Ο διαγωνιζόμενος 299 κλαίει με αναφιλητά και ξεσπά σε λυγμούς ενώ το πρόσωπό του γίνεται κατακόκκινο καθώς εστιάζει στο διαβολικό έργο που έχει αναλάβει. Χρησιμοποιώντας μια βελόνα, αυτός και οι συμπαίκτες του πρέπει να προσπαθήσουν να βγάλουν ένα σχήμα ομπρέλας που είναι χαραγμένο σε ένα κυκλικό κομμάτι από κηρήθρα. Αν σπάσει, αποκλείονται από τον διαγωνισμό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Economist.
Η πρόκληση μπορεί να σας φαίνεται γνώριμη: εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο του “Squid Game“, ενός νοτιοκορεατικού θρίλερ του 2021. Η σειρά παραμένει η μεγαλύτερη επιτυχία του Netflix όλων των εποχών: κατά τον πρώτο μήνα μετά την κυκλοφορία της οι συνδρομητές ξόδεψαν περίπου 1,65 δισ. ώρες για να την παρακολουθήσουν, που ισοδυναμεί με 190.000 χρόνια.
Το έπαθλο
Στο μυθοπλαστική σειρά, η ποινή για την αποτυχία ήταν ο θάνατος. Το “Squid Game: The Challenge”, αποτελεί ένα παρακλάδι του αρχικού concept με πρωταγωνιστές πραγματικούς ανθρώπους, σύμφωνα με τον Stephen Lambert, ο οποίος ήταν συμπαραγωγός της σειράς. Οι παίκτες είναι ζωσμένοι με πακέτα μελάνης που εκρήγνυνται όταν πέφτουν αναίσθητοι, καθώς υποδύονται ότι πυροβολήθηκαν. Σε αυτή την εκδοχή, το διακύβευμα μπορεί να μην είναι η ζωή ή ο θάνατος, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό: 456 άτομα από όλο τον κόσμο διεκδικούν να κερδίσουν σχεδόν 4,6 εκατομμύρια δολάρια.
Ο κ. Lambert το περιγράφει ως «το μεγαλύτερο, πιο φιλόδοξο “χωρίς σενάριο” σόου που έχει παραχθεί ποτέ». Η φράση “Χωρίς σενάριο” αναφέρεται σε τηλεπαιχνίδια, καθώς και σε προγράμματα γνωριμιών, αληθινών εγκλημάτων και σε ορισμένα ντοκιμαντέρ. Όπως και στο αρχικό σίριαλ “Squid Game”, ο τρόπος με τον οποίο οι συμμετέχοντες συμπεριφέρονται κατά τη διάρκεια των προκλήσεων αποκαλύπτει πολλά για τη φύση τους. «Το πώς παίζεις δείχνει αυτό που είσαι», λέει το σλόγκαν. Αλλά η εκπομπή είναι αποκαλυπτική και σε ένα άλλο επίπεδο, καθώς υποδεικνύει διάφορες τάσεις που δημιουργούνται στην τηλεόραση.
Η υπεροχή της “reality” τηλεόρασης
Πρώτον, ένα σόου αυτής της εμβέλειας αποδεικνύει την υπεροχή της “reality” τηλεόρασης. Το είδος είναι πανταχού παρόν εν μέρει επειδή αρέσει στους τηλεθεατές: Το “American Idol”, το “Jeopardy! Masters” και το “Survivor” ήταν μεταξύ των προγραμμάτων με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική πέρυσι. Σε αντίθεση με τα δράματα υψηλού κύρους, τα προγράμματα αυτά σπάνια απαιτούν την πλήρη προσοχή σας (βλ. τελική ιστορία). Αλλά εκεί έγκειται και η απήχηση της ριάλιτι τηλεόρασης. Οι εκπομπές προκαλούν τους διαγωνιζόμενους, αλλά όχι τόσο τους θεατές.
Τα στελέχη της τηλεόρασης είναι πρόθυμα να τα δοκιμάσουν, επίσης, επειδή η παραγωγή τους είναι φτηνή. Ένα επεισόδιο ενός εντυπωσιακού δράματος μπορεί να κοστίσει εκατομμύρια δολάρια, ενώ ένα επεισόδιο ακόμη και ενός κορυφαίου τηλεπαιχνιδιού μπορεί να φτιαχτεί με λιγότερα από 100.000 δολάρια. Το “Squid Game” Το “The Challenge” αποτελεί εξαίρεση, καθώς κοστίζει πάνω από 1 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023 σχεδόν το 70% των εκπομπών που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως ήταν «χωρίς σενάριο», σύμφωνα με την Ampere Analysis, μια εταιρεία ερευνών. Στην Αμερική, η ριάλιτι τηλεόραση πήρε ώθηση από τις ( επιλυθείσες πλέον) απεργίες των σεναριογράφων και των ηθοποιών. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της λειτουργίας τους, οι παραγωγοί δραματικών σειρών άρχισαν να αναπτύσσουν αντί γι’ αυτό ριάλιτι. Αυτό το είδος ψυχαγωγίας έχει το πλεονέκτημα ότι δεν εξαρτάται από διάσημους σεναριογράφους, ηθοποιούς ή παρουσιαστές, λέει ο Lucas Green της Banijay, μιας εταιρείας παραγωγής
Δεύτερον, το “Squid Game: The Challenge” αποτελεί απόδειξη του σημερινού ζήλου για την εκμετάλλευση της υπάρχουσας πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η αλλαγή
Αυτό είναι σαφές εδώ και καιρό στη μεγάλη οθόνη, με μια ατελείωτη παρέλαση Τζεντάι, υπερηρώων και μάγων, αλλά γίνεται όλο και πιο εμφανές και στη μικρή οθόνη. Η Amazon κυκλοφόρησε πρόσφατα το “007: Road to a Million”, ένα διαγωνιστικό σόου συνδεδεμένο με το brand του Τζέιμς Μποντ, στο οποίο οι διαγωνιζόμενοι ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο παριστάνοντας τους μυστικούς πράκτορες και προσπαθούν να κερδίσουν ένα βραβείο ύψους 1 εκατ. λιρών (1,25 εκατ. δολαρίων).
Αν ένα σόου έχει απήχηση σε μια χώρα, θα διατρέξει και την υφήλιο. Το “Big Brother”, με αγνώστους να απολαμβάνουν τη ζωή υπό παρακολούθηση, έχει παραχθεί σε 67 χώρες του κόσμου. Τα στελέχη της τηλεόρασης σαρώνουν τώρα τον κόσμο για νέες ip. Το “Married at First Sight”, για παράδειγμα, στο οποίο οι άνθρωποι συμφωνούν να παντρευτούν αγνώστους, ξεκίνησε από τη Δανία. Εκτός από εξαγωγέας δημοφιλών δραματικών ταινιών, η Νότια Κορέα είναι μια από τις κορυφαίες θερμοκοιτίδες της ριάλιτι τηλεόρασης.
Οι τρόποι επιτυχίας
Οι επιτυχίες μπορούν να αναδιαμορφωθούν με διάφορους τρόπους. Το “MasterChef” έχει εννέα παράγωγα από την αρχική σειρά διαγωνισμού μαγειρικής. Δεν είναι περίεργο που το Netflix προσπάθησε να αξιοποιήσει το τεράστιο ενδιαφέρον για το “Squid Game”: στο TikTok, το hashtag έχει 84,3 δισ. προβολές.
Τέλος, η κυκλοφορία του “Squid Game: The Challenge” σε τρεις ενότητες δείχνει την αλλαγή της στάσης των παρόχων streaming απέναντι στην κατανομή του περιεχομένου σε μέρη. Τα μεγάλα κεφάλια της ψυχαγωγίας αρέσκονται να λένε ότι οι σταδιακές κυκλοφορίες αναδημιουργούν το είδος της “συλλογικής εμπειρίας θέασης” και της συζήτησης που χάνεται στην ψηφιακή εποχή. Αλλά οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης προσπαθούν επίσης να κάνουν τις “on-demand” υπηρεσίες τους πιο κερδοφόρες.
Μια σταθερή ροή επεισοδίων και όχι ένας ξαφνικός κατακλυσμός μπορεί να κρατήσει τους θεατές- συνδρομητές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Δεν θέλετε να μάθετε αν ο διαγωνιζόμενος 299 μπορεί να φτάσει μέχρι τέλους;
Latest News
Έξι στις δέκα επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους - Τι κίνητρα προσφέρουν [πίνακες]
Πώς διαμορφώνεται η απασχόληση στις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα για τις ανάγκες
KPMG: Αναγκαίος ο επανασχεδιασμός ρόλων και δεξιοτήτων στην εποχή της AI
Η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner, Advisory, KPMG στην Ελλάδα, συμμετείχε σε συζήτηση που διοργάνωσε το Υπερταμείο στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ
Σταθερή η αγορά εργασίας παγκοσμίως - Πού γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις
Η έρευνα της Man Power έγινε σε περισσότερους από 40.000 εργοδότες σε 42 χώρες και αναδεικνύει τις τάσεις στην αγορά εργασίας
Η «κληρονομιά» των οικογενειακών επιχειρήσεων - Τι δείχνει έρευνα της KPMG
Το 45% κορυφαίων οικογενειακών επιχειρήσεων αναφέρει ότι έχει χτίσει μία «ισχυρή κληρονομιά», με την ίδια ομάδα να δηλώνει σημαντικές επιχειρηματικές επιδόσεις
Ακριβές και δυσπρόσιτες οι υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα [πίνακες]
Τι αναφέρει νέα ανάλυση της σειράς Focus ENA | Oικονομία του Ινστιτούτου ΕΝΑ, η οποία θέτει στο επίκεντρο τις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα
Πολίτης (ΤΑΙΠΕΔ): Πότε πληρώνει… η Αττική Οδός, στη Βουλή η Εγνατία και SPA για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Δημήτρης Πολίτης CEO του ΤΑΙΠΕΔ αποκαλύπτει στον ΟΤ το roadmap των παραχωρήσεων και αποκρατικοποιήσεων
Πού σπουδάζουν οι Έλληνες στο εξωτερικό
Μετά τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που επέφερε το Brexit, η «γεωγραφία» των Ελλήνων φοιτητών σε ξένα πανεπιστήμια έχει αλλάξει σημαντικά
Πώς η επιχειρηματική καριέρα του Στεφ Κάρι ξεπερνά την μπασκετική
Το πλουσιοπάροχο συμβόλαιο του Στεφ Κάρι με την Under Armour
Η Σελένα Γκόμεζ και επισήμως στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων
Πώς η Σελένα Γκόμεζ έφτασε να κατέχει περιουσία 1,3 δισ. δολάρια
Οι 5 φράσεις που λες στη δουλειά και δείχνουν ότι έχεις ισχυρή προσωπικότητα
Πρόκειται για μόλις λίγες λέξεις που όταν τις χρησιμοποιείς δείχνεις ότι έχεις άποψη και αντίληψη, φυσικά με απόλυτο σεβασμό προς τον συνομιλητή σου