κρουαζιέρας Carnival Corp. Ωστόσο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να κάνουν κράτηση για περισσότερες κρουαζιέρες από ποτέ, είπε, και «συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών».

Νεόπλουτοι, ακίνητα και… «YOLO»: Έκρηξη της luxury κατανάλωσης

Ενισχύουν το ΑΕΠ

Οι δαπάνες του YOLO συνέβαλαν στην ενίσχυση της επέκτασης του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος των ΗΠΑ, το οποίο αυξήθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και σχεδόν δύο χρόνια το τρίτο τρίμηνο. Τα δεδομένα ήταν σε αντίθεση με τις προειδοποιήσεις για μια επικείμενη ύφεση.

Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, το φαινόμενο YOLO δεν αποκλείει μια επιβράδυνση στα επόμενα τρίμηνα ή ακόμη και μια ύφεση. Υπάρχουν ενδείξεις ότι ακόμη και πιο πλούσιοι αγοραστές αποσύρονται. Οι αποταμιεύσεις έχουν μειωθεί από τα υψηλά της πανδημίας και ενώ η τροχιά του πληθωρισμού έχει μετριαστεί, η σταθερή άνοδός του έχει ξεπεράσει τις αυξήσεις των μισθών. Τα υψηλότερα επιτόκια είναι ένα επιπλέον εμπόδιο.

Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά, οι προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες πολλές εταιρείες είναι πολλές, ειδικά εκείνες που πωλούν εμπορεύματα όπως ρούχα και συσκευές. Αλλά με την ανεργία να παραμένει κοντά σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν αψηφήσει τις προσδοκίες – και οι εταιρείες που εστιάζουν στην εμπειρία είναι σε πλεονέκτημα.

Η Live Nation Entertainment Inc. είναι ένα παράδειγμα. Σύμφωνα με το Bloomberg, ο ιδιοκτήτης του Ticketmaster βλέπει ήδη επίπεδα ρεκόρ ζήτησης για συναυλίες το επόμενο έτος.

Παράλληλα,  η Delta Air Lines Inc., η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International Inc. και η κατασκευάστρια εταιρεία αποσκευών Samsonite International SA έχουν δει αύξηση εσόδων για 10 συνεχόμενα τρίμηνα, αν και ο ρυθμός έχει μετριαστεί.

Το ποσοστό των Αμερικανών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε μια ξένη χώρα κατά τους επόμενους έξι μήνες είναι στο υψηλότερο που έχει καταγραφεί, σύμφωνα έρευνα για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών που δημοσιεύθηκε στα τέλη Οκτωβρίου. Αυτό συμβαίνει παρά την πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε χαμηλό πέντε μηνών στην ίδια έρευνα.

YOLO

Ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση, η United Airlines Holdings Inc. επεκτείνει τις πτήσεις σε ορισμένους διεθνείς προορισμούς για το χειμώνα. Μαζί με την American Airlines Group Inc. και την Delta, προσθέτει περισσότερες πτήσεις και νέες πόλεις το επόμενο καλοκαίρι — κυρίως σε περιοχές που επικεντρώνονται στον τουρισμό σε όλη την Ευρώπη. Στην εγχώρια αγορά, αντίθετα, η ζήτηση μειώθηκε και οι εκπτώσεις αυξήθηκαν.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Samsonite, Κάιλ Φράνσις Τζεντρό, δήλωσε πρόσφατα σε αναλυτές ότι βλέπει «τεράστια δυναμική», ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Τα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ δείχνουν ότι οι πωλήσεις αποσκευών αυξήθηκαν κατά 22% το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η άλλη όψη

Πολλοί έμποροι λιανικής, εν τω μεταξύ, αναφέρουν υποτονικές δαπάνες για συσκευές, ηλεκτρονικά είδη και είδη ένδυσης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Target Corp., Brian Cornell, είπε πρόσφατα σε αναλυτές ότι υπήρξαν επτά συνεχόμενα τρίμηνα όπου τα προϊόντα διακριτικής ευχέρειας μειώθηκαν τόσο σε όρους δολαρίου όσο και σε όγκο σε ολόκληρο τον κλάδο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Macy’s Inc., Τζεφ Τζένετ, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι καταναλωτές «βρίσκονται υπό πίεση» και «σε ορισμένες περιπτώσεις, στρέφονται προς τις εμπειρίες και απομακρύνονται από τις διακριτικές μας κατηγορίες». Οι συγκρίσιμες πωλήσεις της εταιρείας του μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο.

Οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν στην προτίμηση των καταναλωτών για εμπειρίες έναντι φυσικών αγαθών. Η Signet Jewelers Ltd., για παράδειγμα, κάνει μια ανατροπή στις αγορές κοσμημάτων προσφέροντας περισσότερη προσαρμογή, με στόχο να ενισχύσει τις μειωμένες πωλήσεις. Οι αγοραστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επαυξημένη πραγματικότητα σε καταστήματα και στο διαδίκτυο για να επιλέξουν μια συγκεκριμένη βάση ή πολύτιμο λίθο για ένα δαχτυλίδι αρραβώνων — ή να συνεργαστούν με έναν κοσμηματοπώλη για να σχεδιάσουν ένα κομμάτι από την αρχή.

«Είδαμε ότι τα ζευγάρια, καθώς ψώνιζαν μαζί για ένα δαχτυλίδι αρραβώνων, ήθελαν να έχουν μια πιο διαδραστική εμπειρία», δήλωσε ο Jamie Singleton, επικεφαλής καταναλωτών της Signet.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ