Ο διαγωνιζόμενος 299 κλαίει με αναφιλητά και ξεσπά σε λυγμούς ενώ το πρόσωπό του γίνεται κατακόκκινο καθώς εστιάζει στο διαβολικό έργο που έχει αναλάβει. Χρησιμοποιώντας μια βελόνα, αυτός και οι συμπαίκτες του πρέπει να προσπαθήσουν να βγάλουν ένα σχήμα ομπρέλας που είναι χαραγμένο σε ένα κυκλικό κομμάτι από κηρήθρα. Αν σπάσει, αποκλείονται από τον διαγωνισμό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Economist.
Η πρόκληση μπορεί να σας φαίνεται γνώριμη: εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο του “Squid Game“, ενός νοτιοκορεατικού θρίλερ του 2021. Η σειρά παραμένει η μεγαλύτερη επιτυχία του Netflix όλων των εποχών: κατά τον πρώτο μήνα μετά την κυκλοφορία της οι συνδρομητές ξόδεψαν περίπου 1,65 δισ. ώρες για να την παρακολουθήσουν, που ισοδυναμεί με 190.000 χρόνια.
Το έπαθλο
Στο μυθοπλαστική σειρά, η ποινή για την αποτυχία ήταν ο θάνατος. Το “Squid Game: The Challenge”, αποτελεί ένα παρακλάδι του αρχικού concept με πρωταγωνιστές πραγματικούς ανθρώπους, σύμφωνα με τον Stephen Lambert, ο οποίος ήταν συμπαραγωγός της σειράς. Οι παίκτες είναι ζωσμένοι με πακέτα μελάνης που εκρήγνυνται όταν πέφτουν αναίσθητοι, καθώς υποδύονται ότι πυροβολήθηκαν. Σε αυτή την εκδοχή, το διακύβευμα μπορεί να μην είναι η ζωή ή ο θάνατος, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό: 456 άτομα από όλο τον κόσμο διεκδικούν να κερδίσουν σχεδόν 4,6 εκατομμύρια δολάρια.
Ο κ. Lambert το περιγράφει ως «το μεγαλύτερο, πιο φιλόδοξο “χωρίς σενάριο” σόου που έχει παραχθεί ποτέ». Η φράση “Χωρίς σενάριο” αναφέρεται σε τηλεπαιχνίδια, καθώς και σε προγράμματα γνωριμιών, αληθινών εγκλημάτων και σε ορισμένα ντοκιμαντέρ. Όπως και στο αρχικό σίριαλ “Squid Game”, ο τρόπος με τον οποίο οι συμμετέχοντες συμπεριφέρονται κατά τη διάρκεια των προκλήσεων αποκαλύπτει πολλά για τη φύση τους. «Το πώς παίζεις δείχνει αυτό που είσαι», λέει το σλόγκαν. Αλλά η εκπομπή είναι αποκαλυπτική και σε ένα άλλο επίπεδο, καθώς υποδεικνύει διάφορες τάσεις που δημιουργούνται στην τηλεόραση.
Η υπεροχή της “reality” τηλεόρασης
Πρώτον, ένα σόου αυτής της εμβέλειας αποδεικνύει την υπεροχή της “reality” τηλεόρασης. Το είδος είναι πανταχού παρόν εν μέρει επειδή αρέσει στους τηλεθεατές: Το “American Idol”, το “Jeopardy! Masters” και το “Survivor” ήταν μεταξύ των προγραμμάτων με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική πέρυσι. Σε αντίθεση με τα δράματα υψηλού κύρους, τα προγράμματα αυτά σπάνια απαιτούν την πλήρη προσοχή σας (βλ. τελική ιστορία). Αλλά εκεί έγκειται και η απήχηση της ριάλιτι τηλεόρασης. Οι εκπομπές προκαλούν τους διαγωνιζόμενους, αλλά όχι τόσο τους θεατές.
Τα στελέχη της τηλεόρασης είναι πρόθυμα να τα δοκιμάσουν, επίσης, επειδή η παραγωγή τους είναι φτηνή. Ένα επεισόδιο ενός εντυπωσιακού δράματος μπορεί να κοστίσει εκατομμύρια δολάρια, ενώ ένα επεισόδιο ακόμη και ενός κορυφαίου τηλεπαιχνιδιού μπορεί να φτιαχτεί με λιγότερα από 100.000 δολάρια. Το “Squid Game” Το “The Challenge” αποτελεί εξαίρεση, καθώς κοστίζει πάνω από 1 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023 σχεδόν το 70% των εκπομπών που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως ήταν «χωρίς σενάριο», σύμφωνα με την Ampere Analysis, μια εταιρεία ερευνών. Στην Αμερική, η ριάλιτι τηλεόραση πήρε ώθηση από τις ( επιλυθείσες πλέον) απεργίες των σεναριογράφων και των ηθοποιών. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της λειτουργίας τους, οι παραγωγοί δραματικών σειρών άρχισαν να αναπτύσσουν αντί γι’ αυτό ριάλιτι. Αυτό το είδος ψυχαγωγίας έχει το πλεονέκτημα ότι δεν εξαρτάται από διάσημους σεναριογράφους, ηθοποιούς ή παρουσιαστές, λέει ο Lucas Green της Banijay, μιας εταιρείας παραγωγής
Δεύτερον, το “Squid Game: The Challenge” αποτελεί απόδειξη του σημερινού ζήλου για την εκμετάλλευση της υπάρχουσας πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η αλλαγή
Αυτό είναι σαφές εδώ και καιρό στη μεγάλη οθόνη, με μια ατελείωτη παρέλαση Τζεντάι, υπερηρώων και μάγων, αλλά γίνεται όλο και πιο εμφανές και στη μικρή οθόνη. Η Amazon κυκλοφόρησε πρόσφατα το “007: Road to a Million”, ένα διαγωνιστικό σόου συνδεδεμένο με το brand του Τζέιμς Μποντ, στο οποίο οι διαγωνιζόμενοι ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο παριστάνοντας τους μυστικούς πράκτορες και προσπαθούν να κερδίσουν ένα βραβείο ύψους 1 εκατ. λιρών (1,25 εκατ. δολαρίων).
Αν ένα σόου έχει απήχηση σε μια χώρα, θα διατρέξει και την υφήλιο. Το “Big Brother”, με αγνώστους να απολαμβάνουν τη ζωή υπό παρακολούθηση, έχει παραχθεί σε 67 χώρες του κόσμου. Τα στελέχη της τηλεόρασης σαρώνουν τώρα τον κόσμο για νέες ip. Το “Married at First Sight”, για παράδειγμα, στο οποίο οι άνθρωποι συμφωνούν να παντρευτούν αγνώστους, ξεκίνησε από τη Δανία. Εκτός από εξαγωγέας δημοφιλών δραματικών ταινιών, η Νότια Κορέα είναι μια από τις κορυφαίες θερμοκοιτίδες της ριάλιτι τηλεόρασης.
Οι τρόποι επιτυχίας
Οι επιτυχίες μπορούν να αναδιαμορφωθούν με διάφορους τρόπους. Το “MasterChef” έχει εννέα παράγωγα από την αρχική σειρά διαγωνισμού μαγειρικής. Δεν είναι περίεργο που το Netflix προσπάθησε να αξιοποιήσει το τεράστιο ενδιαφέρον για το “Squid Game”: στο TikTok, το hashtag έχει 84,3 δισ. προβολές.
Τέλος, η κυκλοφορία του “Squid Game: The Challenge” σε τρεις ενότητες δείχνει την αλλαγή της στάσης των παρόχων streaming απέναντι στην κατανομή του περιεχομένου σε μέρη. Τα μεγάλα κεφάλια της ψυχαγωγίας αρέσκονται να λένε ότι οι σταδιακές κυκλοφορίες αναδημιουργούν το είδος της “συλλογικής εμπειρίας θέασης” και της συζήτησης που χάνεται στην ψηφιακή εποχή. Αλλά οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης προσπαθούν επίσης να κάνουν τις “on-demand” υπηρεσίες τους πιο κερδοφόρες.
Μια σταθερή ροή επεισοδίων και όχι ένας ξαφνικός κατακλυσμός μπορεί να κρατήσει τους θεατές- συνδρομητές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Δεν θέλετε να μάθετε αν ο διαγωνιζόμενος 299 μπορεί να φτάσει μέχρι τέλους;
Latest News
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
Γιατί επενδύσαμε σε Ελλάδα και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Ο CEO της Masdar στον ΟΤ
Ο Mohamed Jameel Al Ramahi, CEO της Masdar, μιλάει αποκλειστικά στην έντυπη έκδοση του ΟΤ στο Βήμα της Κυριακής
Το αστρονομικό ποσό που πωλείται ένα θρυλικό βιολί
Ένα βιολί Στραντιβάριους 300 ετών θα μπορούσε να πουληθεί για ένα ρεκόρ 18 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία
Ευρωπαϊκός πέλεκυς για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα νοσοκομεία
Το 1,3 δισ. ευρώ έφτασαν τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα νοσοκομεία (δημόσια και στρατιωτικά) σε προμηθευτές - Δεύτερη προσφυγή
Σε λειτουργία το Ταμείο Καινοτομίας του υπουργείου Υγείας από το 2025 - Οι στόχοι του
Απάντηση στην ανάγκη πρόσβασης ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες, των οποίων το κόστος είναι υψηλό, θέλει να δώσει το Ταμείο Καινοτομίας
Τι πυροδοτεί τις αναταράξεις στις τιμές ρεύματος; - Μιλά στον ΟΤ ο καθηγητής Παντελής Κάπρος
Τις θεμελιώδεις αιτίες που οδηγούν στην εκτόξευση των τιμών ρεύματος στην Ελλάδα αναλύει ο καθηγητής Π. Κάπρος